przemekk74 napisał(a):
1) fajnie, ze poza zamieszczeniem linkow tez je podpisales (numery logow)
zalezy mi na pomocy
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
przemekk74 napisał(a):
2) upewnic sie mozesz, ze to termostat a nie np
czujnik temp poprzez porownanie "coolant temp" z logu 007 engine z logiem (sprawdz, pisze z pamieci) 003 instruments (to czujnik, ktory widzisz na desce - to w logu 007 to inny czujnik mimo, ze oba sa "zespolone" )
Czujnik byl felerny, jego wskazania na deske byly chatoyczne - temat
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92626. Aktualnie po wymianie czujnika, mam w engine i instruments identyczne temperatury. Sprawdzalem rowniez organoleptycznie i waz do chlodnicy robi sie cieply zanim auto sie rozgrzeje - co ewidentnie wskazuje na termostat, bo watpie, zeby tak mialo byc
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
przemekk74 napisał(a):
3) literalnie czytajac logi pewnie zauwazyles, ze korekcja na 4tym cylindrze jest wysoka i wybiega poza przedzial normalny (log 014, w naglowku '-1.5 - 1.5' a u Ciebie > 2) dodatkowo odbiega to mocno od pozostalych korekcji (14&13) => mozna wiec domniemywac ze to nie naturalne zuzycie silnika ale cos tam sie stalo (np rozlecial sie jakis element hydraulik zaworowej na ktoryms zaworze tego cylindra - to hipoteza
Tak, zauwazylem, pytanie, czy mozna jezdzic do czasu wizyty w warsztacie?
przemekk74 napisał(a):
4) sciagnij pokrywe silnika i z rana jedna osoba kreci rozrusznikiem a druga obserwuje weze paliwowa (babelki w powietrzu: sporadyczne czy przy rozruchu liczne)
- jazeli sa babelki a nie wymieniales filtra paliwa to masz okazje by to zrobic przy okazji uszczelniania, jezdzenie z zapowietrzajacym sie ukladem paliwowym moze drogo kosztowac!!!
Pod pokrywa silnika widze tylko jeden przezroczysty przewod. Czy powinienem widziec wiecej?
przemekk74 napisał(a):
5) w 004BS widze, ze delikatnie na LATE wychodzi ponad wartosc 4 ale nie sadze by to bylo zwiazane z porannymi problemami
ok
przemekk74 napisał(a):
6) nic nie stoi na przeszkodzie abys przy chodzacym silniku sprawdzic czy przy odkreceniu korka wlewu slyszysz "sss" jak uwalnia sie cisnienie, reka sprawdzil czy jest ogolnie nadcisnienie w skrzyni korbowej: brak, slabe czy wyczuwalne? => temat "odma"
Odkrecalem wlew oleju, temat odma jest mi znany z forum. Nie zauwazylem jednak aby wydobywal sie niepokojacy syk albo nadmiar powietrza.
przemekk74 napisał(a):
Jezeli szykujesz sie do wymiany rozrzadu to napewno zgralbym sprawe z wymina termostatu i ogladnieciem co dzieje sie pod pokrywami zaworow (ewentualnie wymiana odmy)
Rozrzad byl wymieniany jakies 8kkm temu. Nie wiem gdzie i nie wiem przez kogo. Wiem jednak, ze miesiac po wymianie, cos strzelilo (podobno ktoras z rolek). Auto palilo, silnik pracowal, ale cos tarlo w rozrzadzie - podejrzewam pasek od wody, klimy, albo cos w tym stylu. Usterka zostala usunieta w innym warsztacie niz byl wymieniany rozrzad.
pozdrawiam,
hubert