Witam
Synchronizator piątego biegu zaniemógł. To chyba stały problem w tych przekładniach. Kupiłem auto 3 lata temu i na pierwszej wymianie oleju ze skrzyni wylałem ciecz koloru złotego. Synchronizator był kompletnie zmielony. "Nowa" skrzynia z jakiegoś włocha spisywała się bez zastrzeżeń. Wprawdzie po wizycie u Rogala, jak zacząłem jeździć w niższych zakresach obrotów, zaczęła buczeć przy 2 tys obrotów ale innych niedomagań nie zauważyłem - aż do zeszłego piątku, kiedy to nastąpił zgrzyt przy włożeniu piątki i wygląda na to, że znowu mam ten sam problem. Do przodu można jechać na 4-rech biegach. Za to przy cofaniu odczuwalne są szarpania nawet na luzie – prawdopodobnie pęknięty synchronizator zahacza o któreś z kół zębatych. Zaprzestałem dalszej jazdy żeby nie powiększać zniszczeń.
Ponieważ nadal leżała u mnie stara skrzynia, oddałem ją do przeglądu z zamiarem ewentualnej naprawy z użyciem nowych części. Koszt jednego synchronizatora 470-506 zł co najmniej dwa kwalifikują się do wymiany i co gorsza byłyby u mojego mechanika dopiero za 2 tygodnie. Auto mi śmiga, oleju nie bierze - nie myślę go na razie sprzedawać. W ostateczności jak trzeba będzie to zdecyduje się na takie wydatki. Jednak w sklepach, do których dzwoniłem, raczej doradzają założenie kolejnej używki. Tak więc jestem na kupnie skrzyni serii BAA.
Znajomy posiadacz A4 B5 poddał mi taki pomysł żeby szukać skrzyni od A4 oczywiście TDI – będzie młodsza rocznikowo i być może z mniejszym przebiegiem .
W związku z tym mam pytanie do Was : Robił ktoś może taką przekładkę? Jakiego symbolu skrzyni powinienem szukać żeby spasowała do 1Z?
_________________ było: Audi 80 Avant 1,9TDI; jest: A6C5 Avant 1,9 TDI AVF
|