.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:11:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9tdi 1z] czasami odpala
PostNapisane: 10.cze.2009 18:16:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2008 19:07:43
Posty: 4
Witam forumowiczow :D mam nietypowy problem. Kupilem pare miesiecy temu audi b4 1.9 tdi 92 na przeplywomierzu bosza i auto jejzdzilo bez zadnych zastrzezen do pewnego poranku ,gdy przyszedlem rano przekrecilem zaplon zapalila sie kontrolka swiec zarowych pomimo dlugiego czekania nie zgasla a silnik nie odplil. Sprawdzilem swiece zarowe wymienilem przekaznik swiec a problem nie znikna. Po paru godzinach zapalil i jejzdzil bez problemu az do ponownego odpalenia poniewaz znowu zaswiecila sie kontrolka swiec auto stalo pare dni i wujek mechanik odpalil silnik na ostro kabelem podpinajac go do pompy auto znowu jejzdzilo przez dluzszy czas. Kolejnego pieknego poranka nie zapalil nawet na kabel auto bylo u elektronika ktory nie znalazl przyczyny. Audika stala pare dni i po buzy gdy byla duza wilgotnosc powietrza podczas kolejnej pruby odpalila bez problemu i jejzdzila kolejny tydzien natomiast w tej chwili jest tak ze jak stoi pare godzin lub dzien raz odpali ale wystarczy przekrecic zaplon raz i za drugim razem juz nie odpali w tej chwili juz nie wiem w czym moze byc przyczyna. nastawnik pompy?? przekaznik swiec zarowych ktorego nie znalazlem?? Pierwsze podejzenia elektronika padly na immobilajzer i kostke stacyjki ale nie byl w stanie naprawic auta. Niestety nie znalazlem podobnego tematu na zadnym z forow. Prosze o rady i sugestie z gory dzieki i sory za bledy w pisowni :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 21:35:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy w sterowniku silnika nie odlozyl sie blad 00550 ?
Mowa o chwii, gdy migala kontrolka ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 21:59:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2008 19:07:43
Posty: 4
kontrolka swieci sie caly czas auto teraz stoi ale elektronik ktory szukal przyczyny myslal ze jest to wina immobilajzera wiec mial tylko ten blad


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 15:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2009 17:08:52
Posty: 10
Lokalizacja: świętokrzyskie
kolego klin na wale korbowym zerwany na kole zębatym sprawdż ,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 16:53:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2008 19:07:43
Posty: 4
a jak sprawdzic ten klin ?? bo czytajac fora dotyczace tdi doszedlem do paru problemow na ktore nikt nie potrafil znalesc odpowiedzi a opisywany byl problem w ktorym auto jechalo i w pewnym momecie zaczynala swiecic kontorlka swiec zarowych a vag nie wykazywal zadnego bledu dopiero efekt dawala regeneracja nastawnika pompy i moje pytanie brzmi czy podczas gdy pompa jest na wykonczeniu moga sie dziac takie cyrki ?? i jeszcze jedno auto po tych wszystkich problemach zaczelo dymic i zaczela puszczac uszczelka pod glowica przed wczoraj byla zrobiona uszczelka i regeneracja calej glowicy po odebraniu auta z warsztatu zrobilem nim z 30 km wrucilem do domu i auto juz nie odpalilo ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2009 06:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.cze.2009 06:24:53
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław AUDI WACZZZ-ADU
W tdi nie ma klina wał jest ścięty i nigdy się nie spotkałem żeby się wyrobił no ale można sprawdzić.
Szkoda ze nie sprawdziłeś jak miałeś głowice robioną i rozrząd rozpięty.
(4imbusiki od koła napędzające pompę wspomagania 1 śruba centralna od koła paska 6pk która przechodzi na przestrzał przez kółeczko rozrządu)
kilka śrubek od osłon i masz na wierzchu

ps.jak przepływomierz i układ paliwowy ?
Jeżeli wszystko ok stawiam na sterownik silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2009 09:59:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2008 11:07:33
Posty: 148
Lokalizacja: Lubin
tdi na pompie maja klin na wale i czesto ten klin sie zrywa ale auto wtedy jedzie ledwo bo ledwo ale jedzie i strasznie kopci. U ciebie moze byc albo problem z pompa albo czujnik walu pogrywa sobie z toba.Sterownik silnika wykluczam ale mozna go sprawdzic u dobrego elektromechanika ktory sprawdzi jego napiecie i szereg innych rzeczy. Ja mysle jednak ze problemem moze byc czujnik walu. A jak juz auto ci jezdzi to zdaza mu sie zgasnac? Kontrolka swiec zarowych moze byc takze problemem pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2009 13:05:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2008 19:07:43
Posty: 4
nie jak juz odpali to jedzie bez problemu auto wlasnie trafilo do elektro mechanika i po podmianie wszystkiech przekaznikow sprawdzeniu komputerem stwierdzil ze to moze byc sterownik silnika wiec auto zostalo u niego najpuzniej do poniedzilku ma mi oddzwonic co jest przyczyna jesli to pompa to co moglo sie w niej popsuc czy to tylko zabrudzenie opilakmi czy cos powazniejszego ?? narazie wielkie dzieki za odpowiedzi jak do pon nic sie nie wyjasni to jeszcze sie odezwe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: