e39 540 nie ma szpery , w przeciwieństwie do e34 540, w których występowała stosunkowo często .
Miałem e39 530dA i A6 AFN więc kilka rzeczy, które są wspólne dla całego modelu mogę ocenić/porównać.
Choć beemkę miałem bardzo krótko, to mogę powiedzieć, że pomimo małej mocy i automatu to auto bardzo prowokuje żeby cisnąć, pozycja za kierownicą, sama kierownica, dźwięk silnika - miód.
Subiektywnie lepsze wykonanie, znacznie lepsze skóry, lepsze spasowanie wnętrza, z drugiej strony napęd na tył, który w moim mniemaniu potrafi podnieść ciśnienie przy słabszej przyczepności. Automat, niby fajny, działa dość szybko, ale manualne przełączanie biegów to bajer, który może się przydać tylko i wyłącznie żeby zbić bieg przed wyprzedzaniem, w każdej innej sytuacje lepiej jeździć na D/S .Po 10-15 minutach wariowania(non stop but) po mieście skrzynia zaczyna wyraźnie wolniej działać (ale miałem auto używane, więc mogła być już zużyta).
Jeśli steptronić w 540, jest taki sam jak w 530 to ma opinię bardzo awaryjnego (do 180kkm)
Audi ma świeższy wygląd, chociaż to kwestia mocno subiektywna, e39 w mpakiecie miażdży agresywnością inne modele z tego segmentu.
Audi wydaje się być pod każdym względem (poza silnikiem) grzeczniejsze .
S6 należy porównywać do 540i. M5 to rywal RS6 .
Dla mnie wybór jest prosty - S6 w budzie i z wnętrzem BMW.
Na poważnie, IMO taka moc nie może być przenoszona na jedną oś w aucie, które ma być bezpieczne i służyć jako dupowóz - wybieram s6.
