.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 12:14:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.5TDI AAT]Mruga spirala i świeci się Check Engine
PostNapisane: 16.maja.2009 10:06:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Cze

Jest problem. Mój wujek wziął w trase Audiczke...(do Zakopnego) :P
Audi 100 C4 Avant Rocznik 94'
Silnik: 2.5TDI AAT standardzik bez żadnych przeróbek

1.Mruga ciągle spirala
2.Podczas byle jakiego obciążenia np. Wjazd na górke lub wciśnięcia mocniej pedału gazu zaświecia się kontrolka CheckEngine
TO tyle co mi wujek przez telefon powiedział

Z tego co ja wiem że do wymiany był czujnik cisnienia doładowania Turbo, miałem to zmienic na czasie no ale czasu niebyło... :(
Macie jakieś pomysły?
Mój pierwszy to jechac po auto, ale czy ktoś ma jakies sugestie co do tego?

Pozdrawiam!

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 10:25:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przyczyn może być kilka:
1) Dewiacja ciśnienia doładowania poza zakresem dopuszczalnym: będzie kopcił jesli ciśnienie jest zbyt niskie , jesli zbyt wysokie niestety nie ma objawów
2) Uszkodzenie regulatora kata wtrysku - silnik będzie rzęził straszliwie lub będzie cichutki jak V8 TDI ... ;)
3) Uszkodzenie przepływomierza.
4) Jesli czujnik ciśnienia doładowania jest uszkodzony - również będzie to sygnalizowane check engine`m. Jest to sytuacja o tyle niebezpieczna, że turbina może pracowac poza zakresem regulacji - delikatna jazda do domu muskając pedał gazu ...
ZVAGujcie autko i usterka będzie na tacy po 30 sekundach ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 10:46:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Dowiedziałem się przed chwilą przez telefon że auto w czasie świecenia kontrolki Check słabnie moc... :/

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 10:52:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czyli wpada w notlauf ... silnik jest bezpieczny.
Po powrocie zacznij od VAG`owanka. Problem zapewne ma swoje umiejscowienie wokół czujnika cisnienia doładowania, skoro już o nim wspomniałeś ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 11:04:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Bez paniki 5cio cylindrowe 2,5 TDI zupelnie bezboleśnie jeździ w trybie awaryjnym. Ja przejechałem tak z Krakowa do Łodzi.
Jesli problem pojawia się po zmianie obciążenia, to problem może leżeć raczej po stronie pompy wtryskowej, wyprzedzenia wtrysku, wryskiwacza strującego. Może jest jakiś luz na pasku napędu pompy?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: