.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 12:42:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6,c5 2.5tdi]ostry dzwięk ciepłego silnika
PostNapisane: 29.maja.2009 20:43:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2009 18:50:30
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
witam.mam taki problem-zimny silnik przy dodawaniu gazu brzmi super-jedwabiście,ale jak osiągnie blisko 90 stopni w momencie dzwięk zmienia się na ostry-jakbym miał w aucie zupełnie inny silnik-szczególnie uciążliwe w korkach w mieście przy ciągłym ruszaniu i rozpędzaniu.pompa po wymianie sterownika i przestawiacza wtrysku oraz po kalibracji w boschu.zmiana kąta wtrysku nie daje żadnej zmiany w brzmnieniu ciepłego silnika.znaleziony brak podciśninienia na wężyku idącym do zaworu egr.czy to,że nie działa w takim wypadku egr może być powodem tego ostrego dzwięku na ciepłym silniku?jedyny błąd jaki się pojawił to recyrkulacja-nie znam numeru-skasowany.czy coś może być nie tak z sterownikiem silnika-skąd jeszcze może się brać ostry dzwięk ciepłego silnika?czy ewentualnie da się przełożyć komputer-na próbę z innego auta-słyszałem , że jest jakiś imobiliser-jak to wygląda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 11:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Jedź raczej do mechanika, niech ściągnie pokrywę zaworów. Coś się mogło wyrzeźbić w środku. To są artystyczne silniki ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 12:01:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
tak mechanik od 2.5 V6 moze być to visko, lub ...zatkana odma (po ktorej nie ma dobrego smarowania na gorze w glowicach). opisz moze przebieg, na jakim oleju jezdzisz ktory rok. Znasz historie samochodu?

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6,c5 2.5tdi]ostry dzwięk ciepłego silnika
PostNapisane: 30.maja.2009 12:09:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
tomek123 napisał(a):
(...) ale jak osiągnie blisko 90 stopni w momencie dzwięk zmienia się na ostry-jakbym miał w aucie zupełnie inny silnik-szczególnie uciążliwe w korkach w mieście przy ciągłym ruszaniu i rozpędzaniu
(...) znaleziony brak podciśninienia na wężyku idącym do zaworu egr.czy to,że nie działa w takim wypadku egr może być powodem tego ostrego dzwięku na ciepłym silniku? jedyny błąd jaki się pojawił to recyrkulacja-nie znam numeru-skasowany(...)


Mnie to wygląda na unieruchomiony EGR. Info o roczniku, przebiegu też możesz podać ;)

Ostry dzwięk słychać tylko na wolnych obrotach?

Skoro kasowałeś błąd to masz możliwość podłączenia VAGa jeszcze raz. Podłącz i napisz dokładnie jaki błąd się pojawia

Poszukaj postów Meszruma o EGR, układzie podciśnienia sterującym pracą EGR. Poszukaj moich postów o tym problemie.

Miałem coś podobnego, u mnie pomogłą zmiana elektrozaworu sterującego pracą EGR

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 12:48:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jak zauważył Andy, nieczynny EGR jest odpowiedzialny za twardą pracę silnika na biegu jałowym bądź przy delikatnej jeździe z uwagi na to, że silnik pracuje wówczas tylko na powietrzu [a normalnie powinien dostawać mieszankę powietrza i spalin].

jeżeli uruchomisz EGR, to problem powinien zniknąć.

ECU zostaw w spokoju. to, co musisz zrobić, to odszukać przyczynę niedziałania EGR - nieszczelność przewodów podciśnienia, uszkodzenie zaworu N18 bądź, co na 99% odpada, uszkodzenie samego zaworu EGR.
osoba kumata rozwiąże problem w przeciągu 2-4 minut.


czy dysponujesz złączem diagnostycznym?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:47:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2009 18:50:30
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
Meszrum-wielkie dzięki wlałeś nadzieje w moje serce.nie mam dostępu do vaga ze wszystkim jezdze do jakiegoś serwisu,żeby się podłączyć.po niedzieli będe szukał z kimś kumatym-zgodnie z Twoją instrukcją.polecasz jakis warsztat na śląsku lub np.lotus w Łodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 16:43:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2009 18:50:30
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
Grejf-rok2000wrzesień,przebieg 255.000-nie wiem czy prawdziwy,olej castrol edge 5w40,poprzedni właściciel robił wszystko w audi-mam stos faktur,ale auto zanim go kupiłem stało nieodpalane kilka miesięcy
AndyN-ostry dzwięk słychać tylko na nagrzanym silniku po dodaniu gazu przy małym obciążeniu-jak pisałem szczególnie uciżliwe w mieście w korkach przy ciągłym ruszaniu.
dzięki-będe działał coś po niedzieli jak pisałem wyżej-o efektach oczywiście napisze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 17:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odszukaj kogokolwiek z VAGiem w Częstochowie w celu zalogowania:
- 003BS;
- 011BS.

po tej operacji zamień miejscami zawory N75 oraz N18, po czym uruchom silnik i zaloguj ponownie:
- 003BS;
- 011BS.

logi wklej na forum.


[+]
schemat podciśnienia:
Obrazek

zawór N18 [steruje EGR'em] to ten w żółtym prostokącie - nr 27.
zawór N75 to nr 28.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2009 12:53:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2009 18:50:30
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
sprawne v6 rządzi i tyle.mam na próbe włożony przetwornik egr od 1.9tdi manual bo innego nie mogłem zdobyć,jest bajka.jeszcze raz dzieki Meszrum.dodam ,że w moją wersje,że to egr nie chciał wierzyć nikt od małych warsztatów przez serwis boscha po serwis audi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2009 13:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tomek123 napisał(a):
sprawne v6 rządzi i tyle.mam na próbe włożony przetwornik egr od 1.9tdi manual bo innego nie mogłem zdobyć,jest bajka.jeszcze raz dzieki Meszrum.dodam ,że w moją wersje,że to egr nie chciał wierzyć nikt od małych warsztatów przez serwis boscha po serwis audi.


pamiętaj, że nr Twojego przetwornika [zaworu N18], na wypadek gdybyś chciał go kupić w ASO, to: 059 906 627.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 12:44:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2009 18:50:30
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
numer nowej części się zgadza-niestety moja radość była przedwczesna.owszem dzwięk bardzo złagodniał,ale nadal jest różnica między zimnym a ciepłym silnikiem.
dzwięk zmienia się zawsze przy tym samym wskazaniu temperatury.nie pamiętam czy wcześniej pisałem jak ostygnie tak do 70 stopni i rusze jest ostry dzwięk-około 500metrów przejade znowu dzwięk jedwabisty,aż do nagrzania gdzie znowu pojawia się ostry dzwięk-i tak wkółko.mechanik stwierdził,że mam przepływkę od innego auta-czy to ona może być powodem takiego zachowania auta-czy może jakis czujnik temperatury...?jeden z mechaników ,z którym rozmawiałem i podłączał auto pod komputer(nie vag-chyba kts)twierdzi,że na ciepłym silniku jest za uboga dawka paliwa-czy iść wtym kierunku-jakie możliwości regulacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 13:44:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tomek123 napisał(a):
numer nowej części się zgadza-niestety moja radość była przedwczesna.owszem dzwięk bardzo złagodniał,ale nadal jest różnica między zimnym a ciepłym silnikiem.
dzwięk zmienia się zawsze przy tym samym wskazaniu temperatury.nie pamiętam czy wcześniej pisałem jak ostygnie tak do 70 stopni i rusze jest ostry dzwięk-około 500metrów przejade znowu dzwięk jedwabisty,aż do nagrzania gdzie znowu pojawia się ostry dzwięk-i tak wkółko.mechanik stwierdził,że mam przepływkę od innego auta-czy to ona może być powodem takiego zachowania auta-czy może jakis czujnik temperatury...?



to, że na zimnym silniku dźwięk jest bardziej miękki [aksamitny/jedwabisty] to zupełnie normalne. przy temp. ok. 75-80*C zmienia się parametr odpowiedzialny za kąt wtrysku / dawkę [izmienia się mapa], co powoduje zmianę charakterystyki pracy silnika. w AFB jest to mniej słyszalne aniżeli w AKN.

natomiast to, co powinieneś zrobić, to diganostyka silnika - we własnym zakresie zaopatrz się w interface [80PLN] i wykonaj logi - tutaj znajdziesz wszystko: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 13:50:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Nagraj silnik aparatem i wrzuć na youtube....

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 14:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2009 18:50:30
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
mój silnik to AKN-czy AKE.ja cały czas byłem przekonany ,że 132KW z 2000roku to AKE.jaśli mój to jednak AKE to bliożej mu kulturą pracy-dzwiękiem do AFB czy do AKN?za diagnostykę zgodnie z instrukcją oczywiście się wezme.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 14:39:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
tomek123 napisał(a):
mój silnik to AKN-czy AKE.ja cały czas byłem przekonany ,że 132KW z 2000roku to AKE.jaśli mój to jednak AKE to bliożej mu kulturą pracy-dzwiękiem do AFB czy do AKN?za diagnostykę zgodnie z instrukcją oczywiście się wezme.


Zobacz na nalepce w bagażniku albo książce serwisowaj i będziemy wszystko wiedziec jaki to je silnik :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 15:32:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie wiem jaki masz silnik - odczytaj kod na tabliczce w komorze silnika.
zasugerowałem się AKN'em innego klubowicza.

jeżeli masz AKE z okresu 2000, to jest on w zasadzie najgłośniejszy - dorównuje mu tylko AYM.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 15:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Dokładnie tak jak Meszrum mówi AKE są najgłośniejsze i dokładnie tak jak napisałeć w momencie osiągniecia 88stopni zaczyna pracować w innym trybie i zdecydowanie głośniej ale to jest normalne (podobno). Też swojego czasu sie wystraszyłem :peace:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 20:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2009 18:50:30
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
mój silnik to AKE-sprawdziłem,ale jezdziłem 180 ps z 2002roku wcześniej przez kilka mięsięcy(pożyczony automat bo miałem prawą nogę w gipsie) i chodził cały czas tak samo,a jeśli już to troche gorzej na zimnym.czy ta głośniejsza praca ciepłego silnika dotyczy tylko disli audi?bo ta A6 to moje 10 auto i w żadnej innej marce(benzyna wszystkie) nie spotkałem się z czymś podobnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: