.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 10:42:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 3.6] problem z automatyczna skrzynia biegów
PostNapisane: 16.maja.2009 13:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 14:43:41
Posty: 6
Lokalizacja: Włocławek
Witam

Mam nastepujacy problem ze skrzynia biegow : wszytko dziła normlanie , lecz nie raz skrzynia przełącza na 3 bieg i zostaje na nim , nie reaguje na przełączanie manualne.
Jedynym sposobem jest wyłączenie samochodu i ponowny rozruch.

Czy wiecie czemu tak się dzieje ?? i jak można usunąć taką usterkę ???

_________________
A to moje dzieci
AUDI V8
AUDI 80 B4
AUDI 80 B2

HPI TROPHY 3.5 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 15:05:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.
Pewnie wtedy również zaświecają się wszystkie kontrolki od automatu.
Trzeba podłączyć pod komputer i zobaczyć, ale pewnie skońcy się to naprawą lub wymianą (automaty w 3.6 padają niestety bardzo często)...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 21:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
zobacz tez czy olej nie smierdzi i jakiego jest koloru jak bys potrzebowal skrzynie to mam do 3.6 w pelni sprawna

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 21:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 14:43:41
Posty: 6
Lokalizacja: Włocławek
no włsnie zadne kontrolki sie nie zapalaja , byłęm u goscia podłaczyc pod komputer najlepszy w moim miescie , ale nie zdołał sie połączyć tłumaczył sie ze to przestarzały system , znasz moze jakies warsztaty w płock warszawa , bydgoszcz ??? lub jakim programem najlepiej sie podłaczyć ?? jesli tak to prosze o dokładne info ?? bo podłaczyc passata lub zwykłą b4 to niema dla mnie problemu ale V8 troszke mnie przeraziło na początek ;)

_________________
A to moje dzieci
AUDI V8
AUDI 80 B4
AUDI 80 B2

HPI TROPHY 3.5 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 21:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 14:43:41
Posty: 6
Lokalizacja: Włocławek
olej był wymieniany 2 lata temu , z tego co widze to prawda , nic nie śmierdzi , ma normalny dosc jasny kolor , skrzynia troche szarpie przy przełączaniu na 4 bieg , a tak jest z nią wszytko ok

_________________
A to moje dzieci
AUDI V8
AUDI 80 B4
AUDI 80 B2

HPI TROPHY 3.5 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 22:09:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2008 10:35:02
Posty: 59
Lokalizacja: ELbląg
ja bym to pogonil wpizdu dla swietego spokoju ;D

_________________
aktualny meil "pawel510@poczta.onet.pl"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 07:39:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
pawel504510 napisał(a):
ja bym to pogonil wpizdu dla swietego spokoju ;D


świetna rada
co do vagowania w Toruniu pomoże Ci Bzyczek a w Bydgoszczy Sajmon czy Hans.

O przestarzałym sofcie pitoli koleś jak potłuczony a dowodem tego jest podwójne vagowanie audi 200 bliźniaczki 89 rok i pomijając mały problem z OBD wszystko poszło OK.

Co do odpowiedzi na problem Hev wspomniał że automaty padają w tych autach często między innymi dla tego, że nie ma dodatkowej chłodnicy oleju.

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 10:17:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
odezwij się jutro na 606475602 i może coś wymyślimy ;)

A przy okazji kto jest najlepszy we Włocławku, tzn. u kogo byłeś???

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 18:37:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2007 10:35:09
Posty: 64
a czy przy wymianie oleju był wymieniany filtr?? Wymień filtr i skrzynia będzie ok.

Miałem to samo u siebie. Sprawa o tyle ciekawa że skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny bo kontrolki się nie zapalają. Jednak blokuje się na 3 biegu i jedynym rozwiązaniem jest restart silnika. Z czasem pomaga na krótko bo skrzynia blokuje się coraz częściej. Ja już w nerwie gdy byłem w trasie to podczas jazdy odpinałem kompa od skrzyni. Wtedy ona blokuje się na 4 biegu i można jechać gładko.

Na forum poruszałem ten temat, ale niestety od automatów tutaj jest niewielu speców. Albo się nie ujawniają.

Zupełnym przypadkiem, spotkałem kiedyś człowieka który ewidentnie znał się na temacie i nie musiał udawać "wróża". Po naświetleniu mu problemu zadał mi następujące pytanie:

czy wymieniał pan olej w skrzyni ale nie wymienił filtra?? (tak było)

I wszystko jasne. Po wymianie filtra skrzynia się nie blokuje.

Nie wdając się w szczegóły, zapchany filtr wywiera jakieś niepoprawne ciśnienie na jakąś tam część (naprawdę się nie znam) która blokuje automat w taki właśnie sposób...

Po podpięciu do kompa u mnie wyszło:

00258 solenoid 1-N88 Signal at earth

Niestety nikt nie wie za co odpowiada i co oznacza więc nie mogę tej usterki usunąć. A szkoda bo być może ta usterka odpowiada za nie do końca poprawne działanie mojej skrzyni.


A tu są tematy, w których walczyłem o to samo co masz teraz:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

POWODZENIA!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 20:37:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
blad 258 elektrozawor 1 n88

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 21:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2007 10:35:09
Posty: 64
no tak. A wiesz coś więcej? Gdzie ten zawór się znajduje? Wewnątrz skrzyni, a może jest szansa go wymienić bez rozdzierania automatu? Czy ktoś cokolwiek wie o tym elektrozaworze?

I przepraszam że się podpiąłem pod temat kolegi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2009 11:18:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
nie wiem nic o tym zaworze ale sprawdź najpierw wtyczkę która wchodzi do skrzyni okrągła 8 pinowa - i kabel od niej idący

daj mi adres mailowy na pw - coś ci podeślę

a tu masz linka do zasady działania

http://130.74.178.22/aw/training/audi.ssp.0195.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2009 13:59:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
zeby dostac cie do zaworu wystarczy zdiac miske ojejowa zawor ten znajduje sie w plycie sterujacej ktora mozna wyjac bez problemu teraz nie pamietam ktory to zawor

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2009 14:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2007 10:35:09
Posty: 64
można ten zawór kupić w ogóle?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2009 19:02:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Dla tych co nie wiedzą lub nie pamiętają (MV1): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e25 ... 0a83b.html
MV1, MV2 - 25 do 46 omów.
MV3 (lock-up) - 25 do 46 omów.
MV5 (zawór reg. ciśnienia) - 5 do 10 omów.
Masz skrzynkę ZF4HP24A, w której jest zamontowany filtr oleju siatkowy z "kominkiem". O elektrozawór pytaj: 022 636 69 88 / 89 wew. 140, 141
kom. 0 507 084 240

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2009 19:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Zdjęcie płyty sterującej nie jest proste dla osoby wykonującej to po raz pierwszy. Należy się wyposażyć w klucz torx 27. Firma ZF stosuje śrubki tylko na taki klucz. Pamiętaj: odkręć śrubki tylko z większym łebkiem (z mniejszym nie ruszaj) bo płyta sterująca rozpadnie się na kilka elementów i dopiero będzie problem.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2009 10:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2007 10:35:09
Posty: 64
wow Wiesław wielkie dzięki. W końcu jakieś konkrety i to jakie!!!

Dzwoniłem do tej firmy. Mają nawet takie elektrozawory i koszt byłby dla mnie jeszcze znośny. Ale muszę wiedzieć więcej o tym zaworze. Który to zawór itd. Bo ten symbol co wyszedł na kompie jeszcze nic im nie mówi. I teraz mam pytanie, jak się dowiedzieć który to elektrozawór??


ando1414 dzięki za maila :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2009 11:14:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
vega1977 napisał(a):
Ale muszę wiedzieć więcej o tym zaworze. Który to zawór itd. Bo ten symbol co wyszedł na kompie jeszcze nic im nie mówi. I teraz mam pytanie, jak się dowiedzieć który to elektrozawór??


ando1414 dzięki za maila :)


Witam.
Teraz to i ja nie wiem, o który elektrozawór Ci się rozchodzi. Należy podpiąć autko pod czytnik kodów czy też Vaga i będzie wiadomo. W temacie była mowa o zaworze nr.1- N88. Na skanie masz zaznaczone, który jest który.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: