.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 14:16:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi Cabrio 2.3E 1992] problemy z odpalaniem
PostNapisane: 27.maja.2009 17:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:29:37
Posty: 17
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jak w temacie.

Pisałem tu kiedys miałem problemy z odpalaniem na letnim silniku, przyczyną była dziurawa guma od podciśnienia.

Mechanicy do których dałem auto czyscili mi zbiornik, i źle go zamontowali tak że paliwo nie mogło wracac dlatego auto nie chciało wogóle odpalać.

Tych rzeczy dowiedziałem sie dopiero po roku u innego mechanika.

Poniewaz gamonie nie wiedzieli ze zbiornik był źle zamontowany to rozebrali mi cały układ wtryskowy i rozregulowali.

Teraz po skręceniu wszystkiego do kupy jest taka oto sytuacja:
Jak odłącze regulator cisnienia przy rozdzielaczu auto odpala ale nieładnie pracuje i troche kopci, jak podłacze spowrotem wtyczke do regulatora (BOSCH 2437020009) to przez 1-2 sekundy silnik zaczyna równo pracować ale potem gaśnie i nie można go odpalić dopuki sie nie odepnie wtyczki. Podejżewam że mozliwe że grzebano też przy sterowniku, ale nie wiem czy tam wogole jest jakaś regulacja i jak dokładnie działa ten regulator


drugi temat: po odpaleniu (rok nie odpalane) zaczeła wariowac wskazówka od obrotomierza, teraz jest jakby przekręcona i przy wyłaczonym silniku jest poniżej bolca blokujacego przed opadnięciem, kiedys po dłuzszym staniu auta też na chwile mi watriowala ale szybko wróciło do normy, teraz nie chce.

Pomocy

_________________
Audi cabrio 2.3E '92
BMW E36 Compact 316i 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 09:31:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z rozdzielaczem to mozesz miec klopot bo jezeli rozkrecali sam rozdzielacz to bez prawdziwego fachowca od K-Jetow nie ustawisz tego. druga sprawa to odkrec ten regulator cisnieniai tam jest dyszka. wykrec ja i wyczysc jezeli bedzie zabrudzona. druga sprawa to regulacja wysokosci klapy spietrzajacej przeplywomierza. jej stan zerowy ma istotny wplyw na odpalanie i prace na wolnych obrotach.
co do licznika to na 90% zimne luty w samym liczniku.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 09:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Rozumiem, że masz LPG i na nim samochód jako tako pracuje.

Należało by zacząć od sprawdzenia ustawienia klapy przepływomierza. jeżeli jest coś nie tak wyregulować tak jak na rysunku, no chyba że jest pogięta.

Dalej trzeba zdjąć górną cześć kolektora ssącego, wyjąć wtryski sprawdzić wszystkie węże od podciśnień, również z odmą oraz jej drożność.

Dalej sprawdzić czy na wszystkich wtryskach jest podawany taka sama ilość paliwa do wszystkich cylindrów. Oringi na wtryskach zapewne wymienić.

Sprawdzić silniczek krokowy.

Dalej próbować odpalić samochód i ustawiać skład mieszanki, oczywiście przy sprawnej sondzie. Zapłon ustawić narazie w położenie serwisowe, potem dopiero zabrać się za jego prawidłowe ustawienie.

Skontrolować czujnik temperatury 2-pinowy.


Jak nie będziesz czegoś wiedział to pytaj.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 09:55:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
siagnij sobie książke "sam naprawiam" do audi 100 c3 tam jest wszysko ładnie opisane jak co poustawiac , zeby moc czymkolwiek regulowac.

tu masz tez opisany kazdy element po koleji:

-> http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2. ... -regulator

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 12:21:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jesli ktos grzebał przy k-jecie to zapomij że to sam ogarniesz - do sprawdzenia jest... wszystko :): a do regulacji potrzebujesz analizator, osprzęt (wtryski & uszczelnienia na nich, podcisnienia itd.) w dobrym stanie oraz troche wiedzy książkowej, oddaj to komus kto ma wtryski mechaniczne w jedym palcu.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 12:32:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mauzer napisał(a):
jesli ktos grzebał przy k-jecie to zapomij że to sam ogarniesz - do sprawdzenia jest... wszystko :): a do regulacji potrzebujesz analizator, osprzęt (wtryski & uszczelnienia na nich, podcisnienia itd.) w dobrym stanie oraz troche wiedzy książkowej, oddaj to komus kto ma wtryski mechaniczne w jedym palcu.


Wstępnie można ustawiać na prąd nastawnika ciśnienia, potem wybrać się na analizator i zobaczyć co będzie pokazywał, ewentualnie mała korekta.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Nie mam LPG
PostNapisane: 31.maja.2009 13:29:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:29:37
Posty: 17
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kornel napisał(a):
Rozumiem, że masz LPG i na nim samochód jako tako pracuje.

Należało by zacząć od sprawdzenia ustawienia klapy przepływomierza. jeżeli jest coś nie tak wyregulować tak jak na rysunku, no chyba że jest pogięta.

Dalej trzeba zdjąć górną cześć kolektora ssącego, wyjąć wtryski sprawdzić wszystkie węże od podciśnień, również z odmą oraz jej drożność.

Dalej sprawdzić czy na wszystkich wtryskach jest podawany taka sama ilość paliwa do wszystkich cylindrów. Oringi na wtryskach zapewne wymienić.

Sprawdzić silniczek krokowy.

Dalej próbować odpalić samochód i ustawiać skład mieszanki, oczywiście przy sprawnej sondzie. Zapłon ustawić narazie w położenie serwisowe, potem dopiero zabrać się za jego prawidłowe ustawienie.

Skontrolować czujnik temperatury 2-pinowy.


Jak nie będziesz czegoś wiedział to pytaj.


Auto nie ma instalacji gazowej jest tylko paliwo, tak jak pisałęm auto chodzi przy odłączonym regulatorze ciśnienia paliwa (ta czarna kosta przy rozdzielaczu) i normalnie odpala, jak podłacze tą kostę w czasie pracy silnik gaśnie, nie da sie go tez odpalic przy podłącznym regulatorze

_________________
Audi cabrio 2.3E '92
BMW E36 Compact 316i 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 13:58:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Spróbuj wyregulować skład mieszanki, bo jest coś z nim nie tak, jak się nie uda to sprawdzaj wszystko po kolei.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 14:10:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Tak jak koledzy pisali. Do sprawdzenia jest wszystko. Osobiście wziął bym 2-3 dni wolnego i rozbebeszył cały układ wtryskowy i dolotowy. Dolot poskładać na nowych uszczelkach i oringach na wtryskach. Wszystkie rurki wężyki itp powymieniać na nowe, tak dla własnego spokoju i wyeliminowania problemów.Sprawdź na ucho czy styczniki przepustnicy się zamykają i otwierają.

Jeśli chodzi o wtrysk to przeczyść wszystkie elementy (broń boże nie rozkręcaj rozdzielacza jeśli nikt przed tobą tego nie robił). Poskładaj od nowa, klapa spiętrzająca musi być ustawiona fabrycznie (o tym że nie pogięta nie trzeba dodawać). Jak już ustawisz dobrze to nie ruszaj i nic z nią nie kombinuj. To by było na tyle z "napraw" prewencyjnych i upewniających Cię, że mechanicznie jest tak jak być powinno.

Do sprawdzenia pod względem elektryki jest potencjometr przepływomierza, czujnik temperatury, czujnik temperatury dwu pinowy, styczniki przepustnicy. Jak się sprawdza potencjometr przepływomierza jest gdzieś na forum bardzo dobrze opisane(jak znajdę to wkleję link).

Skład mieszanki reguluje się długim imbusem pomiędzy guma przepływomierza a rozdzielaczem paliwa(trzeba włożyć w dziurę, która może być zabita brudem).

Dobrze by było jak byś zmienił sondę od kogoś na taką pewną w 100%.

Jak poskładasz wszystko do kupy powolutku sobie reguluj składem mieszanki, żeby fura zaczęła jako tako odpalać i jeździć. Później musisz na stację diagnostyczną zajechać na analizator spalin. Tutaj jedyne co obserwujesz to lambda. Jeszcze lepiej było by wykonać pomiar sondą afr ale to sobie możesz odpuścić.

Dużo napisałem i nie wszystko dotyczy bezpośrednio Twojego problemu, ale do tego typu zasilania paliwem lepiej podchodzić kompleksowo. Tutaj jak nie zrobisz wszystkiego na cacy może nie być spokoju.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 14:49:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:29:37
Posty: 17
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zasadniczo, zanim mechanicy zaczeli grzebać wszystko było ok wiec prawdopodobnie najgorszę rzeczą którą zrobili było rozbieranie rozdzielacza. Poszukam tego potencjometru na forum bo na moją logikę to bedzie właśnie przyczyna. Dam znać jak coś wyeliminuję albo potwierdzę jakies uszkodzenia.

_________________
Audi cabrio 2.3E '92
BMW E36 Compact 316i 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 15:02:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:29:37
Posty: 17
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
szewek napisał(a):
siagnij sobie książke "sam naprawiam" do audi 100 c3 tam jest wszysko ładnie opisane jak co poustawiac , zeby moc czymkolwiek regulowac.

tu masz tez opisany kazdy element po koleji:

-> http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2. ... -regulator


Dzieki, ale silnik w tym aucie jest "prawie" identyczny z moim, różni sie m.in. tym że ma całkowicie mechaniczny regulator cisnienia paliwa, u mnie jest elektroniczny. Poszukam takiej ksiazki ktora bedzie bardziej pasowac do mojego auta.

Jakby ktoś miał taka księgę to prosze o info na P.W.

_________________
Audi cabrio 2.3E '92
BMW E36 Compact 316i 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 16:03:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Zrob to co napisal BOBO a bedzesz zadowolony ;)

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 16:27:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Kornel napisał(a):
Mauzer napisał(a):
jesli ktos grzebał przy k-jecie to zapomij że to sam ogarniesz - do sprawdzenia jest... wszystko :): a do regulacji potrzebujesz analizator, osprzęt (wtryski & uszczelnienia na nich, podcisnienia itd.) w dobrym stanie oraz troche wiedzy książkowej, oddaj to komus kto ma wtryski mechaniczne w jedym palcu.


Wstępnie można ustawiać na prąd nastawnika ciśnienia, potem wybrać się na analizator i zobaczyć co będzie pokazywał, ewentualnie mała korekta.


taa ale do jakiegokolwiek ustawiania daleka droga jeśli ktoś robierał wtrysk.

Bobo napisał(a):
do tego typu zasilania paliwem lepiej podchodzić kompleksowo. Tutaj jak nie zrobisz wszystkiego na cacy może nie być spokoju.


święte słowa kolego

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 17:16:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
ke-III-jetronik :):
-> http://rapidshare.com/files/239287580/s ... e.pdf.html

powodzenia w naprawie :):

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 18:19:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mauzer napisał(a):
Kornel napisał(a):
Mauzer napisał(a):
jesli ktos grzebał przy k-jecie to zapomij że to sam ogarniesz - do sprawdzenia jest... wszystko :): a do regulacji potrzebujesz analizator, osprzęt (wtryski & uszczelnienia na nich, podcisnienia itd.) w dobrym stanie oraz troche wiedzy książkowej, oddaj to komus kto ma wtryski mechaniczne w jedym palcu.


Wstępnie można ustawiać na prąd nastawnika ciśnienia, potem wybrać się na analizator i zobaczyć co będzie pokazywał, ewentualnie mała korekta.


taa ale do jakiegokolwiek ustawiania daleka droga jeśli ktoś robierał wtrysk.


Jeżeli rozebrali rozdzielacz na 2 połówki, to może być różnie, ale może wyjść przy sprawdzaniu wtrysków, mogą dawać nie równo.

Jak pokręcili pod śrubkami na imbus 4.5mm, to pewnie już tego nie ustawisz, chyba że masz 6 manometrów, z odpowiednimi końcówkami.

Jak nie to wymiana rozdzielacza, albo jeszcze do tego potencjometr przepływomierza.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Bardzo ważne
PostNapisane: 01.cze.2009 06:33:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:29:37
Posty: 17
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Mój błąd zapomniałęm napisać o jednej rzeczy. Może to wszystko zmieni może nic.

Jak jest podłączona wtyczka do regulatora cisnienia paliwa to ato odpala tylko odrazu gaśnie, a jak się ją odłączy to odpala i chodzi.

_________________
Audi cabrio 2.3E '92
BMW E36 Compact 316i 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 12:24:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=60

Obiecany link do wypocin kornolio/kornela :), odnośnie potencjometru przepływomierza. Zdjęcia chyba nie działają, ale jest dość dobrze opisane wszycho.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 12:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Bobo napisał(a):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53452&postdays=0&postorder=asc&start=60

Obiecany link do wypocin kornolio/kornela :), odnośnie potencjometru przepływomierza. Zdjęcia chyba nie działają, ale jest dość dobrze opisane wszycho.


Na wyregulowanie tego jest troszkę prostszy sposób, a na pewno dokładniejszy, jak będzie trzeba to wrzucę screany.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 22:19:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Cóż powiedziane zostało już wszystko. Kwestia miernika, kompletu wtyczek by móc pomiary trzaskać, książeczka dotycząca mechanicznego wtrysku i jazda. Klapka musi być tak wyregulowana, że po nabiciu ciśnienia paliwa w układ dotykając ją od dołu musi być wyczuwalne puknięcie o trzpień rozdzielacza. Ja każdorazowo reguluję tak wstępnie dopiero potem to regulacja szczegółowa określa ostateczną pozycje klapki. Czujniki, trzeba posprawdzać, jednakże prawdopodobnie "mechanicy" namaprzyli w okolicach przepływomierza i rozdzielacza. Nastawnik ciśnienia broni się po prostu przed ingerencją człowieka (w tym przypadku złą) stąd takie problemy. Na pierwszy ogień długi imbusik i regulacja składu paliwa na jałowych (śrubka w lewo)......

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dzięki za rady
PostNapisane: 03.cze.2009 20:11:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:29:37
Posty: 17
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dzieki chłopaki, napoczątek auto wysłąłem do elektruka żeby wyaliminował autoalarm, juz dzis wiem że autoalarm świrował ale nie ma wpływu na sytuację, za parę dni zaczynam działać wg waszego schematu.

_________________
Audi cabrio 2.3E '92
BMW E36 Compact 316i 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: