.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 12:49:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKE mtm 206ps] Zamulala sie - NOWE LOGI
PostNapisane: 21.maja.2009 13:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Witam wszystkich po krótkiej przerwie.

A więc tak - auto po odpaleniu i złapaniu temperatury zamulało się przy wrzucaniu ostatniego biegu (tiptronic). Zdarzało się to raz na jakiś czas ale pierwsze objawy około roku temu. Ostatnio problem się nasilał i praktycznie na wszystkich biegach przez ostatnie 2 tygodnie po rozgrzaniu auto wpadało tak jak by w turbo dziurę. Pomagał mocniejsze wciśnięcie gazu (automatyczna redukcja) i wtedy było już ok ale gdy przez dłuższy czas utrzymywałem daną prędkość powoli traciło moc.

Właśnie podjechałem do domu zgasiłem samochód za około 5 minut próbowałem odpalić i nic. Przy przekręceniu stacyjki po około sekundzie gaśnie podświetlenie biegu P(park) i auto nawet nie chce przekręcić :/ Wszystkie biegi się ładnie podświetlają ale park niestety nie chce.

Nie wiem czy ma to coś wspólnego z wcześniejszymi objawami...

Wieczorem podłącze pod komputer i wpisze ewentualne błędy.

POMÓŻCIE PROSZE :!: :!: :!:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Ostatnio edytowano 03.cze.2009 15:51:24 przez ravros, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Zamulała sie aż w końcu nie moge odpa
PostNapisane: 21.maja.2009 13:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
obstawiam ze wczesniejsze objawy, ktore ignorowales (godne potepienia) nie maja nic wspolnego z tym, ze rozrusznik ci nie dziala (jak rozumiem o to chodzi)

Zworc uwage, ze rozrusznik w automacie kreci jedynie w trybie N i P Jezeli gasnie Ci "swiatelko" na P to jakis "stycznik" nie laczy i auto nie wie o tym, ze masz P... probowales na N krecic?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 16:08:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Nie wiedziałem, że na N też można kręcić - zaraz spróbuje

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 17:42:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Odpalił na N :peace:

Sznurek od pokrowca na okulary dostał mi sie między gałke skrzyni biegów a prowadnice i nie dochodziło do końca na park.

Teraz jeszcze podłącze pod kompa i wrzucę ewentualne błędy odnośnie tego zamulania się auta.

Dzięki Przemek :peace:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 19:47:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ravros napisał(a):
Teraz jeszcze podłącze pod kompa i wrzucę ewentualne błędy odnośnie tego zamulania się auta.

bledy i logi ... koniecznie dynamiczne bo problem wystepuje w czasie jazdy!
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 15:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Błędów nie było.

STATYCZNE:

000-001-003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... fc220.html

004-007-013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e8 ... 1a012.html

014-018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4d ... 7e2bd.html

BASIC:

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d2 ... 51894.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a5 ... c44b8.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/485 ... 789b4.html

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aee ... 33204.html

DYNAMICZNE:

000-001-003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eae ... 84e91.html

004-005-006
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c41 ... 8d95d.html

007-008-009
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf7 ... d4727.html

010-011-012
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/244 ... 40a20.html

013-014-015
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c1 ... 29cea.html

W dynamiczym zapomniałem które trzeba logować i zlogowałem wszystkie po kolei :D

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 15:30:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
ravros napisał(a):
W dynamiczym zapomniałem które trzeba logować i zlogowałem wszystkie po kolei :D


nie tylko zapomniałeś które się loguje ale popełniłes kilka błędów :wpale: :

- loguje się od 1500 rpm do 4200 rpm z butem w podłodze
- nie logujemy 3 grup na raz :!:

- powtórz logi dynamiczne - w Topicku Meszruma masz wszystko opisane co gdzie i jak :D , tylko nie mów że szukałeś i nie znalazłeś :>

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 16:42:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Gustav napisał(a):
- loguje się od 1500 rpm do 4200 rpm z butem w podłodze
- nie logujemy 3 grup na raz :!:


No przecież jes od 1500 do 4200rpm

No rzeczywiście wiedziałem że nie można trzech na raz robić ale już kiedyś tak zrobiłem i nikt nie zwrócił mi uwagi więc zrobiłem tak jak kiedyś...

Gustav napisał(a):
- powtórz logi dynamiczne - w Topicku Meszruma masz wszystko opisane co gdzie i jak :D , tylko nie mów że szukałeś i nie znalazłeś :>


Czy to jest naprawde konieczne?

Zawsze opieram sie na topicku Meszruma - apropo nie rozumiem dlaczego ktoś odkleił ten temat i teraz trzeba szukać.

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 16:51:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
ravros napisał(a):
Gustav napisał(a):
- loguje się od 1500 rpm do 4200 rpm z butem w podłodze
- nie logujemy 3 grup na raz :!:


No przecież jes od 1500 do 4200rpm

No rzeczywiście wiedziałem że nie można trzech na raz robić ale już kiedyś tak zrobiłem i nikt nie zwrócił mi uwagi więc zrobiłem tak jak kiedyś...


Z butem w podłodze czyli akcelerator na 100% od 1500 rpm a nie od około 2300 rpm

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 17:03:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Ale ja mam tiptronic więc na początku nie moge na maksa bo mi zredukuje bieg. Przy około 1700obr. już wciskałem na maksa

Prawie wszędzie jest od 1500 tylko w ostatnim od około 1800obr z tego co ja widze w tych logach.

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 21:48:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Ej no prosze was napiszcie coś bo już nie wiem co mam robić.

Auto zamula sie przy delikatnym/normalnym ruszaniu - przy agresywnej jeździe jest ok.

Może zalogować go przy delikatnym ruszaniu wtedy gdy objawy występują?

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 22:06:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zagrzej silnik "do czerwoności" i wtedy ustaw początek kąta wtrysku w przedziale od -0,5* ATDC do -1,0* ATDC.
Aktualne nastawy są o ok. 2* za późne.

Nie daję Ci zadnej gwarancji na poprawę dynamiki ale może być i tak, że nie poznasz samochodu (w znaczeniu pozytywnym, negatywnych skutków wyżej proponowanych nastaw nie ma).

Jeżeli nie będzie poprawy - turbo do sprawdzenia w serwisie Garreta - przede wszystkim z powodu bardzo małej różnicy ciśnien w nastawach podstawowych (BS), choć w logowaniu dynamicznym jest prawie OK.

Myslę, że wwym. propozycje przyniosą oczekiwane efekty ale bądź przygotowany, że najprawdopodobniej zaraz posypie się ociekająca nienawiścią lawina dyskredytacji tego co powyżej napisałem.

Jak postąpisz - to juz tylko i wyłącznie Twój suwerenny wybór, życzę powodzenia i trafnych decyzji, Piotr.
:peace:

Absolutny EOT - naturalnie z wyjątkiem rzeczowych pytań / zagadnień stricte technicznych.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 22:44:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ravros napisał(a):
Ej no prosze was napiszcie coś bo już nie wiem co mam robić.

Auto zamula sie przy delikatnym/normalnym ruszaniu - przy agresywnej jeździe jest ok.

Może zalogować go przy delikatnym ruszaniu wtedy gdy objawy występują?



joł,

cały czas obciążasz go przyczepą?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 10:52:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
A pytaNIE za 100pkt. nie robileś czegoś ost, przy motorze, np Turbo, pompy VP44, pytam ponieważ kazda zmiana ingerencja czegos wymaga od MTM'a ponownej korekcji :D , niestety jesli chcesz mieć żyletę. Masz typowy obiaw dołu.

Lub jak Piotrus napisal cos Ci kuca, a wiem to na wlasnej skorze, ze MTM w tedy przynosi odwrotny wrecz skótek. Korekcje MTM dla spokoju powinno sie robic co ok 50tkm szczegolnie w ON i to V6.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 11:13:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
grejf napisał(a):
nie robileś czegoś ost, przy motorze, np Turbo, pompy VP44, ...kazda zmiana ingerencja czegos wymaga od MTM'a ponownej korekcji :D ...Korekcje MTM dla spokoju powinno sie robic co ok 50tkm szczegolnie w ON i to V6.

chlopie, przestan...
To przeciez stary klekot (zeby to jeszcze wyzylowana turbobenzyna jakas byla)
masz bledne wyobrazenie o chiptuningu (nie mylic z tuningiem)..
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 12:17:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przede wszystkim nie chlopie tylko grejf...

1. Robiłes MTMa ?
2. miales samochod V6 z MTM?

jak nie to wstrzymaj sie z opiniami :/

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 13:06:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grejf,


modyfikacje z MTM są niezwykle liche. nie dość, że są 100% gotowcami [tak, wiem - Przemek zaraz napisze, że do V6 zawsze są gotowce, lecz są ciągle w PL ludzie, którym jakoś chce się obrabiać program bazowy], to nawet nie zbliżają się do prognozowanych przyrowstów [ile jest 205konnych AKE MTM'u, które nie mają nawet 190 PS...].



ravros,


jeżeli nadal obciążasz napęd przyczepą, to może być to kwestia skrzyni.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 15:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Grejfie Drogi (widzisz, nawet z duzej litery!)
grejf napisał(a):
miales samochod V6 z MTM?

mam soft od V6tdi by mtm na dysku i widac jak na dloni co dokladnie bylo zmienione.

Sprobuje wyciaganc Ciebie z Matrixa
od jakiegos czasu auta chipuje sie przez kabelek wiec wysylanie poczta "epromow" nie jest mozliwe.
Tunerzy dzialajacy w skali "makro" (czyli tez MTM) rozwiazali ten problem bardzo latwo. podpisuja umowy partnerskie z lokalnymi warsztatami (np sserwis w PL sprostowanie: informacja zaslyszana), ktore posiadaja "kabelek". Przyjezdza klient, zczytuja soft z auta, wysylaja do "centrali", technik podmienia pare mapek, oblicza checksumy, odsyla i mechanik/elektryk w firmie partnerskiej wgrywa ten program
W porownaniu do tzw "Parkplatztunerow" rozni sie to tym, ze poza obsluga kabelka znaja sie na naprawianiu auta (w przypadku leciwych aut to duzy plus) oraz gwarantuja, ze soft nie jest z przypadkowo dorwanej plyty w ebaya (tylko od jakiejs firmy tuningowej)

Chiptuning to troche tak jakby starego dziadka nafaszerowac viagra - czyli podniesie mocy auta kosztem zwiekszonego ryzyka ze cos kleknie przy butowaniu
Przykladowo w tym aucie Ravrosa oczekiwane ladowanie turbiny (przy pelnym bucie) zostalo podniesione praktycznie w calym zakresie obrotow wzgledem serii.
Dla porownania tu 011D z seryjnego AKE
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=ake+logi
Nie trzeba byc geniuszem, zeby sie domyslic jaki wplyw na zycie miedzy innymi T ma taki zabieg
To auto akura nie ma 206koni ale okolo 195 (co ja jako "ceche" a nie "wade" odbieram)


meszrum napisał(a):
(1)modyfikacje z MTM są niezwykle liche. ...tak, wiem - (2)Przemek zaraz napisze, że do V6 zawsze są gotowce, lecz są ciągle w PL ludzie, którym jakoś chce się obrabiać program bazowy.

Ad 1)
Dopytam: sa liche bo SS jest firma parnerska MTMu (zaslyszane) a Twoj forumowy Wrog skrycie i nieskrycie robi marketing tu dla nich - wiec wszystko co pochodzi z SS musi byc do d...?
Ad 2)
Nie, nie powiem, ze wszyscy uzywaja gotowcow bo np ja sobie sam modyfikacje porobilem (niech bedzie "obrabialem program bazowy") - to dla mnie hobby wiec inne rozwiazanie nie wchodzilo w rachube (wgranie gotowca byloby "niesportowe")
Niemniej dla innego sprawnego AFB w tiptronicu to co mam nadawaloby sie takze
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 28.maja.2009 17:28:33 przez przemekk74, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 15:44:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemku,


skąd informacja, że ss jest partnerem MTM'u?
swego czasu telefonowaliśmy [my - GTW :): ] do ss i odpowiedź była przecząca, jakoby ss fleszował programami pochodzącymi od MTM - była to inna firma [chyba na Z].
być może coś się zmieniło.

opinia o MTM'ie wynika z:
- logów samochodów, które faktycznie były dłubane przez MTM [sztywne limitery, duże dawki, ciśnienie doładowania nieproporcjonalne do dawek, dynamiczny kąt nietknięty];
- opinii kilku tunerów, którzy wbrew wszystkiemu stanowią I ligę w tym kraju.


;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 19:25:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
MESZRUMIE

Cały czas ciagam przyczepki ale wydaje mi sie, że nie jest to wina skrzyni ponieważ już raz mi padła i inne były objawy. Wtedy autko tak jak by sie wysprzęglało czyli obroty rosły a auto nie przyspieszało teraz po prostu traci moc głównie na wysokich biegach przy niskich obrotach. Mam takie wrażenie, że jednak to turbo.

Z przyczepkami jeżdże bardzo delikatnie i w trasie maksymalnie 80km/h żeby nie przegrzać oleju w tipie. Ze skrzynią obchodze sie jak z jajkiem więc nie sądze żeby tak szybko miała paść.

Meszrum znalazł byś w najbliższym czasie chwilke żeby np zmienić mi konty wtrysków tak jak napisał Piutruś bo sam napewno nie ogarne tematu :/

Może zlogował bym samochód dynamicznie w warunkach kiedy rzeczywiście moc zanika ponieważ przy takim agresywnym ruszaniu auto sprawuje sie normalnie.

PIOTRUŚ

Wielkie dzięki za odpowiedź wydaje mi sie że chyba będzie właśnie to turbo. Mógł bym prosić o jakiś namiar na Garreta(tel i w ogóle gdzie to jest)?

Czy po ewentualnej regeneracji turbo będe musiał coś regulować przez czipsa?


I jeszcze jedna prośba - Panowie zakończcie OT
Za każdym razem kiedy zaczne jakiś wątek zaczyna sie walka o to czy MTM jest ok.

Jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedzie

pozdrawiam

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: