meszrum napisał(a):
w AKN'ie nie było limiterów - dlatego razem z AFB i AYM kręcą się do 200PS, co pozostaje w sferze marzeń 95% AKE i następnych.
obrazowo jescze:
zalozmy, ze jest pewna "mapka" w sterowniku pompy (np z osiami - X: "dawka do wtrysniecia", Y: "obroty", Z: "prad") gdzie producent zapisal jak nalezy "potraktowac pradem" jakis tam element wykonawczy/sterujacy w pompie aby ta wtrysnela zadana (z logu 008) dawke paliwa (taki "konwerter cyfrowo-analogowy"). Ta "mapka" konczy sie np na np wartosci dla "55 jednostek paliwa" a Ty chcesz wtrysnac "70 jednostek". Mimo, ze pompa byc moze moglaby wtrysnac "100 jednostek" wtrysnie max 55
zostala ona skonfigurowana po prostu tak by wspolgrala z ECU gdzie np w seryjnym sofcie wystepuje np max 45 jednostek. Tuner rekonfiguruje ECU (45->70) a nie rekonfiguruje sterownika pompy bo zwyczajnie tego "nie umie"
Bardzo prawdopodobny moim zdaniem scenariusz.
Co do tej slynnej blokady w nowszych V6tdi
Zalozmy, ze w samym ECU auta (nawet nie pompy) pod adresem XXXX np. na 2 bajtach zapisano max wartosc (moze nawet nie wprost dla utrudnienia) , ktora moze byc podana. Zalozmy, ze dziala to tak, ze minimalna wartosc z 008 (czyli do wtrysniecia) jest "obcinana" do tej tajemnej wartosci (taki wredny limier nie majacy bezposrednio nic wspolnego z logika sterowania EDCxx). Nie jest to "mapka", ktora tuner-stary wyga moze rozpoznac po ksztalcie/wygladzie "i sie domyslic" wiec jezeli tego po prostu nie wie to lezy (tunerzy nie zmieniaja/analizuja kodu programu bo sie najczesciej na tym nie znaja: oni zmieniaja mapki=> czyli parametry programu). Co najsmieszniejsze takie zabezpieczenie nie musialoby miec absolutnie nic wspolnego z pompa wtryskowa
Teraz na czysta logike: sa tunerzy, ktorzy potrafia czipowac te wersje "z blokada na pompie" - jezeli robia to "przez kabelek" to jest to ta blokada
na pompie to jeden pic na wode bo "przez kabelek" oprogramowania pompy sie nie zmieni
Pozdrawiam,
Przemek