Witam!
Sprawa wygląda następująco. Jakiś czas temu walczyłem z odpalaniem samochodu jak był zimny. Okazało się, że uszkodzony jest czujnik temperatury dwu pinowy. Wymiana i jakieś regulacje (robił to jakiś niby spec od audi) sprawę rozwiązały. Wcześniej, raz działał, raz nie czujnik temperatury silnika ten duży, mosiężny chyba 3 pinowy, na forum ktoś mi zaproponował sprawny, używany oryginalny więc kupiłem. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale mniej więcej po tych zabawach u mechanika przestał chyba działać, bo temp pokaże raptem raz na tydzień. Z tego co ja się orientuje, to on daje tylko info na wskaźnik, zgadza się? Czy mogę w jakiś domowy sposób sam sprawdzić czy czujnik działa dobrze?
Teraz sedno sprawy, po odbiorze auta byłem bardzo zadowolony, i nie zauważyłem jednej sprawy, mianowicie, jak odpali się samochód na zimno mam wrażenie, że do póki się nie nagrzeje, to nie ma mocy do około 2,5tys obrotów, powyżej jak by ożywa. Wygląda to w ten sposób, skrzyżowanie, skręcam w lewo, daję gazu normalnie aby wyjechać a samochód ledwo się podrywa, mam wrażenie, że zaraz zgaśnie, jak tylko wkręcę bliżej 3tys obrotów od razu rwie, ale to już nienormalna jazda, bo na mokrym zerwie, albo sprzęgło niepotrzebnie to odczuwa. Jak już silnik łapnie temp problemu niezauważyłem. Po rozmowie z mechanikiem, stwierdził, że może to być wina nastawnika ciśnienia (regulator ciśnienia). Myślę, no dobra trzeba wymieniać, jednak gdy się okazało, że to koszt około 1tys zł to już mi się nie spodobało…
Więc teraz prośba do WAS, czy ktoś miał podobna sytuację? Jeżeli to rzeczywiście ten regulator, to ok. wymienię, jednak jeżeli się okaże, że wydałem bez potrzeby 1 tys zł to trochę się zawiodę. Kolejna sprawa to numer tej części. Regulator jest marki BOSCH nr jaki tam widnieje to 2437020009 i nie wiem czemu, znajomy w sklepie motoryzacyjnym nie może znaleźć po tym numerze tej części. Sam regulator znalazł w inny sposób, jednak numery się różnią i mamy wątpliwość czy to jest to?
Za porady z góry dziękuję!
_________________ Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy
|