.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 11:03:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 AKN - Puszcza Czarny Dymek, Blad 550 (LOGI)
PostNapisane: 06.cze.2009 19:07:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2006 18:44:34
Posty: 56
Witam.
Samochodzik puszcza czarny dymek.
W VAG bład który nie da sie skasowac:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 401 AA
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000SG D65
Software Coding: 01012
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

A o to logi dyn,stat i bs. Niestety zawaliłem log numer 004 dyn;/

[size=13pt]BS:[/size]
000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek

[size=13pt]STAT:[/size]

000,001,003
Obrazek

004,007,013
Obrazek

014,018
Obrazek

[size=13pt]DYN:[/size]
000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

_________________
Audi A4 B5 00r 1.9TDI AJM Sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 19:30:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dymienie występuje, gdyż winę za to ponosi modyfikacja programu, która w połączeniu z niesprawnym podciśnieniem [EGR nie działa w ogóle, T reaguje dziwnie i przeładowuje] doprowadza do sytuacji, że jest zbyt duża dawka paliwa względem masy powietrza.
nie miałoby to miejsca, gdyby tuner nie chciał za wszelką cenę spiąć na sztywno limiterów momentu i dymienia [a zrobił to by uleczyć bolączkę źle mierzącego lmm w tych samochodach].

błąd 00550 występuje, gdyż fatalnie źle ustawiony jest kąt wtrysku [004BS - powinno być 2*ATDC na late].


reasumując:
- przywrócić serię [gdyż takich rzeczy nie naprawia się na modyfikowanym programie - szczególnie takim];
- ustawić kąt wtrysku - zniknie błąd 00550;
- uruchomić EGR - samochód zacznie pracować ciszej;
- sprawdzić wówczas działanie T i podciśnienia;
- po naprawieniu wszystkiego zrobić nową - poprawną - modyfikację [jeżeli 150PS nie wystarcza].


celowo pomijam kwestię korekcji - na modyfikowanych programach mija się to z celem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 19:35:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Na moje oko to masz niezły pasztet pod maską :/

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Ostatnio edytowano 06.cze.2009 19:41:12 przez Johan, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 19:37:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Johan napisał(a):
Na moje oko to masz niezły pasztet pod maską :/



nie, nie ma pasztetu. jest jedynie zaniedbany i serwisowany przez Yeti'ego.
to w zasadzie kwestia jednego dnia by stał się normalnie pracującym 2.5TDI.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 01:15:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2006 18:44:34
Posty: 56
dzieki wielkie za WASZE pomocne wypowiedzi...dało mi to wiele wskazowek...

audi jest widocznie po chipie na 180ps tak jak mówił kolega...ale nie potwierdzilem tego bo to zwykly AKN...a nie fabryczne 180ps.... jeszcze po Waszych opiniach to jest chu*** 180PS......

no wiec tak...rozrzad jest do dupy....tak podejrzewalem.....


EGR nie dziala...to wiadac po BS 003, spr dlaczego nie dziala...

programu juz nie zmieniemy bo wczesniej bylon OK...wiec trzeba doprowadzic do poprzedniego staniu...;/ i miec na uwadze program w ECU........

_________________
Audi A4 B5 00r 1.9TDI AJM Sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 07:32:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mk-Mateusz: zwróć uwagę na dosyć duże korekcje, co moim zdaniem pozostaje bez żadnego związku z chipem.

Wykazane wartości mogą nic nie znaczyć ale mogą też stanowić doskonały drogowskaz w kwestii zadymienia. Uważam, że przywracajac sprawność wwym. AKNa należałoby podnieść oba dekle zaworowe (wiedza na temat stanu wałków i hydrauliki też jest bezcenna) i wydłubać wtryskiwacze.
Zdemontowane wtryski należy oddać do serwisu Bosch'a dysponującego maszyną mierzącą obydwa ciśnienia otwarcia, a przy okazji będzie też mozna sprawdzić samo rozpylanie paliwa, chrypienie , szczelność obudów, etc. ... .

Oczywiście powodem dymienia może być poprostu zbyt mało powietrza w stosunku do za dużej ilości paliwa ale zostaję w przekonaniu, że naprawy tego typu zawsze należy prowadzić kompleksowo a nie wybiórczo .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 09:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2006 18:44:34
Posty: 56
wracajac do tematu:

jak skorygowac ustawienie rozrzadu dysponujac VAGiem?

_________________
Audi A4 B5 00r 1.9TDI AJM Sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 15:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie można tego zrobić Vagiem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 15:08:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2006 18:44:34
Posty: 56
tz. ofc nie chodzi mi zebym elektornicznie to zrobił:) tylko poprostu czy jest to tak jak w moim AJM ze sie luzuje 3 sroby i kreci wałkiem,pozniej sprawdzajac na vag'u...

czy tak jak w 1Z gdzie przestawialem pompe...

chcialem porpstu dowiedziec sie jak sie to robi w V6

_________________
Audi A4 B5 00r 1.9TDI AJM Sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 15:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dymek przy bucie walic bedzie zawsze - to stary klekot i do tego podkoksowany mocno (przy sprawnym aucie ok 190-195koni obstawiam)
004dynamiczny zrobiles kompletnie do d... (obstawiam, ze nie bylo wcisniecia do dechy)
ustaw ten kat wtrysku, przeczysc EGR i przyloz sie do logow
Obecnie jest to "zombi na kolkach"
co do ustawiania to chodzi gdzies tu link po forum do skanu jak to sie ustawia (po polsku z rysunkami)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 15:43:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mk-Mateusz napisał(a):
tz. ofc nie chodzi mi zebym elektornicznie to zrobił:) tylko poprostu czy jest to tak jak w moim AJM ze sie luzuje 3 sroby i kreci wałkiem,pozniej sprawdzajac na vag'u...

czy tak jak w 1Z gdzie przestawialem pompe...

chcialem porpstu dowiedziec sie jak sie to robi w V6



tutaj masz wszystko: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

ustawienie kąta: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 16:51:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2006 18:44:34
Posty: 56
dzieki koledzy na pomoc..

egr podłacyzłem bo bym zaslepiony...

był tez pekniety wezyk do puszki podcisnienia i podcisnienie było zbyt słabe

thx za instrukcjie, rozrzad ustawiony na 2,1 na LATE

no niestety autko dalej dymi.... jak kolega bedzie chchał to zrobimy odnowa logi i wstawie je na forum....

jest duzo lepiej i ciszej...

dziwi mnie ta sprawa czipa, wczesniej nie bylo problemow z dymieniem, teraz sie pojawily... no ale odnosnie tych modyfikacji ja juz nie mam wpływu...zrobią jak chcą...

_________________
Audi A4 B5 00r 1.9TDI AJM Sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 20:57:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dymienie ma [może mieć] w tym przypadku raczej tylko 2 źródła:
- nieodpowiednia mieszanka paliwa i powietrza, która wynika ze spiętych limiterów ograniczenia momentu i ograniczenia dymienia [ECU dostaje nieprawdziwe info o masie powietrza trafiającej do silnika];
- nieszczelności układu dolotowego za IC [a dokładniej za czujnikiem ciśnienia, który jest w zasadzie za/na IC].

logi dynamiczne 008, 010 oraz 011 powinny udzielić odpowiedź.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: