.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 12:15:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 80 2.0e ABK swap sterownika na ADA pytanie ?
PostNapisane: 14.maja.2009 21:09:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2009 18:17:31
Posty: 8
Witam
Panowie mam pytanie poniewaz jestem posiadaczem audi 80 z silnikiem 2.0e ABK i ciagle mam z nim problemy (sterowniem silnikiem) mam pytanie??
chcialbym zapiac komputer od 1.6 101KM i przeplywomierz tez od takiego silnika a reszte od swojego czy da to rade bo patrzac na instalacje to reszta jest taka sama ??


tzn. Problemy to :

1 : nikt nie moze podlaczyc sie pod sterownik tego samochodu, proba roznymi kabkami i efekt ten sam polaczy sie raz ze sterownikiem i gubi polaczenie brak diagnozy
2 : przedwczoraj auto podczas przelaczania na gaz parsklo w wydechu ja fiat 126p i juz nie zapalilo, iskra jest , paliwo jest kreci zalewa sie i koniec.
Jest klapa anty wybuchowa, przeplywomierz nie dostal nie chaczy sie i jest ok
Najgorsze jest to ze nie idzie go zdiagnozowac

Wracajac do pytania Komputer od 1.6 jest latwiej dostepny i tanszi i nie ma problemu z przeplywomierzem a nie zalezy mi zeby auto maialo 115km i szalalo tylko zeby jezdzilo......


Ostatnio edytowano 16.maja.2009 09:28:39 przez brendy_1, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 21:42:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a co to znaczy ze masz problemy ze sterowaniem ? przeciez tam sie nie ma co psuc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 11:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
1 : nikt nie moze podlaczyc sie pod sterownik tego samochodu, proba roznymi kabkami i efekt ten sam polaczy sie raz ze sterownikiem i gubi polaczenie brak diagnozy
2 : przedwczoraj auto podczas przelaczania na gaz parsklo w wydechu ja fiat 126p i juz nie zapalilo, iskra jest , paliwo jest kreci zalewa sie i koniec.
Jest klapa anty wybuchowa, przeplywomierz nie dostal nie chaczy sie i jest ok
Najgorsze jest to ze nie idzie go zdiagnozowac

Wracajac do pytania Komputer od 1.6 jest latwiej dostepny i tanszi i nie ma problemu z przeplywomierzem a nie zalezy mi zeby auto maialo 115km i szalalo tylko zeby jezdzilo......


Ad.1
Twoim silniczkiem powinienen sterować Siemens'owski Digifant i wszystkie programy oprócz polskiego VAG'a potrafią się z nim połączyć i prawidlowo zdiagnozować, poza tym nie bardzo jest po co się z nim łączyć jeżeli prawidłowo działa na benzynie.

Ad.2

Do tego akurat silnika założyć gaz na mikserze to nie lada sztuka. Przede wszystkim jeżeli ma być dobrze trzeba założyć mikser bezpośrednio na przepustnicę a wydaje mi się że masz założony między obudową filtra a przepływomierzem... z takim rozwiązaniem możesz robić zapas przepływomierzy.


Koniec końców w Twoim wypadku wymiana sterownika i kombinowanie z nim nic nie daje a jeżeli myślisz że dzięki temu będzie lepiej na gazie ze względu na inną przepływkę to się mylisz. Wypada na początek naprawić i uszczenić dolot i dopiero zrobić dobrze instalkę gazową jeżeli się przy niej upierasz.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 13:08:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2009 18:17:31
Posty: 8
Kolego rzeczywiscie mikser jest zalozony miedzy przeplywke a filtr i jest tak juz 4lata i faktycznie gorny dekiel przeplywki jest popekany ale wartosci sie zmieniaja i nie zacina sie. Czytalem ze auto bez przeplywki powinno zapalic a to nie chce i z nia i bez niej,

sterownik jest tak jak napisales simens i polaczenie uzyskuje na trudach na zgaszonym silniku i co chwile przerywa programem (VAG-COM Release 311-2), kabel kl, ale proby byly kablem ktory obsluguje modele do roku bierzacego i najnowszyw VAGIEM.
Na zgaszonym silniku jedyny blad to brak obrotow silnika.

czy do proby odpalenia mozna sprobowac podstawic przeplywomierz oploski???

Czy ktos wie czy zmiana komputera i przeplywki pojdzie glownie chodzi o instalacje czy jest taka sama jak w 1.6???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 13:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
W takim razie problemu należy szukać gdzie indziej (paliwo, iskra) a na końcu sterownika... pewnie nikt nie robił takie swap'a który planujesz ale myślę że i tak efekty będą mizerne skoro nic więcej nie sprawdzałeś.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 14:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2009 18:17:31
Posty: 8
Koloego (Flasher) chyba nie doczytales : iskra jest paliwo jest, jak dobrze wiesz zeby zalozyc misker na przepustnice musi byc mikser z kompensacja a po przelozeniu komputera i przeplywomierza nie bo przeplywomierz jest bez klapy (tz. zimny drut) i nie ma takiej sily ssania na przepusnicy a pytanie moje dotyczy kogos kto orientuje sie jak jest z instalacja poniewaz sa ludzie ktorzy silniki zmieniaja i znaja temat.. czy to jest ABK czy ABB to jest taki sam motor ktory sie rozni pojemnoscia, ma te same czujniki, potencjometr przepustnicy itd. Mysle ze ABB komputer 101km biorac pod uwage ze ABK ma wydajniejsze wtryskiwacze i wieksza pojemnosc da spokojnie rade.....


WIEC czytaj jakie pytanie zadalem w poscie bo nie potrzebuje fachowca od gazu.....!!!!!

PYTANIE : czy jest mozliwosc podpiecia komutera i przeplywomierza od silnika 1,6e ABB 101KM w instalacji od ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 14:28:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
brendy_1 napisał(a):
Koloego (Flasher) chyba nie doczytales : iskra jest paliwo jest, jak dobrze wiesz zeby zalozyc misker na przepustnice musi byc mikser z kompensacja a po przelozeniu komputera i przeplywomierza nie bo przeplywomierz jest bez klapy (tz. zimny drut) i nie ma takiej sily ssania na przepusnicy a pytanie moje dotyczy kogos kto orientuje sie jak jest z instalacja poniewaz sa ludzie ktorzy silniki zmieniaja i znaja temat.. czy to jest ABK czy ABB to jest taki sam motor ktory sie rozni pojemnoscia, ma te same czujniki, potencjometr przepustnicy itd. Mysle ze ABB komputer 101km biorac pod uwage ze ABK ma wydajniejsze wtryskiwacze i wieksza pojemnosc da spokojnie rade.....


WIEC czytaj jakie pytanie zadalem w poscie bo nie potrzebuje fachowca od gazu.....!!!!!

PYTANIE : czy jest mozliwosc podpiecia komutera i przeplywomierza od silnika 1,6e ABB 101KM w instalacji od ABK


Kolego... nie jestem fachowcem od gazu. Miałem samochodzik z tym silnikiem i próbowalem ci pomóc i z tego co zrozumialem nie pali ci na benzynie a nie na gazie. Skoro jednak wiesz lepiej co trzeba zrobić to nie ma sprawy.

P.S. Jeżeli chodzi o czytanie to widziałem taki twój post:

Cytuj:
witam jeszcze raz nie zdazylem nawet sprawdzic z przelozeniem miksera na przepustnice dzis auto pod domem parsklo i nie pali nawet na benzynie... przeplywomierz sprawny nie zacina sie brak iskry... Moze jakies propozycje od czego zaczac??


Wynika z niego że iskry nie ma.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 15:41:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2009 18:17:31
Posty: 8
zgadza sie kolego ale to niebyl post z tego tematu.... Moze rzeczywiscie sie zle zrozumielismy !!!! Ja tez nie jestem madrzejszy od wszyskich ale nie chce inwestowac w 15letnie auto... Bo jezeli mam kupic przeplywke do ABK 300zl i mikser 100zl i zmienic Parownik 200zl to Wolalbym kupic komputer ADA 100zl i przeplywomierz 80zl i miec spokuj. Drugi problem ze musze sie za to zabrac sam, w moim miescie sa mechanicy ktorzy biora 1000zl i mowia za tyle czesci wstawilem auto ma te same objawy ale nie chce juz pana naciagac......


Ostatnio edytowano 16.maja.2009 09:29:05 przez brendy_1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 23:56:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Żeby zakończyć spory zerknąłem co to jest to ABB i zdębiałem bo nie rozumiem jakim cudem chcesz założyć sterownik od silnika z wtryskiem mechanicznym do silnika z wtryskiem elektronicznym.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 09:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2009 18:17:31
Posty: 8
I tu masz 100% racje o inny myslalem, przepraszam za blad..
Juz poprawilem chodzi o ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 10:17:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Jeżeli się uprzesz to pewnie przełożysz ale....

Na początek trzeba sprawdzić czy na wale jest taka sama ilość zębów do czujnika halla.

inne są:

- sterownik
- przepływomierz
- wiązka
- w ADA jeden czujnik temp. w ABK są dwa
- w ADA brak wtryskiwacza wstępnego
- jeżeli masz klimę w sterowniku ADA będzie problem

I najważniesza rzecz która moim zdaniem dyskwalifikuje sterownik ADA to sterowanie rozruchem. W ABK do sterownika jest podawany sygnał rozrusznika natomiast w ADA jest dodatkowy przemiennik magnetyczny na wale korbowym.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 14:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2009 18:17:31
Posty: 8
Bede probowal poniewaz mam dostep do takiego ADA w AVANCIE ma klime ale zwykla chlodziarke czyjniki na kolanku ma dwa niebieski i szary, potencjometr na przepusnicy tez posiada, czyjnik halla w aparacie bo wczesniej mialem halla uwalonego i probowalem z ADA, roznice to przeplywka na 3piny nie na 4 i silniczek biegu jalowego w obudowie filtra a nie na wieszchu......... Bede musial ruszyc ten temat.... ( co do wtryskiwacza zimnego rozruchu sprawdze bo nie pamietam) Myslalem ze ktos moze przekladal motor z sterownikiem i zna trudnosc co do instalacji bo nie zabardzo mi sie chce mierzyc wszystkie piny w komputerze czy sa tak samo, ale z drugiej strony musle ze instalacje sa podobne..... AUTO znowu odpalilo bez znalezienia przyczyny.......

WSKAZOWKA dla INNYCH z innego tematu
HALL w AUDI 2.0E ABK znajduje sie w aparacie i da sie go wymienic, koszt okolo 160zl BOSCH nr: 1 237 031 296 Nie liczac pracy ktora wykonalem sam.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 21:29:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:17:32
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Witam szanowne grono. Niestety nie da się w łatwy sposób założyć komputera/sterownika silnika ADA do auta w którym jest motor ABK. Powodem jest brak w instalacji od ABK wiązki do czujnika położenia wału umieszczonego w bloku silnika. Bez tego czujnika auto sterowane komputerkiem Hitachi (silnikm ADA) po prostu nie odpala.
Ogólnie pomysł jest realizowalny, o ile uporamy sie z zamontowaniem wspomnianego czujnika (wiercenie w bloku itp.)
Niestety trzeba by było także wymontować silnik ABK i zmienić koło zamachowe lub dołożyć do niego metalowy pierścień.

Ja w swoim ABK natomiast zainstalowałem przepływomierz od ADA i dołożyłem specjalny układ elektroniczny dopasowujący charakterystykę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: