.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 16:28:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: oszczędna jazda automatem
PostNapisane: 03.cze.2009 16:58:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2009 08:54:27
Posty: 53
Lokalizacja: Mazowieckie
panowie mam pytanko? widziałem kiedyś temat jak oszczędnie jeżdzić automatem ale nie mogę go znależć. może ktos podsunąłby mi jakieś wskazówki? z góru dzięki

_________________
AUDI A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 17:54:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Coś takiego istnieje ?

PS - 4.2 chcesz oszczędnie jeździć ? ;)

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 18:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2009 08:54:27
Posty: 53
Lokalizacja: Mazowieckie
nie no z ciekawości pytam. byłem przygotowany na wysokie spalanie kupując ten samochód ale gdzieś widziałem taki temat tylko nie mogę sobie przypomnieć gdzie

_________________
AUDI A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 13:02:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
W automacie w odroznieniu od manualnej skrzyni nie masz hamowania silnikiem, więc jezdząc np. w mieście trzeba wczesniej zdejmować nogę z gazu, wykorzystując masę auta na dojeżdzanie do skrzyzowań.
To taki "emerycki" sposób na oszczędzanie ( rowniez hamulcow ), ktorego trzeba się nauczyć
Innego sposobu na oszczędność przy automacie nie widzę.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 19:19:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
ZiPi napisał(a):
W automacie w odroznieniu od manualnej skrzyni nie masz hamowania silnikiem...

Co Ty powiesz? Ja od listopada jeżdżę automatem. Także manualem zdarza mi się nadal a akurat w tej kwestii różnicy nie czuję. Auta zwalniają bez gazu praktycznie tak samo, tyle że w automacie jeszcze redukcja sama wskakuje :)
PS. Oczywiście wiedzy książkowej na ten temat nie mam, więc to odczucie czysto subiektywne.

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 19:31:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Mnie też się wydaje, że automaty hamują silnikiem (przecież nie wrzucają na luz po puszczeniu gazu prawda?). W dodatku redukują biegi wraz ze spadkiem prędkości...
Oszczędna jazda? - jak najmniej hamulca tylko korzystać z tego co napisane jest wyżej i nie jeździć za szybko, lecz na tyle szybko, bo wrzucać ostatni bieg. Korzystać z tempomatu!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 19:48:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
A ja dodam, ze jak chce się oszczędnie popylać automatem to pod żadnym pozorem nie uzywać:

- tempomatu w terenie z jakimkolwiek wzniesieniami.
- klimatyzacji
- nie otwierać okien
- nie przekraczac 120km/h
- nie wozić teściowych i grubych dziewczyn. :):

powinno się:
- muskać pedał gazu przyspieszając
- utrzymywać więcej niż dostateczny odstęp od poprzedzającego pojazdu
- używać jak najmniej hamulca.
- dostosować prędkość do jakości rozwiązań komunikacyjnych w naszym kraju. (czyt. toczyć się w granicach 20-50km/h)


Pozdrawiam :peace:

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 19:59:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
SJake napisał(a):
A ja dodam, ze jak chce się oszczędnie popylać automatem to pod żadnym pozorem nie uzywać:

- tempomatu w terenie z jakimkolwiek wzniesieniami.


Hej!
Mógłbyś rozwinąć tą myśl, bo kompletnie się z nią nie zgadzam!!
Wg mnie czy jedziemy cały czas z górki, czy cały czas pod górkę, czy też mamy podjazdy jak i zjazdy cały czas najlepiej wychodzimy na tempomacie!
Wiadomo, że pod górkę będzie brał więcej wahy, ale przecież sterując pedałem będzie brał jeszcze więcej! Wiadomo, że jeżeli suma podjazdów (długości oraz kątów) oraz tak samo zjazdów jest równa 0, to nie będzie to to samo, co jazda po równym, to nie perpetum mobile, ale jazda na tempomacie pomoże nam ograniczyć do minimum niepotrzebne w tym przypadku zmiany prędkości, które wiadomo nie wpływają korzystnie na spalanie w terenie zarówno równym, jak i nie!

SJake napisał(a):
- dostosować prędkość do jakości rozwiązań komunikacyjnych w naszym kraju. (czyt. toczyć się w granicach 20-50km/h)


Pozdrawiam :peace:


Z tym też się nie zgodzę! Jazda 20km/h na pewno nie będzie tak ekonomiczna jak np 70-80km/h. Należy jechać jak najwolniej się da na jak najwyższym biegu! Tzn obroty w granicach 1400rpm


Co do reszty, to oczywiście pełna zgoda :peace:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 21:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Z tempomatem w terenie górzystym jest właśnie tak jak pisał SJake, spalanie wyjdzie większe. Gdy wjeżdżasz na wzniesienie komp tak steruje, że otwiera na maks przepustnice chcąc za wszelką cenę utrzymać stała (określoną wcześniej przez Ciebie) prędkość.
Kto mieszka na płaskim terenie tego nie odczuje, u mnie jest to spora różnica.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 21:39:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
mroova81 napisał(a):
Z tym też się nie zgodzę! Jazda 20km/h na pewno nie będzie tak ekonomiczna jak np 70-80km/h. Należy jechać jak najwolniej się da na jak najwyższym biegu! Tzn obroty w granicach 1400rpm



Co do tempomatu - Dice już wytłumaczył.

Kwestia "toczenia się"
Easy... utrzymujac predkosci 20-50 w terenie zabudowanym - stosując się do zasady muskania pedałów i utrzymywania odpowiedniego dystansu do poprzedzajacych pojazdów - rzadko kiedy użyjesz hamulca, tym samym pedeału przyspieszenia. Ponadto dojezdzajac do skrzyzowania drogą podporzadkowaną 20-30 km/h masz wystarczajaco czasu na upewnienie się czy nic nie nadjezdza i przejechać owe bez hamowania, przyspieszania itp. Ponadto wiecej czasu na wykonywanie wszelakich manewrów.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2009 09:48:30 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
odnośnie tempomatu - w pełni zgadzam się z dice111 i SJake. Zrób sobie prosty test jesli masz mozliwość, włącz tempomat na dłuższej trasie ze wzniesieniami i jednocześnie ustaw na kompie chwilowe spalanie - zobaczysz co się dzieje. Bawiłem się tak kilka razy na A4 Katowice - Wrocław ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2009 12:25:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 22:19:18
Posty: 123
Lokalizacja: Silesia
wydaje mi sie ze podstawa to delikatne obchodzenie sie z pedalem gazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2009 12:38:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
bogdansky napisał(a):
wydaje mi sie ze podstawa to delikatne obchodzenie sie z pedalem gazu


Najlepiej go odciąc piłką do metalu.
I zamontowac żagiel na dachu :d

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2009 13:48:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Co do hamowania silnikiem w automacie to sprawa wygląda tak:
Jeżeli jedziesz na D to po odpuszczeniu pedału gazu oczywiście hamujemy trochę silnikiem ale nie do końca, zauważcie że wtedy skrzynia wrzuca coś w rodzaju pół sprzęgła (nie wiem jak to fachowo się nazywa).
Lecz gdy przerzucimy na 4 lub 3 itp (w zależności od prędkości) to da się odczuć wyraźne hamowanie silnikiem tak jak jest to w manualach.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2009 14:01:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Przeciez jest tiptronik, więc mozna wrzucic na tipa i samemu wybrać bieg, na którym ma hamować z górki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2009 14:29:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
qww napisał(a):
Przeciez jest tiptronik, więc mozna wrzucic na tipa i samemu wybrać bieg, na którym ma hamować z górki.


Nie każdy automat to tiptronic :)
Ale nawet jak niema tipa to można zblokować bieg tak jak wcześniej napisałem.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 08:37:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Kolega Losiak podał dobre spostrzeżenia, miałem to własnie dopisać. Hamowanie na biegach niższych niż D jest bardziej wyczuwalne i przypomina hamowanie silnikiem z manualem.
Przy D prędkość faktycznie wolniej się zmniejsza.

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 15:26:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
A ja zapytam czy jest rożnica w spalaniu jeżdzac na automacie, a samemu zmieniac biegi (mam na mysli tiptronic) , według mnie nie ma zadnej- jak wasze odczucia

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 20:50:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2009 08:54:27
Posty: 53
Lokalizacja: Mazowieckie
no dziękuje wszystkim za odpowiedzi ale ja wolę jeżdzić normalnie, uwielbiam ten dżwięk silnika gdy daje mu gazu, a jak lubi przy tym wypić to niech mu idzie na zdrowie :D

_________________
AUDI A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 11:02:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Losiak napisał(a):
Co do hamowania silnikiem w automacie to sprawa wygląda tak:
Jeżeli jedziesz na D to po odpuszczeniu pedału gazu oczywiście hamujemy trochę silnikiem ale nie do końca, zauważcie że wtedy skrzynia wrzuca coś w rodzaju pół sprzęgła (nie wiem jak to fachowo się nazywa).
Lecz gdy przerzucimy na 4 lub 3 itp (w zależności od prędkości) to da się odczuć wyraźne hamowanie silnikiem tak jak jest to w manualach.


zależy jaki model skrzyni w jakim aucie w v8 jest inaczej a w a8 jeszce inaczej (dłużej i cześciej hamuje na 100% silnikiem) , w v8 hamowanie silnikiem wypada raczej na wyższych obr. na niższych już coś tam odpala na cylindrach.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: