.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 04:15:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno A4 / A6
PostNapisane: 05.maja.2009 19:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2009 19:37:17
Posty: 11
Witam wszystkich

Jestem tu nowy bo dopiero przymierzam się do zakupu A4 lub A6. Czytałem sporo postów ale potrzebowałbym kilku rad/opini użytkowników tych maszyn.

1. Czy te auta są w miare mało awaryjne i faktycznie są z porządnych materiałów wykonane? W sensie - jeżeli się dba/wymienia olej filtry na czas to nie będzie kłopotów z turbiną, silnikiem elektryką itd? Pytam bo teść ma paska B5 i sporo w niego włożył...
2. Jaki silnik najlepiej wybrać do odpowiednio A4 i A6 chodzi mi o diesla?
3. Przeglądałem ogłoszenia - przebiegu aut 150-250k czy to dużo jak na diesla audi? Oczywiście trzeba założyć, że pewnie większośc ma większy przebieg i przekręcony licznik.
4. Czy A4 jest faktycznie ciasne z tyłu?
5. Czy zawieszenie należy do dość słabych w tych modelach? Tzn. krótko wytrzymuje na naszyc drogach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 / A6
PostNapisane: 05.maja.2009 19:58:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
lukas81 napisał(a):
Witam wszystkich

Jestem tu nowy bo dopiero przymierzam się do zakupu A4 lub A6. Czytałem sporo postów ale potrzebowałbym kilku rad/opini użytkowników tych maszyn.

1. Czy te auta są w miare mało awaryjne i faktycznie są z porządnych materiałów wykonane? W sensie - jeżeli się dba/wymienia olej filtry na czas to nie będzie kłopotów z turbiną, silnikiem elektryką itd? Pytam bo teść ma paska B5 i sporo w niego włożył...
2. Jaki silnik najlepiej wybrać do odpowiednio A4 i A6 chodzi mi o diesla?
3. Przeglądałem ogłoszenia - przebiegu aut 150-250k czy to dużo jak na diesla audi? Oczywiście trzeba założyć, że pewnie większośc ma większy przebieg i przekręcony licznik.
4. Czy A4 jest faktycznie ciasne z tyłu?
5. Czy zawieszenie należy do dość słabych w tych modelach? Tzn. krótko wytrzymuje na naszyc drogach?


Chyba tylko mówisz, ze czytaleś :diabel:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 20:36:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ad1. Jak z kazdym autem... jak sie o nie dba to sluzy - tylko ze Audi dluzej.
Ad2. A4 - 1.9 TDi - 110,115,130,170 KM ; A6 - 1.9 Tdi 130 KM, 2.7 Tdi lub 3.0 Tdi
Ad3. Taki przebieg to malo - chociaz troche to zalezy dla ktorego silnika.
Ad4. B5 - dla doroslej osoby tak, B6 - jest juz calkiem calkiem
Ad5. Bzdura szerzona w internecie... musialbym napisac elaborat zeby wyczerpac temat.

Reszta w szukajce...

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 21:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2009 19:37:17
Posty: 11
przemik napisał(a):
Ad1. Jak z kazdym autem... jak sie o nie dba to sluzy - tylko ze Audi dluzej.
Ad2. A4 - 1.9 TDi - 110,115,130,170 KM ; A6 - 1.9 Tdi 130 KM, 2.7 Tdi lub 3.0 Tdi
Ad3. Taki przebieg to malo - chociaz troche to zalezy dla ktorego silnika.
Ad4. B5 - dla doroslej osoby tak, B6 - jest juz calkiem calkiem
Ad5. Bzdura szerzona w internecie... musialbym napisac elaborat zeby wyczerpac temat.

Reszta w szukajce...

Pozdrawiam


Dzieki za odp.

A jakies typowe usterki/slabe punkty A4 i A6? I czy czesci sa duzo drozsze niz w innych tanszych markach?

Odnosnie Ad3. Tylko do tej pory jezdzilem tylko beznyna i troche sie boje diesla uzywanego kupowac. Druga rzezc w ogloszeniu jest np.200k a auto moze miec 400k i tak pewnie jest w wiekszosci przypadkow:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 06:40:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Odp 1. Dośc mało awaryjne, materiały poprządne, ale im nowsze tym gorsze (cięcie kosztów)
Odp 2. A4 diesel: dowolna wersja 1.9 TDI, A6 diesel: 2.5 TDI 5cio cylindrowy - tylko w C4, w C5 juz V6, albo dowolny 1.9 TDI
Odp 3. 150km to mało (i mało aut tyle ma), ja osobiście nie bałbym się nawet 0.5 miliona
Odp 4. Tak
Odp 5. jak się wymiania na chińskie zamienni ki to tak, jak się wymienia "na kropelkę" czyli pojedyńczo to też mniej wytrzymuje i częste wymiany, jak się wymieni "raz a dobrze" to brak jakichkolwiek problemów

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2009 19:29:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2009 19:37:17
Posty: 11
A czy można jakoś sprawdzić stan dieslowych elementów typu turbina itp? Nie chciałbym musieć po zakupie auta jej wymieniać bo to jest dość drogie... ?

Druga sprawa, która mnie martwi to przebiegi. Prawie każde auto w ogłoszeniu ma +-200k a to chyba nierealne na auto z rocznika 2000-2002? (kręcone?)

Trzecia rzecz - diesel vs benzyna. Czy z dieslem w zimie nei ma kłopotów - odpalanie itp?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2009 21:35:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
"Potraktowanie" auta VAG iem przez osobe umiejacą interpretowac logi - daje nam pewnien obraz na stan silnika i powiazanych elementow.

Co do tego zapalania... chyba mowisz o dieslach z "epoki".
Zdrowe TDi, ktore ma 300 tysi na szafce odpala przy -25*C po 6-7 przekreceniach wałem z 1 grzejacą swiecą - sprawdzone na moim AFN. ;)
Ze sprawnymi swiecami po 2 obrotach :)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 13:36:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2009 19:37:17
Posty: 11
A ile kosztuje wymiana rozrządu w A4? Zastanawiam się ile droższe są części niż np. do aut Forda?

I czy znacie jakieś sklepy internetowe z częściami do audi , z których korzystacie? Takie jak np. Ford sklep.pl :) (tam maja oryginalne części często tańsze niż w aso ford o 50%...) Obecnie jeżdżę focusem i przez 2 lata włożyłem w niego ok. 350 zł (silnik krokowy i poduszka pod silnikiem) i NIC więcej (pomijam eksploatacyjne rzeczy). Nie chciałbym aby nowe auto - audi było znacznie awaryjniejsze niż poprzednie autko dlatego pytam i czytam to forum żeby wiedzieć co wybrać... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 13:42:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Chyba nie stać cię na audi :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 17:30:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2009 19:37:17
Posty: 11
Tzn. że audi się ciągle sypią ? :D Bo tak można zinterpretować Twoją odp. ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 17:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Spokojniutko :peace: po prostu Audi w serwisowaniu jak i naprawach jest podobnie "tanie" jak BMW i Mercedes. Po za tym Audi - generalnie - nie jest ideałem bezawaryjności - czyt. raporty ADAC. Po za tym Renault Megane jest jeszcze bardziej awaryjne, choć żony Megankę ma 11 lat i przez dwa lata nic się jeszcze nie popsuło, tylko typowe materiały eksploatacyjne. Moje Audi ma 7 lat i na serwisy i naprawy wydałem około 15 tys. zł i za tydzień kolejny duży serwis. Jak nie masz minimum 5 tys. zarezerwowanych to zostań przy Fordzie - dużo tańszy ;) To nie sarkazm tylko życie :)
Tak bardziej serio - warunki zadowolenia z posiadania Audi, np. A6:
1. Szczęście
2. Kupno zadbanego egzemplarza bez przejść i dobrze serwisowanego (mało realne, ale możliwe)
3. Posiadanie dobrego Jednego mechanika - znawcę tematu.
4. Posiadanie rezerwy finansowej na serwis i markowe częsci, olej, filtry.
5. Szczęscie
pozdr.
ps. Jak strzelił mi rozrząd w 3 letnim Scenicu 2.0 to w ASO zapłaciłem 1.800 zł za nowe zawory, coś tam jeszcze i kompletny rozrząd - ASO Renault jest drogie. Za rozrząd w V6 TDI - bez strzału - zapłaciłem dwe razy tyle i to nie w ASO.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 18:10:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2009 19:37:17
Posty: 11
No właśnie z focusa jestem zadowolony, tzn. bardzo fajne wielowahaczowe zawieszenie, prowadzi się super, jak pisałem wyżej praktycznie bezawaryjny - 350zł na 2 lata to nic... jest jedno ALE - rdza, która chwyta te autka to jakaś masakra, po każdej zimie trzeba dłubać u lakiernika...

Audi z tego co czytałem ma w pełni galwanizowaną, antykorozyjną blachę więc chyba z rudą nie macie doczynienia?

Jeżeli chodzi o kase to nie jest źle, tzn. przeszkodą w wydaniu na auta dużej kasy jest dom, który stawiam :) A jakoś ostatnio bardzo chciałbym mieć audi:)

Na początku myślałem o A4 ale ten nowy tył , który mi się podoba jest tylko w B6 roczniki jak widziałem 2001-2002 w góre i tutaj stoja za jakieś 35k i w górę. A chciałbym wydać jednak mniej - tak żeby te ok. 30k było granicą i tak się zastanawiam nad A6 bo i większa jest... Czy rocznik 2000 w A6 C5 z silnikiem 1.9 TDI to będzie dobry wybór? I jaka moc do tej wielkości blachy szukać? 110 starczy (sporo ogłoszen jest z takim) Czy te roczniki miały może jakieś "bolączki" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 18:21:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
A6 C5 1.9tdi to będzie dobry wybór, o ile kupisz zadbany egzemplarz. Weź pod uwagę, że jest to auto klasy premium z silnikiem diesla, a takie połykają rocznie duże ilości kilometrów, więc podchodź z dużą rozwagą do deklarowanego stanu technicznego tych aut. Na forum napisano dziesiątki tysięcy postów o dieslach, zarówno poradników stricte technicznych jak i zakupowych, gdy się przeszkolisz to będziesz ukierunkowany czego szukać, a czego się wystrzegać. ;)

Czy 110km Ci wystarczy, to już jest uzależnione wyłącznie od Twojej fantazji.

PS. W 2 lata na "awarie" A4 wydałem około 300-400 zł (kostka stacyjki, termostat, czujnik temperatury). Wydałbym 1/4 tej kwoty, ale wszystko kupowałem w ASO. Gdy do tego doliczyć 2 wahacze (nie wiem jak to kwalifikujesz - koszty eksploatacyjne czy naprawy?), łącznik stabilizatora, tuleje tylnej belki czy klocki hamulcowe, to wyjdzie z 1500 zł. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 18:36:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2009 19:37:17
Posty: 11
sebolec napisał(a):
A6 C5 1.9tdi to będzie dobry wybór, o ile kupisz zadbany egzemplarz. Weź pod uwagę, że jest to auto klasy premium z silnikiem diesla, a takie połykają rocznie duże ilości kilometrów, więc podchodź z dużą rozwagą do deklarowanego stanu technicznego tych aut. Na forum napisano dziesiątki tysięcy postów o dieslach, zarówno poradników stricte technicznych jak i zakupowych, gdy się przeszkolisz to będziesz ukierunkowany czego szukać, a czego się wystrzegać. ;)

Czy 110km Ci wystarczy, to już jest uzależnione wyłącznie od Twojej fantazji.

PS. W 2 lata na "awarie" A4 wydałem około 300-400 zł (kostka stacyjki, termostat, czujnik temperatury). Wydałbym 1/4 tej kwoty, ale wszystko kupowałem w ASO. Gdy do tego doliczyć 2 wahacze (nie wiem jak to kwalifikujesz - koszty eksploatacyjne czy naprawy?), łącznik stabilizatora, tuleje tylnej belki czy klocki hamulcowe, to wyjdzie z 1500 zł. ;)


To nie wydales duzo, wiadomo na pewno zalezy od egzemplarza... Wahacze to raczej zaliczylbym do eksploatacyjnych mimo, ze w fokusie nie wymienialem, ba nie wymienialem nawet lacznikow stabilizatora jeszcze! i pokazywaly na tescie nadal dobrze tj. 65-70 ale tam sa stalowe:) Ale akurat w audi wiem, ze bedzie trzeba je na pewno wymieniac czesciej i jestem na to nastawiony...

Co do tych 110 to ja nie jestem demonem szybkosci na szosach, w trasie raczej do 120, spokojna jazda, mysle, ze powinien byc ok?

Czy te a6 c5 2000r maja porzadna blache?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 19:25:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Motor solidny, blachy bardzo solidne- jak nie miał innych kontaktów niż na tylnym siedzeniu :peace: , to nie ma mowy o rdzy !, spalanie bardzo małe, trwałość silnika duża, komfort nie porównywalnie lepszy niż w A4. A4 dużo mniej awaryjne (te roczniki - raport ADAC, z tym, że gebelsowski raport dot, aut hulanych w Niemczech). Po za tym spróbuj wpisac w SZUKAJ temat i poczytaj więcej, np. o tych silnikach. W tym roczniku masz tez 115 KM, ale o różnicach więcej w SZUKAJ
pozdr. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 22:25:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Osobiście bardzo polecam A6 C5 1.9 TDI 110KM, posiadam takową od prawie 3 lat i w tym okresie również przesiadłem się na ok pół roku do A4 1.9 115KM.

Jak napisał Paw1972 "komfort nieporównywalnie lepszy niż w A4" << święta racja !

Będziesz naprawdę zadowolony z A6! Jeżeli nie jesteś demonem szybkości to zdecydowanym plusem dla Ciebie będzie bardzo mały apetyt na paliwko (5-6 L przy spokojnej jeździe).

Jeżeli chodzi o serwisowanie, to dobrze mieć zaprzyjaźnionego mechanika, który zna się na rzeczy (a silniki 1.9 TDI są znane przez mechaników).

Co do blacharki, to powiem że nie masz się czego obawiać :) ja mam samochód z 1998r i minimalne ogniska rdzy zauważyłem tylko w miejscach gdzie blacha była naruszona (obita krawędź drzwi podczas otwierania - "prezent" od poprzedniego właściciela). Poza tym wszystko w idealnym stanie :)

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 22:27:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
SonY_Milk napisał(a):
Jeżeli nie jesteś demonem szybkości to zdecydowanym plusem dla Ciebie będzie bardzo mały apetyt na paliwko (5-6 L przy spokojnej jeździe).



Jeśli chodzi o a6 c5 to chyba piszesz o PSJ na trasie z tym spalaniem.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 22:41:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2009 19:37:17
Posty: 11
SonY_Milk napisał(a):
Osobiście bardzo polecam A6 C5 1.9 TDI 110KM, posiadam takową od prawie 3 lat ...


A jak z wyprzedzaniem i ogolnie jazda w trasie tym autkiem z 110km? Głównie jeżdżę spokojnie i ekonomicznie ale wiadomo - czasami sa sytuacje gdzei konieczne jest wyprzedzenie, a i czlowieka czasami poniesie zeby sobie troche powyprzedzac i szybciej pojezdzic :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 22:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Nie chcę robić OT odnośnie spalania, jednak sprawdzałem to już wiele razy i przy SPOKOJNEJ jeździe (a nie PSJ) zrobiłem 1000km na 60L gnojówki, hamując silnikiem, przewidując sytuacje na drodze itp. przede wszystkim nie robiąc przepału niepotrzebnie - ale również wyprzedzając i nie będąc zawalidrogą.

A6 AFN waży ok 1365 kg (w zależności też od wyposażenia), zatem nie powinno to być takim zaskoczeniem, gdyż to jest naprawdę niewiele.

Niech będzie, że 5l można w trasie osiągnąć, ale 6L jest całkiem realnym rezultatem :peace: peace

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: