.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 11:17:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2.8 ACK] Jak sprawdzic VAG'iem przeplywomierz i sondy?
PostNapisane: 12.maja.2009 20:44:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
No wlasnie - czy jest mozliwosc sprawdzenia VAG'iem przeplywomierza i sond lambda w benzynie 2.8? Zrobil sie mulowaty i dosc slabo reaguje na pedal gazu, chcialbym sprawdzic co jest nie tak bez wymienienia calego samochodu. W 2.5 TDI sprawdzenie przeplywomierza proba dynamiczna bylo dosc proste - czy tutaj tez mozna zrobic podobny test?

z gory dzieki za pomoc
Chodzin

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 21:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Raczej nic z sondą sie nie dzieje, bo odrazu by Ci check engine wyskoczył.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 22:59:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Gdzie przepływka to nie pamiętam, ale sondy można podejrzeć w Engine 01 grupa 9.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 08:47:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
2rafal7 napisał(a):
Raczej nic z sondą sie nie dzieje, bo odrazu by Ci check engine wyskoczył.


Nie wiem czy to ma zwiazek ale takie cos mi ostatnio wyskoczylo:

18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
P1612 - 35-10 - - - Intermittent

Na razie skasowalem i zobacze czy sie powtorzy.

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 08:48:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
Kornel napisał(a):
Gdzie przepływka to nie pamiętam, ale sondy można podejrzeć w Engine 01 grupa 9.


Widzialem ze tam sa jakies parametry sond tylko pytanie jak to odczytywac? Ma ktos jakis pomysl?

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 09:07:59 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
wskazania mają "pływać" od ok. 0,2 do ok. 0,8 volta. Sonda zawsze dąży do 0,5 v więc jak ma za dużo - zbija; jak za mało - podnosi.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 09:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
Co do przepływki to znalzłem dla silnika ACK dane jak poniżej. Niestety tylko po angielsku. W tłumaczeniu ewentualnie mogę pomóc ale to trochę zajmie.

Co do sond jeszcze poszukam.


Reading measured value block
Display Group 002 - Basic function:
Read measured value block 2 ⇒ ◂ Indicated on display
(1)640...760 rpm (2)1.0...2.5 ms (3)1.0...4.0 ms (4)3.0...5.0 g/s
(4)Intake air mass
(3)Injection period per engine cycle
(2)Engine load - see Display Group 001
(1)Idling speed shown in steps of 40 rpm

Notes on Display Group 002:
• ◆ Display zone 2 shows the injection period corresponding to the intake air mass and the engine load when idling. The value is a calculated (i.e. theoretical) value which for technical reasons only relates to a single crankshaft revolution. The engine load when idling is the load created by the internal friction which the engine has to overcome and the power required to drive the ancillaries. The intake air mass is shown in display zone 4.
• ◆ Display zone 3 shows the injection period for a complete engine cycle, i.e. two crankshaft revolutions.
Notes on Display Group 002 (continued):
• ◆ However, the value shown in display zone 3 is a corrected value corresponding to the actual injection period. It will not be double the value shown in display zone 2. The correction takes into account factors such as the following:
- Lambda mixture control
- Fuel intake from the activated charcoal filter
- Air density, air temperature
- Voltage of electrical system (faster or slower opening of injectors)
• ◆ For example, if the engine takes in unmetered air, only the calculated value in display zone 2 (injection period per crankshaft revolution) should change. The lambda mixture control will ensure that the actual injection period per complete engine cycle remains at the specified value.
Notes on display zone 4:
• ◆ Displayed is the air mass measured by the air mass meter.
• ◆ If emergency running mode is engaged because of a fault in the throttle valve control part, the engine runs without idling speed stabilisation at a higher idling speed (between 1100 and 1300 rpm) determined by the emergency running gap. When this happens the air flow rate is between about 4.5 and 5.5 g/s.
• ◆ The replacement value in g/s from throttle valve potentiometer will be displayed if the engine control unit detects a fault on the air mass meter.

Test table, Display Group 002

- Display zone
- (R)Readout on V.A.G 1551
- (COF)Cause of fault
- (FR)Fault remedy
1 - See Display Group 001, display zone 1 => Page 01-101

2 - See Display Group 001, display zone 2 => Page 01-101

3 R- less than 1.0 ms
COF - Large quantity of fuel from activated charcoal filter system (ACF)
FR - Test solenoid valve for activated charcoal filter =>Page 24-86
COF - Wrong type of injectors fitted - (delivery rate too high)
FR - Check injection quantity => Page 24-44

R - more than 2.5 ms
COF - Increased engine load (electrical consumers on, air conditioner on, drive position engaged or power steering on full lock)
FR - Remove load
4 R - less than 3.0 g/s
COF - Large quantity of unmetered air - between intake manifold and air mass meter
FR- Rectify leak (unmetered air)
R- more than 5.0 g/s
COF - Drive position engaged - (automatic gearbox)
FR - Move selector lever to position P or N
COF - Increased engine load due to ancillaries
FR - Remove load (e.g. air conditioner, power steering)

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 10:39:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
jesli wyskoczyl Ci check engine mozliwe, ze przytkany katalizator badz sie rozpadl (wypalił) i stanął jak ośc w gardle ;)

To bardzo pasuje wróżąc do mulistego silnika.
Skasowany blad po 30km powinien juz byc z powrotem.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 07:51:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
Wielkie dzieki za wszystkie sugestie.

Jak sprawdzic katalizator bez wycinania go? Macie jakies patenty?
I po jakim przebiegu katalizatory byly u Was do wymiany?

dzieki/pozdrawiam

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 08:11:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
CHODZIN napisał(a):
Wielkie dzieki za wszystkie sugestie.

Jak sprawdzic katalizator bez wycinania go? Macie jakies patenty?
I po jakim przebiegu katalizatory byly u Was do wymiany?

dzieki/pozdrawiam

Nie ma reguły- jedni jeżdżą po 250-300k km i dalej działa, innym po 200k lub mniej nie pozostaje nic innego jak wyrwać chwasta ;)
Zależy od wielu czynników, np na jakiej jakości paliwie jeździło (z reguły dziwnym trafem auta z zachodu rzadko miewają problemy z katalizatorem), jak użytkowane (czy na krótkich odcinkach, czy głównie trasy) itd

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: