.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:29:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Opinie o silniku 2.5 v6 tdi
PostNapisane: 24.lut.2008 19:32:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
Witam.
Czasem czytam,czasem slysze od ludzi (nie od wszystkich,niektorzy chwala) ze silniki Audi 2.5 V6 tdi sa nie udane,podaja walki rozrzadu itd...
Jak to z tym jest naprawde???
Mam od 1.5 roku Audi a6 C5 z tym silnikiem i autko smiga bez zarzutow.Jak go kupilem mialem problemik bo mi wyciekal z niego olej ,ale to zaraz uszczelnilem i jest ok,co prawda jest to wersja angielska ale to niema nic do rzeczy,audi jak audi,tylko ze kierownica z prawej strony :)
Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 19:38:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A ile zrobiłeś km w 1.5roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 19:43:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
ok.40000tys.km z tego 3 razy Anglia-Polska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 20:14:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
ja na dzień dobry pompe regenerowałem a auto kupiłem w niemczech i tam było serwisowane przez aso sprawdziłem to u nas w aso ponieważ nie było książki serwisowej.A pompa zaniemogła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 20:15:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Roznrodnosc opini wynika z wielu powodow. Najwazniejszym jest przebieg auta . Przebieg zabija auta w pierwzej kolejnosci. W Polsce jezdzi tych samochodow duzo z wielu powodow. Jeden z nich to fakt ze za granica sa tanie , "zjezdzone"A6 czy Passata 2.5 TDI mozna kupic za mniej niz 1.9 TDI.. Wiele osob lasych na wyposazenie i mocny silnika kupuje okazje myslac ze Pana Boga za nogi zlapali. Faty sa takie ze najczesciej doprowadzenie takiej oakzji do stanu uzywalnosci kosztuje na dzien dobry bagtela 10 000 zl ...

Nastepna sprawa to obsluga serwisowa. Nasze warsztaty postepuja czestow mysl szybkoego zarobienia kasy wiec nie kupia dobrego filtra firmy Knecht naprzyklad tylko tandetnego Filtrona. Jest tak dlatego ze Filtron kosztuje np. 40 zl i mozna go przebic o drugie 40. Knecht jako oryginalny nie pozwoli na duze zyski chociaz finalnie bedzie kosztowal tyle co Filtron z marza. Tak robi wiekszosc warsztow. Wiec jest dodatkowa opowiedz na awarje pomp.

Walki rozrzadu sa slabe ale tylko pozornie. Moim zdaniem przyspieszone zuzycie wiaze sie ze stsowaniem zlej jakosci oleju lub brakiem jego wymiany.
I nie ma sie co ludzic nadzieja ze bylem tu czy tu i wymienialem olej. Ped do zarobienia pieniedzy jest tak wielki ze nie zdaza spuscic tego oleju a juz wlewaja nowy. Najwieksza jednak bolaczka walkow sa regulatory hydrauliczne ktore zuzywaja sie bardzo szybko a powstaly luz doprwadza do zniszczenia krzywki. Moze gdyby okresowo wymieniac popychacze okazalo by sie ze nie taki diabel straszny jak go maluja, Tyle ze trzba bylo by jeszcze miec doczynienia z auatem ktore ma prawdzimy przebieg i prowadzic je za raczke jak dziecko :)

Bywa ze psuja sie sprezarki turbo co jest normalne bo osiagaja wysokie temperatury wiec maja prawo. W miejsce takiej sprezarki wkladane sa regenerowane ktore niby maja gwarancje , ale to taka gwaracja jak i usluga.
Taka sprezarka potrafi zrobic w silniku zniszczenia na 2000 zl .. Nie musi byc regenerowana wystraczy zamotowac inna uzywana ktora przegrzana moze przyniesc ten sam efekt.

Paliwo w Polsce tez nie jest zbyt dobre ale nie jest najgorsze. Najgorsze jest to ze masa ludzi szuka oszczednosci w paliwe szczegolnie tych ktorzy mieli nadzieje ze ich auto bedzie palilo 8 litrow jak kolegi a pali 12. Nie brali jednak pod uwage ze jedno auto to quattro Tiptronic drugie zas manualny i przednionapedowy. Zalewaja wiec auta czym sie da lacznie z opalem ktroy moze sam z siebie nei jest tak zly jak zanieczyszczena ktore sie wnim znajduja. Bywa ze tankuje sie na stacjach gdzie jest 2 grosze taniej , ale zbiorniki tych stacji sa czarne od smoly.

Sa oczywiscie rzeczy ktorych tzreba przestrzegac bo nie byly dopracowane od poczatku i tak do 2000 roku byla odma przy ktorej osbluga okresowa wymagala pomiaru cisnienia w komorze korbowej , ale to znow sprawa dobrego serwisu. W kazdym razie po roku 2000 ten problem przestal istniec.

Nastepna wada fabryczna to kolektory wydechowe ktore korodowaly od wewnatrz a odlamki rdzy dostawaly sie do sprezarki blokujac zmeinna geometrie a tym samym cisnienie doladowania przekraczalo wartosci dopuszcalen. W prawdzie sterownik chroni silnik przed przeladowanie ale dziesiatki takich epizodow powoduja przyspieszone zuzycie tloka. Co z tego wiec ze naczytasz sie o czyszczeniu sprezarki jak nie zostaje usunieta przyczyna.

Nie moge pisac o wszytskim bo nie starczylo by mi czasu na inne rzeczy. Ale chcialem zebys spojrzal na sprawe przez pryzmat rzeczywisty i nie sugerowal sie roznorodnoscia opini ktore niezbyt czesto sa obiektywne. Obiktywna opinie mozna wystawic gdy znana jest historia auta dotycaca przebiegu , obslugi idt..

2.5 TDi to nie taki diabel straszny jak go maluja .. Nalezy pamietac ze wszytsko sie zuzwa i najwazniejszy jest przebieg + dobra oblsuga zarowno uzytkowniak jak i serwisu..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 20:25:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Lotus to mam pytanie czy przebieg około 300tys w tych silnikach chodzi mi o quattro 2.5tdi oznacza powolny koniec tego auta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 20:33:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Bo nie oszukujmy sie kupujac auto w dieslu w wieku 5-10 lat kupione za granica ma przejechane 200 lub wiecej tysiecy no chyba ze jest ksiazka serwisowa z orginalnym przebiegiem a nie kupiona na allegro.Prawda jest taka znikomy procent aut z importu ma orginalny przebieg szczególnie diesle. :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 20:49:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Lotus - moim zdaniem zapomniałeś o najważniejszych (choć liznąłeś temat) - wymiany oleju w trybie LongLife - tutaj silnik bolało najmocniej. Co do reszty w 100% się zgadzam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 21:00:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
Moj samochod kupilem w Anglii,autko jest bezwypadkowe,jezeli chodzi o przebieg to nie sadze zeby w w Anglii komus sie chcialo cofac licznik zeby samochod sprzedac (bodajze tutaj jest to karalne),kazdy wystawia auto jakie ma,ktos kupuje to kupuje nie to dowidzenia i tyle.Podejzewam ze mam oryginalny przebieg poniewaz mam wszystkie ksiazki,paragony z autoryzowanych serwisow,poza tym w Uk jest cos takiego ze jezeli samochod byl po wypadku ma wbita kategorie w dowod rejestracyjny czego ja niemam.
Wiem ze kazdy chwali swoje ale naprawde czasem mi sie wydaje ze w moim przypadku licznik byl ``przyspieszony`` a nie cofniety bo patrzac na tapicerke w mojej A6 jest wogole nie zuzyta czy porysowana,to od razu widac,silnik tez jest suchutki nie ma zadnych wyciekow(smiga na oleju Castrol Edge 5w-40 Turbo Diesel Full Syntetyk).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 21:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Przebieg 300 000 km nie jest koncem swiata , ale nie jest tez to maly przebieg. Nie oznacza to mimo wszytsko ze to jego koniec :) Prawde mowiac bardzo odwazne bylo by wsyatwienie opnini: nic sie nie martw czy w druga strone np. nie jest dobrze. :)

Odpisujac jeszcze w sprawie przebiegu.

Samochody z silnikami TDI kupowane sa jako nowe za granica przy zalozeniu ze auto przejzedza minimum 60 000 km rocznie. Dzieje sie tak dlatego ze na podstawei najprostzych wyliczne matematycznych od takiego przebiegu zaczyna sie to oplacac. Birzeze sie pod uwage rozniece zakupu w stosunku benzyna - diesel , roznice w cenie paliwa , oraz wysokosc podatku ktory w niemczech dla Diesla jest dosc wysoki. Aute te glownie kupowane sa do robienia sporych przebiegow.

Tak wiec czesto kupujemy auta ktore moga miec wiecej niz 500 000 km
Takie auta jezdza najczesciej po autostradach a niemcy nazywaja to autobahn kilometer lub langstrecke. I to wlasnie te okazje najczesciej spotykane..

Jako ciekawostke powiem ze widzialem kiedys poltorarocznego sprintera ktorego pzrebieg wynosil 600 000 km :) zmieniali sie tylko kierowcy a samochod pedzil po autostradach bez przerwy co oznacza ze przejzedzal okolo 1000 km na dobe. Po niemieckich autostradach jak wiekszosc z nas wie mozna przejechac 1000 km w osiem godzin ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 21:07:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
Poza tym nie naleze do grupy ludzi ktorzy jezdza drogimi samochodami (np A6) a w silniku najtanszy olej i nie tylko...,bo szkoda albo nie ma pieniedzy na porzadny olej, itd. Uwazam ze to co powinno byc,musi byc wtedy moja kicia bedzie mnie wozic i nie bede mial z nia zadnego problemu...
;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 22:19:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
kosmo napisał(a):
Poza tym nie naleze do grupy ludzi ktorzy jezdza drogimi samochodami (np A6) a w silniku najtanszy olej i nie tylko...,bo szkoda albo nie ma pieniedzy na porzadny olej, itd. Uwazam ze to co powinno byc,musi byc wtedy moja kicia bedzie mnie wozic i nie bede mial z nia zadnego problemu...
;)


zmien plyn w spomaganiu :peace:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 10:42:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Lotus dobrze napisał. (obiektywnie)

ja remont hydrauliki kompletny 1szy robie za 20tkm mam juz 250tkm opikuje sie, zero pocen. Wazna jest ogólna kalibracja turbo, pompy, rozrzadu i stan walkow (wymiany oleju co 12tkm) zapobiega, slusznie GrzesB napisal "LL" odpada. Jeszcze popychacze i ich wymiana co ok 150tkm zapobiega wycieraniom sie walkow.
Bierz Piotrusia i szukaj ;) (sugestia)

Sam sie zastanawiam do nie go jechac z remontem i go poznac, lecz odleglosc :(

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 12:55:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
grejf napisał(a):
ja remont hydrauliki kompletny 1szy robie za 20tkm mam juz 250tkm opikuje sie, zero pocen. Wazna jest...i stan walkow (wymiany oleju co 12tkm) zapobiega, slusznie GrzesB napisal "LL" odpada. Jeszcze popychacze i ich wymiana co ok 150tkm zapobiega wycieraniom sie walkow.

nie jestes 1wszym wlascicielem auta wiec nie wiesz czy tam np 4ty komplet hadrauliki i drugi zestaw walkow juz nie siedzi (inaczej: nie masz gwarancji, ze tam nikt nie grzebal => auto przeciez jest po gwarancji)
Co do oleju i wymiany hydrauliki a "zjezdzania" sie krzywek to nie wiem jak zaawansowana technike zastosowala fabryka samochodow malolitrazowych w Bielsku B. ale "kaszlaki" krzywek na walkach nie tracily mimo, ze jezdzily na olejach gorszych niz Ty spuszczacz, w temperaturach nieokreslonych (kiepskie chlodzenie powietrzem) oraz pracowaly praktycznie ciagle "postukujac sobie" gdyz technologicznie luzy zaworowe regulowane srubka zawsze zostana
Podobnie jak w kaszlaku jest w hondach (z roznica ze walek jest w glowicy ale technika regulacji luzu srubka ta sama) i na zimnym silniku maja byc luzy (konkretnie ok. 0.25 na wydechu i 0.2 na dolocie) co slychac w postaci "cykania" silnika na zimnym
Mozliwe, ze tylko fabryczne walki byly wadliwe i dzis kazde nowe nawet z allegro sa lepsze i pozbawiony tej wady (padajaca hydraulika i wypadajace jej elementy np "pastylki" to problem jedynie jakos tam zwiazany z walkami)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 02:09:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
alukard napisał(a):
kosmo napisał(a):
Poza tym nie naleze do grupy ludzi ktorzy jezdza drogimi samochodami (np A6) a w silniku najtanszy olej i nie tylko...,bo szkoda albo nie ma pieniedzy na porzadny olej, itd. Uwazam ze to co powinno byc,musi byc wtedy moja kicia bedzie mnie wozic i nie bede mial z nia zadnego problemu...
;)


zmien plyn w spomaganiu :peace:


gdzie ty wyczaiłes to prawie po roku czasu ?? :peace:

jasne że płyn wymienie,tylko narazie sam wiesz ze nie mam jak... :/ ale przynajmniej niunią nie jezdze... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 13:24:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2007 00:27:29
Posty: 107
Lokalizacja: mysłowice
lotus- brawo za posta :peace: W koncu ktos prawde napisał.Zrzędzenie o 2,5- to normalka na forum.Ludzie kupują 12 latka za marne pieniądze - wierzą w magiczny allegrowy przebieg 180 tyś i sie dziwią ,że pompa wałki ... etc wystarczy zajrzeć na mobile de i sprawdzić jakie przebiegi mają auta oferowane...Dbasz- to masz- i nie ma określonej reguły przebiegu- zreszta z nowymi jest tak samo- chybił trafił.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 22:07:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
co racja to racja :piwo: :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 12:35:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przemekk74 napisał(a):
grejf napisał(a):
ja remont hydrauliki kompletny 1szy robie za 20tkm mam juz 250tkm opikuje sie, zero pocen. Wazna jest...i stan walkow (wymiany oleju co 12tkm) zapobiega, slusznie GrzesB napisal "LL" odpada. Jeszcze popychacze i ich wymiana co ok 150tkm zapobiega wycieraniom sie walkow.

nie jestes 1wszym wlascicielem auta wiec nie wiesz czy tam np 4ty komplet hadrauliki i drugi zestaw walkow juz nie siedzi (inaczej: nie masz gwarancji, ze tam nikt nie grzebal => auto przeciez jest po gwarancji)
Co do oleju i wymiany hydrauliki a "zjezdzania" sie krzywek to nie wiem jak zaawansowana technike zastosowala fabryka samochodow malolitrazowych w Bielsku B. ale "kaszlaki" krzywek na walkach nie tracily mimo, ze jezdzily na olejach gorszych niz Ty spuszczacz, w temperaturach nieokreslonych (kiepskie chlodzenie powietrzem) oraz pracowaly praktycznie ciagle "postukujac sobie" gdyz technologicznie luzy zaworowe regulowane srubka zawsze zostana
Podobnie jak w kaszlaku jest w hondach (z roznica ze walek jest w glowicy ale technika regulacji luzu srubka ta sama) i na zimnym silniku maja byc luzy (konkretnie ok. 0.25 na wydechu i 0.2 na dolocie) co slychac w postaci "cykania" silnika na zimnym
Mozliwe, ze tylko fabryczne walki byly wadliwe i dzis kazde nowe nawet z allegro sa lepsze i pozbawiony tej wady (padajaca hydraulika i wypadajace jej elementy np "pastylki" to problem jedynie jakos tam zwiazany z walkami)
Pozdrawiam,
Przemek


wiem, ze nikt nie grzebal. Kupilem auto od prv znajomego znajomego w DE pelnym wydrukiem do konca, zadawalem mu to pytanie liczac na to, ze byla wymieniana, na co odpowiedzial nie byla. Auto nie bylo nigdzie poza modami w pl, tylko w ASO nawet zarówki. PL/DE :)

Gosc ma obecnie tez srebrego allroada 3.0TDi takze individual MTM, moze bede nastepnym klientem :) ale to tylko przypuszczenia.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 20:32:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
alukard napisał(a):

zmien plyn w spomaganiu :peace:


juz zmieniłem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: