.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 04:18:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.8
PostNapisane: 12.maja.2009 20:01:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 11:26:21
Posty: 143
Witam!

Przymierzam się do kupna Audi A6 C5 z silnikiem 2.8 benzyna.
Zauważyłem, że występują one również w Quattro. Czy w takim nie najmłodszym już aucie nie ma problemów z tym napędem? Jakie są koszty jego serwisowania i ewentualnej naprawy? Na co zwrócić uwagę? Szukać wersji z Q czy może lepiej unikać? Jakie są Wasze doświadczenia i rady?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 20:29:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
przyłączam się do pytań przedmówcy, jakie są koszty wymiany rozrządu itp., ja się zastanawiam jeszcze nad 2.4 i 1.8T, ogólnie mam zamiar powoli się rozstać ze swoim 2.5tdi v6, mało jeżdżę i głównie po mieście, a już nie chce mi się użerać z moim super dieslem, wolę jakąś mało awaryjną jednostkę

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 20:29:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
2.8v6.Bardzo dobry wybór :) Z quattro nie będzie zadnego problemu :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 20:40:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
a ty rafala6 chyba znasz się na bmw, jakie tam benzynki polecasz? takie roczniki 2000-2002

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 20:53:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
3.0i 231KM :D Takie minimum na początku :D ,ale jak wolisz smierdziela to 3.0d 193KM i najważniejsze 410Nm :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 20:56:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
O dżizas :| Przecież o tym było już milion razy. Szukajka się kłania....

Np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92037

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 21:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja polecam 2.7T q + program na 300-310km i ok 480nm :peace:

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 21:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 11:26:21
Posty: 143
designer napisał(a):
O dżizas :| Przecież o tym było już milion razy. Szukajka się kłania....

Np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92037

Dzięki za odpowiedź!

Niestety tematy dotyczą głównie silników 2.4 a ten mnie w ogóle nie interesuje. Nie znalazłem również konkretnych informacji na temat napędu Quatrro, czyli na ile tak naprawdę jest bezawaryjny i ile ewentualna awaria potrafi kosztować :)

2.7 biturbo wydaje się jednostką bardziej "skomplikowaną" pod względem technicznym, a co za tym idzie - bardziej narażoną na ewentualne awarie.

Czekam na dalsze komentarze, rady i sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 21:18:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
audioka napisał(a):
2.7 biturbo wydaje się jednostką bardziej "skomplikowaną" pod względem technicznym, a co za tym idzie - bardziej narażoną na ewentualne awarie.


Teoretycznie tak, ale w praktyce wygląda to troche inaczej :). Jak kupisz zadbany egzemplarz to auto będzie jeździło długo i bezawaryjnie, podobnie jak 2.8. Osiągów nie ma co porównywać bo to zupełnie inna półka, podpiwje, że dodając fajny programik żadne S6, S8 nie mają raczej szans ("mówie" o wersjach V8 z automatem) :). Oczywiście 2.8 jest wystarczjącym silnikiem do tego auta, dosyć szybki i trwały, ale spalanie niestety jest takie samo albo i nawet wyższe niż w 2.7 (mi pali ok 13l w mieście - Łódź).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 21:21:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
audioka napisał(a):
designer napisał(a):
O dżizas :| Przecież o tym było już milion razy. Szukajka się kłania....

Np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92037

Dzięki za odpowiedź!

Niestety tematy dotyczą głównie silników 2.4 a ten mnie w ogóle nie interesuje. Nie znalazłem również konkretnych informacji na temat napędu Quatrro, czyli na ile tak naprawdę jest bezawaryjny i ile ewentualna awaria potrafi kosztować :)

2.7 biturbo wydaje się jednostką bardziej "skomplikowaną" pod względem technicznym, a co za tym idzie - bardziej narażoną na ewentualne awarie.

Czekam na dalsze komentarze, rady i sugestie.


Kolega szkło pytał o silnik 2.4 vs 1.8T i to było dla niego. O 2.8 też było mnóstwo, jak wrzuciszw szukajkę znajdziesz dużo. W dwóch słowach można powiedzieć że to jednostka bezawaryjna i bardzo trwała. Jak chcesz czerpać radość z jazdy szukaj w manualu i najlepiej z quattro, z którym baaaaaaaaardzo rzadko dzieje się coś złego....

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 07:06:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
W skrócie:
2.8 to jedna z najbardziej udanych jednostek Audi, zarówno 12V jak i 30V (ten Cię interesuje)
quattro jest baaardzo trwałe, zdecydowanie polecane.
Zalety quattro są opisane w 100 miejscach
Wady: droższe naprawy tylniej zawiechi i nieco większe spalanie

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 12:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 11:26:21
Posty: 143
Witam!

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, utwierdziliście mnie w moim przekonaniu :)

Czy przebieg (autentyczny) rzędu 300-400 tys km dla silnika 2.8 to bardzo dużo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 13:02:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Jeżeli oliwa i rozrząd były zmieniane na czas + auto odpowiednio eksploatowane to powinno przelatać drugie tyle :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 21:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
u mnie chyba też skończy się na 2.8, tylko cło mnie rozpie..... :/

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: