.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 04:50:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.9 TDI- różnice między 110/131 a 101/116/136 KM
PostNapisane: 01.maja.2009 22:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2009 22:57:40
Posty: 2
jesli ktos moglby mi wyjasnic czym roznia sie te silniki, bylbym wdzieczny. panuje bowiem opinia, ze jak kupic 1.9 to 90/110 albo 130 KM bo pozostale sa nieudane (awaryjne). jak jest na prawde...??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 08:08:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Ponieważ temat opisywany po 1000 razy, to w telegraficznym skrócie i bardzo bardzo ogólnie:

1) 90 / 110 km są to konstrukcje bez pompowtryskiwaczy a co za tym idzie, bardziej odporne, toporne i żywotne.

2) reszta, w tym m.in. 105, 116 i 131 są na pompowtryskach - nowsze, z większymi mozliwościami (bazowo większy Nm niż poprzednie TDi), palą trochę więcej i troszke szybciej się zużywają (popmpowtryski).

Kupując samochód zwracaj raczej uwagę na jego stan niż na oznaczenie silnika, bo to czy to jest nowsza czy starsza generacja nic Ci nie da jak będzie zajeżdżony.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 21:04:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
IMO - skupilabym sie na szukaniu 110, 115 lub 130 - co nie oznacza ze pozostale są gorsze.
Tak jak Marcin pisze - kieruj sie raczej stanem silnika niz jego danymi fabrycznymi.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 23:51:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
przemik napisał(a):
Tak jak Marcin pisze


Maciek :) Ale spoks, jeszcze kilka spotów i nie będzie z tym problemów :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 13:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2008 08:52:45
Posty: 5
A nie ma różnicy w dzwięku silnika ?? czy 110 jest głośniejszy może ??

mysle nad sprzedażą golfa IV 115 km (2000) i przerzucenie się na audi 110 km:)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 15:03:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
FCB napisał(a):
A nie ma różnicy w dzwięku silnika ?? czy 110 jest głośniejszy może ??

mysle nad sprzedażą golfa IV 115 km (2000) i przerzucenie się na audi 110 km:)))


Glosnosc porownywalna ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 16:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Pompowtryski są głosniejsze

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 19:09:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Pablo200 napisał(a):
Pompowtryski są głosniejsze


Ale za to lepsze...
A do głosu silnika się przyzwyczaisz :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 19:35:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Adamer napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
Pompowtryski są głosniejsze


Ale za to lepsze...
A do głosu silnika się przyzwyczaisz :peace:

Mniej trwałe, droższe w naprawie, ale potencjał mają wyższy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 07:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Baskecior napisał(a):
Adamer napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
Pompowtryski są głosniejsze


Ale za to lepsze...
A do głosu silnika się przyzwyczaisz :peace:

Mniej trwałe, droższe w naprawie, ale potencjał mają wyższy.


Zgadzam się :d

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 16:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Ostatnio gdzieś wpadł mi w ręce "Auto świat" i tam były różnice opisane w TDI. Ale jeśli dobrze pamietam do bardziej chodziło o kolory literek.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 17:34:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Przy zastosowaniu technologii bezpośredniego wtrysku w oparciu o technologię pompowtryskiwaczy każdy z cylindrów silnika wyposażony jest w pompowtryskiwacz, który wytwarza odpowiednie ciśnienie wtrysku, a następnie we właściwym czasie wtryskuje właściwą ilość paliwa do komory spalania. Dzięki zamontowaniu pompowtryskiwaczy w głowicy cylindra nie ma konieczności stosowania przewodów wysokociśnieniowych, które występują w konwencjonalnych rozdzielaczowych pompach wtryskowych. Zaletą technologii pompowtryskiwaczy są ponadto niewielkie szumy towarzyszące procesowi spalania, niższy poziom emisji substancji szkodliwych jak również niższe zużycie paliwa przy większej mocy.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: