.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 12:49:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2,5 TDI] Brak mocy glosny dzwiek silnika bialy dym
PostNapisane: 02.cze.2009 21:13:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2009 21:05:57
Posty: 11
Witam
mam problem taki:
Jechalem swoim Audi A6 2,5 Tdi 150KM i w pewnym momencie po ruszeniu ze swiatel poczulem calkowity brak mocy i glosny dzwiek silnika. Samochodzik jedzie maxymalnie 50km/h i wkeca sie tylko do 3 tys obrotow. Po chwili jechania w tylnim lusterku widze ze wali sie bialy dym z tlumnika. :|
Ratunku powiedzcie co to moze byc.

Edit by Baskecior:
1) Źle nazwany temat (poprawiłem pierwszy i ostatni raz)
2) Bold w treści - źle się go czyta.

_________________
Audi A6 2,5 TDi 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 07:36:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Turbo prawdopodobnie :peace: jak widzisz biały dym to nie jezdzij autem to grozi powazniejszymi uszkodzeniami.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 08:21:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Turbo poszlo spać...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 10:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2009 21:05:57
Posty: 11
to chyba nie turbina, bo byłem na komputerze i wykazał cyrkulacje spalin i przyspieszenie zapłonu czy cos w tym stylu. :|

_________________
Audi A6 2,5 TDi 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 11:25:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
z tego co piszesz (w jaki sposob sie wyrazasz) nie znasz sie na tym silniku (jak dziala), im wczesniej sie poznasz tym taniej przyjdzie Ci auto eksploatowac i nie bedzie "Ratunku powiedzcie co to moze byc."
zacznij od http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
klopoty z T (zlowrozby z postow wyzej) nie wykluczaja sie z klopotami widzianymi "na komputerze"
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:08:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
przemekk74 napisał(a):
zacznij od http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
klopoty z T (zlowrozby z postow wyzej) nie wykluczaja sie z klopotami widzianymi "na komputerze"


Za to kłopoty z turbiną (lub np. odmą czy uwaloną hydrauliką zaworową) na pewno wykluczają jakiekolwiek logowanie powyzej obrotów biegu jałowego :/ :!:
Radzę Ci Kamiss o tym pamiętać zanim będzie za późno i tłoki spotkają się z zaworami lub "poduszką olejową" w komorze spalania ... .

Poniżej przykład silnika, w którym "tylko" jedna dźwignia zaworowa dostała się "tylko" do zwojów "tylko" jednej sprężyny zaworowej. Efekt jest taki, że niby "tylko" jeden cylinder przestał pracować ale zasadniczo - cały silnik wylądował na złomie ... .
Co istotne - w poniższym przypadku objawy były bardzo podobne do postowanych przez Kamissa (brak mocy, stuki, siwy dym).

Obrazek
Obrazek Obrazek

Naprawdę radzę dobrze zpamiętać, ze samochód to nie jest komputer a logowania nie są celem - a co najwyżej środkiem ułatwiającym diagnozę lecz należy z nich korzystać mądrze ... .

Reasumując uważam (i podpowiadam), że sytuacja w której następuje gwałtowna zmiana pracy silnika (wzbogacona silnym kppceniem) - jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest "mechaniczna" weryfikacja każdego podzespołu z osobna.
Silnik nie powinien być w tym czasie uruchamiany aż do odszukania i usunięcia awarii ... .

Tyle ku przestrodze ode mnie - dopóki być może (??) nie jest za późno ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:17:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Hehehehe, zrób logi dynamiczne. :509:

Przy takich objawach Vag'a podpinać to niezłe jajca.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:17:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2009 21:05:57
Posty: 11
A tak od siebie to mechanicy mi powiedzieli ze pompa wtryskow jest do wymiany...;/

_________________
Audi A6 2,5 TDi 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:19:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
A jak to stwierdzili tak apropo ? Przy takim ukodzeniu mechanicznym się za diagnostykę wzięli ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:24:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2009 21:05:57
Posty: 11
pod kompa podpieli i tak stwierdzili;/

_________________
Audi A6 2,5 TDi 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:29:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kamiss1986 napisał(a):
A tak od siebie to mechanicy mi powiedzieli ze pompa wtryskow jest do wymiany...;/


Wątpię. Opisana przez Ciebie sytuacja mogłaby pasować jedynie do zatartego przestawiacza kąta wtrysku lecz osobiście nie wierzę w aż tak wyraziste/silne objawy . To już prędzej 'zwieszony" wtryskiwacz (a nie pompa wtryskowa) ;) .

Z opisanych objawów większość jednak wskazuje na problem układu dolotowego (turbo lub odma) lub awarię rozrządu. Metodycznie poprowadzona diagnoza elementu po elemencie - powinna szybciutko doprowadzić mechanika na właściwy trop ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 03.cze.2009 12:31:15 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:30:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Daj spokój, ten silnik połowy parametrów nie będzie trzymał przy takich objawach, a tu mechaniory Ci diagnozują pompę wtryskową...

Zaciągnij to auto do kogoś kto ma duże pojęcie o V6 TDI, bo zaraz się okaże że będziesz płacił grube tysiące za wszystko...

I absolutnie nie jeździj nim w takim stanie, bo efekty to Piotr Ci już pokazał.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:31:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2009 21:05:57
Posty: 11
No wlasnie ma mi rozbierac wszystko pokolei i sprawdzac no i z tego co piszesz to on podobnie gadal. No zobaczymy co z tego wyjdzie napewno napisze. Dzieki wielkie za info i porady.

_________________
Audi A6 2,5 TDi 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 12:42:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Kumpela ostatnio zadzwoniła, że auto dupnęło, szarpnęło, zwolniło i biały dym (C5 19.TDI). Powiedziałem, że pewnie turbo i niech już nie odpala więcej. Zaciągnęli do mechanika i okazało się, że świeca żarowa wystrzeliła w kosmos. Miała wklejoną na jakiś Super Glue (widać komuś gwint się zerwał) :D Samochód kupiony tydzień wcześniej.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 13:20:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja obstawiam przygody z rozrządem. A czy sprawdzałeś czy pasek rozrządu i pasek napędu pompy są poprawnie napięte?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 13:37:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
emge napisał(a):
Kumpela ostatnio zadzwoniła, że auto dupnęło, szarpnęło, zwolniło i biały dym (C5 19.TDI). Powiedziałem, że pewnie turbo i niech już nie odpala więcej. Zaciągnęli do mechanika i okazało się, że świeca żarowa wystrzeliła w kosmos. Miała wklejoną na jakiś Super Glue (widać komuś gwint się zerwał) :D Samochód kupiony tydzień wcześniej.

Ale jaja... ;)

Radze- zmień mechanika :peace: Bo z takim "ogólno-spożywczym" nic niezdziałasz...Musi byc specialista...

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2009 14:46:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
widze, ze zostales tak nastraszony, ze juz pewnie pelne gacie i boisz sie myslec co to zepsute nie jest (to czarnowidztwo). Czas wziac sprawy w swoje rece
linka dostales do opisu diagnostyki
zaczac mozesz od:
- kupna kabelka diagnostycznego (jakies 80-100pln)
- poszukania programu vagcom na sieci
- podpiecia "komputera" i zczytania zapisanych bledow (numerki i opis)
- palcem sprawdzic mozesz luzy na wirniku turbiny
- jezeli T nie wykazuje padaki i w zczytanych bledach nie ma wyraznie zapisanej przyczyny klopotow robisz logi statyczne, sprawdzasz reka odme (droznosc)
- Jezeli logi statczyne jakiejs katastrofy nie pokaza robisz logi dynamiczne

Wyniki praca badawczych notujesz i samemu interpretujesz lub zamieszczasz na forum. Jezeli Ci sie nie chce idziesz do mechanika. Jezeli nie masz na mechanika a nie umiesz to siedzisz i placzesz
Nie pytaj "ale jak mam...", pokaz, ze jestes gosc kumaty i umiesz uzywac opcji "szukaj" (absolutnie wszystko latwo znajdziesz)

Pozdrawiam i powodzenia,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 11:50:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2004 00:13:31
Posty: 141
Lokalizacja: Płock
Tak jak mówi kolega cygaro-avant sprawdź rozrząd, bo najprawdopodobniej przeskoczył pasek rozrządu na wale i dlatego masz błąd pompy, i jest przestawiony kąt wtrysku, no i głośna praca i brak mocy.

_________________
Jest:Audi A8 D3 4.2 BFM, Audi 80 Competition 1160/2500, Audi 80 2,0 ABT
Było A80B3 1.6PP, A80B3 1.8JN, A90B3 2.3 NG Quattro A80B4 2.0 ABT quattro, A6C5 2.5AFB A4B51.9 AJM A4B5 AFN A43.0 ASN quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: