Odpowiem tak :
Wałki rozrządu wymienialiśmy w zeszłym miesiącu w czterech samochodach bo jak wiemy jest to słaby punkt tych silników. Dzięki temu jednak zyskujemy nowe doświadczenia. I ....
Po pierwsze więc ciśnienie oleju na pewno miałeś prawidłowe ponieważ gdyby było zbyt niskie silnik nie pracował by cicho tylko klekotałby jak przed wymianą wałków. Pomiar tego ciśnienia możesz zrobić w każdej chwili
gwarantuje że będzie prawidłowe.
Jako ciekawostkę powiem tylko że i tak pomiar nie dotyczy ciśnienia w głowicach bo nie ma możliwości zmierzyć ciśnienia za zaworami które znajdują się w bloku pod obudową filtra. Jednak jak wspomniałem ciśnienie masz 100 % dobre bo przy niskim ciśnieniu silnik pracowałby jak przed naprawą .. Zresztą do smarowania samych krzywek nie trzeba wiele
Po drugie Twoje walki nie stary się po 1200 km
One starły się już po 10 minutach pracy ponieważ nie są to wałki oryginalne a ich słaby materiał czy brak prawdopodobnie obróbki termicznej powoduje że są miękkie i ścierają się w kilkanaście minut.. Wydaje się nieprawdopodobne ale tak właśnie jest przy chińskich czy angielskich wałkach - zamiennikach.
Po trzecie masz silnik 180 konny więc jest to zmodyfikowany układ odpowietrzania komory korbowej i nie ma tym samym potrzeby uważam rozważania czy był odpowietrzony czy nie .. Ten problem dotyczył tylko silnika AFB do 2000 roku gdzie w przy przeglądach obowiązywał pomiar ciśnienia w dolnych partiach silnika ...
Moim zdaniem:
Powinieneś poprosić mechanika o zdemontowanie pokrywy głowicy celem sprawdzenia luzu pomiędzy dźwigienką a krzywką i przy okazji wykonać zdjęcie wałków. Zdjęcie zamieść na forum a ja odpowiem co myślę o zamontowanych częściach w Twoim samochodzie.
I jeszcze jedno
co tak naprawdę Cię obchodzi pompa oleju ... Dałeś samochód do naprawy , zapłaciłeś i ma być dobrze. Jeśli ktoś uważa że powinna być wymieniona pompa mógł ją wymienić razem z walkami. A skoro nie wymienił niech naprawia ...