.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 23:31:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI -ADAPTACJA POMPY VP44]
PostNapisane: 09.cze.2009 18:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 19:26:29
Posty: 14
Witam..!
mam problem z adaptacją uzywanej pompy w Audi A6 2,5 tdi 2003 rok.
robie wszystko wg. procedury z Ross0tech i nic.
robie tak:

01 silnik
11 login (podaje pin)
10 adaptacja
kanał 50 i testuj.
VAG testuje wartość 3200 a nie pin i nie wykonyje adaptacji pompy...!


co robie nie tak ???czy trzeba ponownie wpisać PIN ...??

dzięki za podpowiedż

altronik

_________________
A6 2,4 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 20:11:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w adaptacji 10tki ponownie podajesz PIN uprzednio go testując.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 20:31:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 19:26:29
Posty: 14
ponownie 4 cyfrowy?

_________________
A6 2,4 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 20:56:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak - czterocyfrowy [czyli pięciocyfrowy] > testuj > zatwierdź.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 20:39:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 19:26:29
Posty: 14
podałem 7 cyfrowy(jest do tego taki programik) i poszło bez problemu -auto śmiga.

dzięki za pomoc.

_________________
A6 2,4 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 07:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
altronik napisał(a):
podałem 7 cyfrowy(jest do tego taki programik)
jaki programik?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 15:06:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
wlasnie jaki....

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 18:11:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
altronik napisał(a):
podałem 7 cyfrowy(jest do tego taki programik)
jaki programik?


VAG Eeprom Programmer.
ostatnia wersja to chyba 1.18.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 22:18:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
altronik napisał(a):
podałem 7 cyfrowy(jest do tego taki programik)
jaki programik?


VAG Eeprom Programmer.
ostatnia wersja to chyba 1.18.


Ale to program do którego trzeba mieć fejs i służy do wykonywania odczytu/zapisu SKC, chyba że kolega ma prawidłowy zrzut eepromu wykonany przez kogoś...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 22:34:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
altronik napisał(a):
podałem 7 cyfrowy(jest do tego taki programik)
jaki programik?


VAG Eeprom Programmer.
ostatnia wersja to chyba 1.18.


Ale to program do którego trzeba mieć fejs i służy do wykonywania odczytu/zapisu SKC, chyba że kolega ma prawidłowy zrzut eepromu wykonany przez kogoś...



tak, ale skoro kolega zalogował 7cyfrowym, to znaczy, że zalogował SKC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 22:40:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Może niech po prostu sprecyzuje co tam porobił.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 23:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sprinter napisał(a):
Może niech po prostu sprecyzuje co tam porobił.


obstawiamy czy kolega powróci do tematu?
stawiam, że nie powróci.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 09:11:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Oj koledzy, nie znacie programu do przerabiania PIN-u 4 cyfrowego na SKC z 7-ma :?:
@ altronik
Czy to ten sam altronik co na CDIF/2 i na OBD i innych ?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 12:05:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
szogun0 napisał(a):
Oj koledzy, nie znacie programu do przerabiania PIN-u 4 cyfrowego na SKC z 7-ma :?:
@ altronik
Czy to ten sam altronik co na CDIF/2 i na OBD i innych ?


VAG74.exe?
;)

ale nie wiem skąd wziąć czteropin do niektórych śmierdzieli... choć nigdy w temat się nie zagłębiałem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 14:11:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
kolega altronik by opowiedział, slusznie...

dziel sie :!!: :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 15:28:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
program, o ktory tu pytano (dostalem go na prv) to 7-4pinVag.zip (a w nim pincode.exe) i jak sie domyslam konwertuje on kody 7 na 4 cyfrowe. Domyslam sie, ze chodzi o kody "z licznikow" (czyli nie ten kod do engine adaptacji)
Program vag eeprom reader teoretycznie potrafi przez kabel cos zdzialac tyle ze na moim allegrowym kabelku vagcom z niczym sie nie polaczyl. Wynalazlem jaki zrzut do pliku zawartosci jakiegos eproma z licznikow do jakiegos passata (3B0920822A) i na nim ten program pokazuje 4 cyfrowy kod z adnotacja IMMO2. Zakladam wiec, ze to juz wynik docelowy operacji konwersji 7->4
Trzeba miez zrzut eepromu, ktory chyba jest do uzyskania lepszym/innym kabelkiem albo lutownica i eeprom w czytnik:)

Autor watku potrzebowal wejsci do engine->adaptation...kanal 50.. Potrzeba do niego kodu "licznikowego" czy "z ECU" (ten 4 pinowy do logowana co sie nim np czas grzania swiecami czy wolnne obroty ustawia mozna zczytac ze wsadu z ECU - ten sam plik w ktorym mapki czipmacherzy podbijaja)

Moglby ktos wyjasnic i uporzadkowac pojecia i powiazania pomiedzy
- immo2, immo3
- kod ECU-engine adaptacji, kod 4 cyfrowy uzywana do przypisywania kolejnego kluczyka (immo), kod 7 cyfrowy, kod SKC
- licznik VDO (o co chodzi)
- czy aby zaprogramowac kolejna pastylke immo trzeba znac 4cyfrowy kod z licznikow? (wystarczy do tego kabelek vagcom czy jakies vagtacho?)


Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
4 cyfrowy kod do logowania engine mozna znalezc szukajac we wsadzie z ecu (para liczb) uniwerslanego kodu (taki co zawsze wchodzi ale na nic nie pozwala - nie pamietam) i sprawdzamy pary liczb w okolicach kazdego wystapienia tego uniwerslanego kodu w ECU (tak ja znalazlem za rada kogos tutaj z AKP)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 16:00:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
Program vag eeprom reader teoretycznie potrafi przez kabel cos zdzialac tyle ze na moim allegrowym kabelku vagcom z niczym sie nie polaczyl. Wynalazlem jaki zrzut do pliku zawartosci jakiegos eproma z licznikow do jakiegos passata (3B0920822A) i na nim ten program pokazuje 4 cyfrowy kod z adnotacja IMMO2. Zakladam wiec, ze to juz wynik docelowy operacji konwersji 7->4
Trzeba miez zrzut eepromu, ktory chyba jest do uzyskania lepszym/innym kabelkiem albo lutownica i eeprom w czytnik:)


Nie może zadziałać pisałem o tym wyżej, potrzebujesz interfejsu inny niż diagnostyczny. Wynik nie jest konwersją, ale bezpośrednim odczytem z zadanej komórki pamięci (tam jest przechowywany 4-cyfrowy pin). Przejrzyj zrzut, a znajdziesz go w hex'ie.

przemekk74 napisał(a):
Autor watku potrzebowal wejsci do engine->adaptation...kanal 50.. Potrzeba do niego kodu "licznikowego" czy "z ECU" (ten 4 pinowy do logowana co sie nim np czas grzania swiecami czy wolnne obroty ustawia mozna zczytac ze wsadu z ECU - ten sam plik w ktorym mapki czipmacherzy podbijaja)


Tu nie wiem, pompy akurat nigdy nie pasowałem, więc nie wiem którego kodu się tam używa.

przemekk74 napisał(a):
Moglby ktos wyjasnic i uporzadkowac pojecia i powiazania pomiedzy
- immo2, immo3
- kod ECU-engine adaptacji, kod 4 cyfrowy uzywana do przypisywania kolejnego kluczyka (immo), kod 7 cyfrowy, kod SKC
- licznik VDO (o co chodzi)
- czy aby zaprogramowac kolejna pastylke immo trzeba znac 4cyfrowy kod z licznikow? (wystarczy do tego kabelek vagcom czy jakies vagtacho?)



1. immo2 i immo3 to różne typy zabezpieczeń, pierwszy prostszy, do roczników około 2000, drugi z transmisją crypto kluczyk-odbiornik. W pierwszym przypadku można np. pasować klucze używane znając PIN, w drugim przypadku potrzebujesz czysty, nowy transponder do kluczyka. Różnic znajdzie się jeszcze kilka... Można rozpoznać jakie immo ma auto po wejściu w 17-tkę i rzutem oka na pole "Extra".

2. PIN licznikowy z SKC są ze sobą powiązane, kiedyś był to 4-cyfrowy PIN, dzisiaj SKC 7-cyfrowy, obu można używać, obecnie na życzenie podając odpowiednie dane ASO wygeneruje Ci SKC.

3. VDO to producent licznika.

4. Tak musisz znać PIN liczników, jeśli nie znasz dopiero wtedy potrzebujesz vagtacho żeby go odczytać, do dopasowania kluczyków używasz normalnego fejsu diagnostycznego.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: