.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:46:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AAH] Wykres lambda do analizy.
PostNapisane: 06.cze.2009 21:07:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
mierzylem napiecie z obu sond vagiem, wykreslilem wykres z ktorego wynika ze na biegu jalowym napiecie waha sie od 0 do 0,9V. widoczne jest tez ze jedna sonda lezy na 0V podczas gdy druga lata pomiedzy 0 a 0,9v. Czy nie powinny obie latac ? i czy spadek sygnalu ponizej 0,1v oznacza ze z sonda cos nie tak? nie moge tu dolaczyc obrazka wiec tylko podaje opisowo. robie pomiary bo mocy ubylo. Moment ledwo osiaga 200nm podczas gdy powinien byc 240nm. dolot szczelny, przeplywka zmieniona na inna uzywaną, podmienilem czujniki stukowego bo w vagu pokazuje ze czujniki cofaly zaplon o 5 stopni. cos powoduje stukowe, pomyslalem ze skoro czujniki stukowego sa sprawne to moze ktoras sonda lambda popsuta. Czy zle ustawiony rozrzad moze powodowac taki ubytek mocy cofanie zaplonu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 17:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2009 17:08:52
Posty: 10
Lokalizacja: świętokrzyskie
kolego zdejmij pokrywy zaworów i zobacz stan wałków rozrządu w tych 2.8 zatykały się zaworki olejowe i siadały wałki .sprawdż jeszcze kompresję


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 17:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
ymario napisał(a):
kolego zdejmij pokrywy zaworów i zobacz stan wałków rozrządu w tych 2.8 zatykały się zaworki olejowe i siadały wałki .sprawdż jeszcze kompresję


Ciekawe :/ pierwsze o tym słyszę...byłem przekonany, że jak wałek traci smarowanie to albo się zaciera albo urywa, ale nie jest to związane ze spadkiem mocy

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 17:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2009 17:08:52
Posty: 10
Lokalizacja: świętokrzyskie
może już mieć ztarte krzywki i nie będzie miał mocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 20:18:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ymario napisał(a):
kolego zdejmij pokrywy zaworów i zobacz stan wałków rozrządu w tych 2.8 zatykały się zaworki olejowe i siadały wałki .sprawdż jeszcze kompresję

chyba cos Ci sie pomylilo z 2.5 tdi :P tam nie ma zadnych zaworkow olejowych do smarowania walkow. jedyne zawroki jakie tam sa to sa zawory upustowe oleju ktore sie nie zatykaja tylko rozpadaja przez co spada cisnienia na szklankach i wtedy zaczynaja pukac.

co so sedna sprawy to czy ecu rejestruje jakies bledy ? bo jezeli nie to sprawdz na poczatek regulator cisnienia paliwa i szczelnosc dolotu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 21:06:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Czekaj czy ja dobrze się zrozumiałem, na biegu jałowym jedna z sond leży na 0V i nawet nie próbuje się podnieść wcale, podczas gdy druga cały czas oscyluje sobie od 0 do 0,9V :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 21:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Kornel napisał(a):
Czekaj czy ja dobrze się zrozumiałem, na biegu jałowym jedna z sond leży na 0V i nawet nie próbuje się podnieść wcale, podczas gdy druga cały czas oscyluje sobie od 0 do 0,9V :?:


Tak napisał. Do czego zmierzasz? ;)

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 06:41:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
No to pierwsza i najważniejsza rzecz do zrobienia, to właśnie ta sonda :diabel: lub jej okablowanie :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 13:33:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
No to pierwsza i najważniejsza rzecz do zrobienia, to właśnie ta sonda :diabel: lub jej okablowanie :peace:


Właśnie do tego zmierzałem :peace:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 14:15:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Sonda trup. Ten brak mocy może być spowodowany "zacięciem" tego ustrojstwa w kolektorze dolotowym.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 19:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
jak zmierzyc cicnienie paliwa na listwie , nie kazdy mechanik ma takie koncowki z manometrem ze moze podpiac sie pod listwe zasilajaca w paliwo, dwoch sie pytalem czy moga zmierzyc to zaczeli krecic ze to moze nie cisnienie, weze sa skrecane na gwint a nie zaciskane na opaski i podejrzewam ze nie maja takich przejsciowek. chyba bede musial z tym do serwisu podjechac, pewnue zaplace ze 100zl za to cisnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 20:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak warsztat ma zestaw do mierzenia ciśnienia- manometr i końcówki do tego to ci zmierzy bez problemu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 10:35:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zawsze można nałożyć gumowy przewód na gwint i zacisnąć opaską, do 4 bar ciśnienia paliwa bez problemu utrzymuje.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 20:45:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
przewod od wody nie wytrzymal, nadal sie, zwiekszyl swoja srednice 5 krotnie i pekl. musze kupic przewod od paliwa. Zeby widziec co sie dokladnie dzieje to trzeba dac dluzsze weze zeby manometr na szybe wystawic, zapodac dwojke i wcisnac na maxa. w aso pomiar cisnienia kosztuje 140zł, ciekawe czy weze nie beda drozsze.
Ktos wie jakie podcisnienia powinny panowac na jalowym czy w inych warunkach? moze jak cos z podcisnieniem nie tak to pokaze vacuometr?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2009 16:45:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
cisnienie na listwie sprawdzilem , jest 4 do 4,2 przy przyspieszaniu i okolo 3,5 do 3,8 bez czyli na vacuum.
Jezedzilem po miescie, sprawdzalem na 2 i 3 biegu.
Cisnienie wzorowe zatem regulator cisnienia i pompa bez zarzutu.
do sprawdzenia trzeba pokupic weze, trujnik, ze 2 nyple i manometr, w sumie z 50zl z tym ze ja mialem wiekszosc, dokupilem waz za 10zł i kilka obejm. taniej niz gdzie indziej.
Bede szukal dalej problemu.
Czekam na regulator pwm zeby wtryski wysterowac, koszt 30zl z przesylka.
jezeli wtryski dobre a sonda generuje zly sygnal to znaczy ze padla , zgadza sie? ewentulanie zamienie lewa z prawa i sprawdze wykres na vagu, sonda droga rzecz, warto pokombinowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2009 17:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Nie wiem dlaczego tak kombinujesz jak sonda dała d.......

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2009 19:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Jedna sonda będzie padnięta i sterownik silnika wchodzi w tryb awaryjny...nie polecam sond używanych.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 20:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
wycialem katalizatory, jeden byl pusty i halasowal jak pokrywka ciagnieta po asfalcie, drugi byl dobry, wstawilem tlumiki przelotowe ale momentu to nie zwiekszylo.
podlaczylem wezyk od zawory membranowego ktory otwiera klapki w kolektorze dolotowym do manometru i przy wcisnietym na max pedale gazu podcisnienie stopniowo narasta zaczynajac od 4100 i osiaga -0,6bar przy 5000 na drugim biegu, natomiast na 3 biegu od razu po przekroczeniu 4100 mam takie podcisnienie. Sprawdzalem tez bez przyspieszania jadac na 2 biegu i powoli przekraczajac 4100, wtedy cisnienie szybko osiaga -0,6bar.
Pytanie jest wiec dlaczego przy max depnietym gazie to podcisnienie na 2 biegu sie powoli buduje. Nie wiem jakie podcisnienie potrzebne aby ruszyc te klapki na max, moze -0,3bar wystarczy ale nie sprawdzalem tego.
nie mniej jednak wydaje mi sie ze to nie ten problem bo przy 5000 obrotow gdy podcisnienie jest -0,6 bar co chyba otworzy te klapki maksymalnie to moment mam 200nm a powinno byc 240nm.
Wyglada na to ze to nie problem klapek.
przyszla pora sprawdzic rozrzad a potem kompresje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2009 20:56:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
sprawdzilem rozrzad , byl lekko przestawiony, powiedzialbym mniej niz 0,5 zeba czyli 3 stopnie na obu kolach, nastawilem go na listwe i jest idealnie. Listwe zrobil mi znajomy za darmo, jak ktos chce to moge podac wymiary, mozna zrobic z plaskownika tylko wtedy trzeba pompe wspomagania odkrecic aby bylo miejsce , to i tak nie duzo roboty w porownaniu z wyjeciem chlodnicy wody co trzeba zrobic zeby zmiescic sciagacz do kol rozrzadu. Osobiscie polecalbym znalezienie odpowiedniego sciagacza ktory nie potrzebuje duzo miejsca bo mi wyjecie chlodnicy wody zajelo kilka godzin, mam klime a chlodnica klimy siedzi na tej od wody wiec jest meczarnia.
po ustawieniu rozrzadu zmierzylem kompresje, na jednej glowicy 13,13,14 na drugiej 12,7 13,5 13. Wszystko gra
Kompresja dobra, podlaczylem vaga , pokazal 5 do 6 stopni opoznienia zaplonu na 3 cylindrach jednej z glowic. Wniosek: stukowe na jednej glowicy.
Zamienie wtryskiwacze pomiedzy glowicami, jak stukowe nie przeskoczy na druga strone to nie wiem co trzeba zrobic, moze jeszcze sondy miejscami zamienie.
Dawac pomysly moderatorzy. Co by tu jeszce posprawdzac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2009 21:31:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Zmieniłeś sondy czy nie, jakie masz na nich wartości :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: