.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 11:58:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.5 TDI AFB '98] Bardzo wysokie korekcje wtrysków logi
PostNapisane: 08.cze.2009 08:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2009 11:46:48
Posty: 8
Lokalizacja: lublin
Serdecznie Witam,

po lekturze forum postanowiłem zakupić sobie laptopa i interfejs.
Wykonałem pierwsze logi i tak:
001 003 004 poniżej:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c40522.htm

oraz

013 014:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ff1a4.html

Tutaj moje :( zaskoczenie. Wartości bardzo wysokie. Poprzedni właściciel twierdził, że wymieniał wtryski 5 szt na nowe a wtrysk sterujący założył używany.
NIe mam porównania do innego AFB, ale jest dość żwawy. Silnik na wolnych ma lekkie dreszcze. Zapala według mnie średnio po 3-5 sek bez względu czy zimny czy ciepły. Czasami na zimnym po zapaleniu występuję lekkie falowanie obrotów. Nie dymi nie kopci. Spalanie raczej około 10-12 litr miasto wieć raczej wysokie jak na mój styl jazdy.
Jutro postaram się dosłać kolejne logi ponieważ dopiero mam "właściwego" vagcoma.
No coż niewiedza kosztuje a wiedza boli.

Może ktoś zna w lublinie profesjonalny serwis gdzie mogę sprawdzić układ wtryskowy.

Przebieg na liczniku około 220 000 km. Po odwiedzinach w aso podejrzewam że jest około 300 000 km.

Błąd był 575 ale skasowałem. Pewnie przepływomierz chce umrzeć.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 09:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
jezeli moge cos powiedziec to to ze wszystkie sa na + wiec chyba trzeba bedzie wymienic takze WS.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 11:22:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2009 11:46:48
Posty: 8
Lokalizacja: lublin
jak interpretowac na +? wszystkie słabsze cylindry od tego wzorcowego? jaka jest wtedy mieszanka? lmm ma wpływ na korekcje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 20:28:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jaka mieszanka? zartujesz? to klekot! Imm tnie dawki i steruje EGRem.
Czysto logicznie myslac problem dotyczy 5ciu cylindrow albo tylko jednego, do ktorego sie wszystkie porownuje (2)... cos mi sie wydaje jednak, ze przyczyna sie ujawnic sie moze jak wykonasz normalna diagnostyke
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 20:45:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2009 11:46:48
Posty: 8
Lokalizacja: lublin
Mieszanka - chodziło mi czy wtryski "leją". Chociaż z drugiej strony troche mixolu wlałem. ;)

Cytuj:
jak wykonasz normalna diagnostyke


Ok, jakie logi teraz zrobic czy wystarczą BS czy dynamiczne też?

przemekk74 Czy wcześniejsze logi wykonałem prawidłowo czy należy je ponowić? jakieś podejrzenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 20:53:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lukasov - zamiast dynamicznego logowania popraw pierwszy link w poście otwierającym topik, poniewż dawka biegu jałowego może nam nieco rozjaśnić obraz - a link u mnie ne bangla.

Nadto - zamiast dobijać silnik z tak głęboką niesprawnością radziłbym:

1. Zdemontować dekle zaworowe, popatrzeć na stan wałków i hydrauliki, ale nade wszystko:
2. Wybudować wtryskiwacze i zawieźć je do Bosch'a zdolnego określić wszystkie mierzalne parametry (tych parametrów jest ok. siedmiu, a najwazzniejsze dotyczą pierwszego i drugiego ciśnienia otwarcia oraz tego jak wtryskwacz rozpyla paliwo i jakie przy tym wydaje odgłosy - czyli tzw. chrypienie).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 21:07:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2009 11:46:48
Posty: 8
Lokalizacja: lublin
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e90a26253ec40522.html
Ponowiam link. Wcześniejszy coś się wykrzaczył.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 21:21:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
lukasov napisał(a):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e90a26253ec40522.html
Ponowiam link. Wcześniejszy coś się wykrzaczył.


Po mojemu wyraźnie widać, że pompa rzeczywiście próbuje podać więcej paliwa niż standatowo (dawka biegu jałowego jest wyraźnie podwyższona), co wstępnie można interpretować jako rzeczywisty problem z instalacją wtryskową. Moim zdaniem w okazanej sytuacji kontrola wtryskiwaczy u Bosch'a jest poprostu obowiązkowa ale oczywiście Ty decydujesz o dalszych krokach ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 2.5 TDI AFB '98] Bardzo wysokie korekcje wtrysków lo
PostNapisane: 08.cze.2009 21:38:29 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
lukasov napisał(a):
....Poprzedni właściciel twierdził, że wymieniał wtryski 5 szt na nowe a wtrysk sterujący założył używany....


a czy to stwierdzenie w połączeniu z dość "równymi" korekcjami nie sugeruje że wypada się bliżej przyjrzeć wtryskowi sterujacemu?? Być może WS został źle dobrany a być może jest w podobnej formie jak ten zamiast którego go wymieniono? Zaznaczam, to pytania wynikające z jakiejś tam logiki, nie stwierdzenia ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 14:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2009 11:46:48
Posty: 8
Lokalizacja: lublin
Panowie kolejna porcja danych BS:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a92007fc921a6452.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f667f5e6463fc899.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/60d7627004d9956c.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8e2d1dc5e2eb5a6.html

Czy ktoś zna autoryzowaną stację Bosch Woliński w Wierzchowiskach koło Lublinia?
Proszę o sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 16:45:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2008 15:10:01
Posty: 50
Lokalizacja: gdansk
Moje sa nie lepsze ale jeszcze na nich smigam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/630 ... 1de10.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/907 ... ab581.html
:):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 22:17:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
sylwek258 napisał(a):

twardziel..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 11:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2009 11:46:48
Posty: 8
Lokalizacja: lublin
Panowie, podnoszę temat i proszę o oponię. Wyżej linki do pozostałuych logów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 11:12:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lukasov napisał(a):
Panowie, podnoszę temat i proszę o oponię. Wyżej linki do pozostałuych logów.



podnoszenie tematu nic nie da, jeżeli nie zrobisz pełnej diagnostyki zgodnie z poradnikiem zamieszczonym na AKP.
to, co przedstawiłeś, stanowi jedynie wycinek pełnej diagnostyki, która składa się z:
- DTC;
- sN;
- dN;
- BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 08:55:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2009 11:46:48
Posty: 8
Lokalizacja: lublin
Powyżej są moje logi bez dynamicznych. Ze względu, że robiłem je pierwszy raz mogłem coś popsuć.
Ok, zrobię nowe i postaram się aby były przejrzyste - ale to na weekend.
Wybieram się do mechanika w przyszłym tygodniu i mam pytanie:
1. Czy w moim przypadku warto zamieniać wtrsykiwacze np 2 z 4 i wtedy log?
2. Czy przy okazji wymiany filtra oleju należy wymienić jakąś podstawę czy coś takiego?
3. Jakie są podkładki/ uszczelki przy wtrysku - przy okazji demontażu wtrysków chciałbym wszystkie wymienić + plus wężyki?
4. Czy brak podkładki osadczej wtryskiwacza może skutkować podniesionymi korekcjami?
5. Jakie powinny być wtryski do mojego auta - oznaczenia? Może wcześniejszy właściciel zaoszczędził przy ich wymianie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: