.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 20:04:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakiej firmy jest skrzynia biegów w Audi A8 D2 ???
PostNapisane: 16.cze.2009 09:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2009 09:18:28
Posty: 4
Witam. Jestem tutaj nowym użytkownikiem. Aktualnie poruszam się BMW e39 528iA Touring.

Szukałem informacji na temat skrzyń biegów, które były montowane w Audi A8 D2 - lecz nic nie znalazłem. Jakie były montowane? ZF czy GM. Z tego co wiem to w Audi A6 2.5 tdi C5 były GM, które często ulegały awariom tak jak i w e39 530d.

Pytam się gdyż przymierzam się do zakupu A8.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 10:37:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Kolego w D2 jest montowana ZF,bo w D3 zdaje się że jest jakiś japan.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 11:36:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2009 09:18:28
Posty: 4
123mielony napisał(a):
Kolego w D2 jest montowana ZF,bo w D3 zdaje się że jest jakiś japan.


A jak wygląda wytrzymałość tych skrzyń w A8 D2? Są jakieś typowe i dość częste bolączki tych skrzyń?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 11:42:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
A8 (94-99) 2.8L - ZF4HP18FLE
A8 (94-03) 2.5L, 2.8L, 3.7L - ZF5HP19FL
A8 (94-03) 4.2L - ZF5HP19FL
A8 Quattro (94-99) 4.2L - ZF4HP24A
A8 Quattro (95) 2.5L, 2.8L, 3.7L - ZF5HP19FLA
A8 Quattro (95) 2.8L - ZF4HP18FLA
A8 Quattro (99-03) 4.2L - ZF5HP24A

W Audi nigdy nie były montowane skrzynki firmy GM.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 11:49:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Wytrzymałośc zalezy przede wszystkim od poprawnej eksploatacji a słabe strony tej skrzyni, to brak poprawnej eksploatacji :D .Najczęstrze błędy to:
Zbyt szybka zmiana biegu ( gdy pojazd jeszcze się toczy ) z D na R, przegrzanie, brak wymiany oleju i filtra .

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 11:57:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
W skali od 1 do 6.
4HP18 - (4)
4HP24 - (5)
5HP19 - (3)
5HP24 - (5)
Jest to moje osobiste zdanie.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 12:12:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2009 09:18:28
Posty: 4
ZiPi napisał(a):
Wytrzymałośc zalezy przede wszystkim od poprawnej eksploatacji a słabe strony tej skrzyni, to brak poprawnej eksploatacji :D .Najczęstrze błędy to:
Zbyt szybka zmiana biegu ( gdy pojazd jeszcze się toczy ) z D na R, przegrzanie, brak wymiany oleju i filtra .


Pytam się gdyż znam paru kolesi co mieli A6 2.5tdi i mieli problemy ze skrzynią automatyczną. Jeden z nich na naprawę wydał 3500 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 12:16:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
j__a__r__o napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Wytrzymałośc zalezy przede wszystkim od poprawnej eksploatacji a słabe strony tej skrzyni, to brak poprawnej eksploatacji :D .Najczęstrze błędy to:
Zbyt szybka zmiana biegu ( gdy pojazd jeszcze się toczy ) z D na R, przegrzanie, brak wymiany oleju i filtra .


Pytam się gdyż znam paru kolesi co mieli A6 2.5tdi i mieli problemy ze skrzynią automatyczną. Jeden z nich na naprawę wydał 3500 zł.


Wszyscy koledzy, co mieli problemy ze skrzyniami mieli tez pozakładane haki holownicze ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 12:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2009 09:18:28
Posty: 4
ZiPi napisał(a):
j__a__r__o napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Wytrzymałośc zalezy przede wszystkim od poprawnej eksploatacji a słabe strony tej skrzyni, to brak poprawnej eksploatacji :D .Najczęstrze błędy to:
Zbyt szybka zmiana biegu ( gdy pojazd jeszcze się toczy ) z D na R, przegrzanie, brak wymiany oleju i filtra .


Pytam się gdyż znam paru kolesi co mieli A6 2.5tdi i mieli problemy ze skrzynią automatyczną. Jeden z nich na naprawę wydał 3500 zł.


Wszyscy koledzy, co mieli problemy ze skrzyniami mieli tez pozakładane haki holownicze ?


Nie wiem. Były to auta z przebiegami rzędu około 300000tys. km.

Czyli co? Nie mam co się obawiać tych automatów w A8 D2? Pytam się głównie użytkowników A8.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 13:09:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8328
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
4HP24 - (5)
Mam hak holowniczy - baaardzo sporadycznie używam
Pierwsza wymiana oleju po przebiegu 324000km
Jazda często dość dynamiczna
Skrzynia bez zarzutów, nigdy nie widziała trybu awaryjnego (za mojej kadencji)
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: