Witam.
Mimo pozornej siły walki poległem i musiałem zalać w jedyny właściwy sposób

złość i rozgoryczenie (czyt. wqrw...ienie) i dzisiaj już funkcje życiowe powróciły. Ku mojej radości

skontaktował się ze mną p. Sopa i kazał sprawdzić połączenie (wtyczkę/piny) skrzyni biegów, bo uważał, że to ona ma luz i stąd ECU "rozrabia". I miał rację, wtyczka była luźna i właściwie po dotknięciu wypadła (odłączyła się). Teraz jest zablokowana i wszystko - jeśli chodzi o wskazania ECU - wróciło wreszcie do normy. Natomiast potwierdził wysłanie modułu do wymiany - aby Tip działał. A więc czekam i mam nadzieję, że to będzie koniec historii napraw skrzyni biegów.
Audi serwisowane było 10 dni i w tym czasie wykonano wiele, a auto było testowane zgodnie z ustaleniami pomiędzy mną a p. Sopą, Audi przejechało wiele kilometrów testów, a skrzynia i silnik wraz z programem stanowią nierozłączny/integralny element, jedno z drugim dostosowane tak, aby chulało. Wg. informacji od w/w trochę czasu zajęło dopracowanie i dostosowanie silnika do współpracy z "nową" skrzynią, która jest zmodyfikowana w bardzo indywidualny sposób. Fatalnie wyszło, że dopiero po opuszczeniu serwisu okazało się, że modyfikacja nie została dopieszczona jak trzeba, no i te cholerne ECU, które usrało życie w drodze przez Europę - to podłączenie też było zmienione min. poprzez dołożenie pinów do nowego gniazda.
Czekam na nowy interfejs do VAG-a i wykonam logi w odpowiednich grupach. Ale wiem, że pewne parametry mogą być specjalnie dostosowane do skrzyni tak, aby prawidłowo działała. Program miał być dostosowany między innymi do mojej charakterystyki jazdy - na codzień krótkie dytstanse 2-5 km na zimnej skrzyni, która na takich krótkich dystansach nie zawsze programuje się właściwie. Moje odczucia (potwierdzane przez p. Sopę) co do niemałej różnicy co do mocy silnika mogą pochodzić również od doprowadzenia sillnika do stanu właściwego, choć wiem, że zmieniono charakterystykę Nm.
Jeśli będzie to koniec historii problemów ze skrzynią to dobrze. Ale nigdy więcej multitronika obojętnie jak Audi je udoskonali, nawet za darmo. I mam już głęboko gdzieś jak cudownie i komfortowo "zmienia biegi" - dwa lata zabawy w naprawy i modyfikacje + gigantyczne koszta wystarczy. Nie lubię manuali, ale prędzej kupię manuala niż będę myślał o multi. Jest to skrzynia takiego samego ryzyka jak wiara w stosunek przerywany jako antykoncepcja.
Mam nadzieję, że każdy, kto myśli lub ma zamiar nabycia Audi z multitronikiem po przeczytaniu w/w będzie się trzymał z daleka. A ten, kto dokonał takiego wyboru nieswiadomie natychmiast pozbędzie się gada obojętnie w jaki sposób.
pozdrawiam
paweł
