.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 12:11:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5TDI AEL]zawór N75 + logi do oceny
PostNapisane: 16.cze.2009 22:36:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 16:55:04
Posty: 80
Lokalizacja: Ełk
Witam wszystkich ponownie.
Gdzie w tym aucie znajduje się zawór regulacji turbiny N75. Ostatnio autko zaczęło wpadać w tryb awaryjny, więc stawiam na ten zaworek, tylko nie mogę go zlokalizować. Pomóżcie proszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 22:52:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
masz go na grodzi, dokładnie za paskiem napędu pompy wtryskowej, lepiej go widać po zdjęciu górnej i tylnej osłony.
Co do trybu awaryjnego - zacznij od logów

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 22:56:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 16:55:04
Posty: 80
Lokalizacja: Ełk
Dzięki za szybką odpowiedź.
Logi zrobię trochę później, bo walnął mi przewód pompa wspomagania-przekładnia i nie mogę jeździć, a póki nie mam nowego to postanowiłem przeczyszcić N75.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 00:22:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 16:55:04
Posty: 80
Lokalizacja: Ełk
Czy to jest ten zaworek?
Obrazek
Dziwna sprawa, bo jak go odłączyłem i trochę pojeździlem to na Vagu nie pojawił sie błąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 06:44:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Tak to jest zaworek N75

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 00:08:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 16:55:04
Posty: 80
Lokalizacja: Ełk
Zamieszczam logi i proszę o ocenę.
Podczas próby nie wystąpił notlauf.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z tego co się orientuję to i przepływka jest walnięta i turbo nie pompuje, ale auto kopniaka ma. Nie wiem o co chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 17:31:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Może WG jest otwarty cały czas.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 18:04:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
kopci coś ? stan katalizatora ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 20:34:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Sprawdz bardzo dokladnie stan rur ukladu dolotowego...
Poprosze jeszcze o odczyt bledów ze sterownika.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 18:21:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 16:55:04
Posty: 80
Lokalizacja: Ełk
Układ dolotowy OK. Auto generalnie słabo pali przy porannym rozruchu i kopci mocno na czarno. Błąd w sterowniku jeden, ale nieistotny.
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
Wieczorem wrzucę szczegółowe logi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 19:03:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
wojciech007 napisał(a):
kopci mocno na czarno. Błąd w sterowniku jeden, ale nieistotny


Mozesz go skasowac i zobaczyc czy wroci.

Opis + Logi sugerują, ze jest dziura w dolocie i to wcale nie mała - sprawdzilbym dokladnie jeszcze raz razem ze stanem intercoolera.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 00:11:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 16:55:04
Posty: 80
Lokalizacja: Ełk
Błąd pojawia się bo jest to fizyczny problem z alternatorem (nieoryginalny regulator napięcia i niepodłączony jeden kabel), ale w niczym to nie przeszkadza.
Przyjrzę się jeszcze raz układowi dolotowemu.
Fakt, iż sterownik nie pokazuje ciśnienia doładowania może być spowodowany jakimś problemem z przewodem idącym do sterownika tylko nie wiem gdzie go szukać.
Katalizator raczej jest (nie wiem w jakim stanie).
Zamieszczam szczegółowe logi:

Statyka

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Basic Settings

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dynamika

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 07:47:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Nadmierne dymienie mogą powodowac nie prawidłowo funkcjonujące wtryskiwacze ale sądząc po korekcjach są w dobrym stanie - szukaj dziury , najprawdopodobnie jest na łączeniu kolektor ssący - inetrcooler

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 08:14:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
EGR - wyglada na zaslepiony.
Albo jest nieszczelnonoc albo jest problem z przewodem biegnacym do czujnika cisnienia doladowania.
Ale stawiam na to pierwsze.
Poza tym wszystko gra.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 08:15:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 16:55:04
Posty: 80
Lokalizacja: Ełk
Dobra poszukam tej dziury, bo załóżmy, że to przez nią kopci.
A czemu słabo pali rano? Zimą to w ogóle była tragedia. Pompa wtryskowa była robiona rok temu to raczej powinna być OK. Zatem czego to może być wina?
Aku i rozrusznik wykluczam gdyż nie są to już te temperatury, w których te elementy odgrywają bardzo ważną rolę.


Ostatnio edytowano 26.cze.2009 08:20:33 przez wojciech007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 08:19:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
kąt wtrysku , dawka rozruchowa ..

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 08:22:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 16:55:04
Posty: 80
Lokalizacja: Ełk
Kat wtrysku ustawiony książkowo. Wcześniej był sporo zawczesy i było dużo lepiej, ale nie ustawię ponownie źle, gdyż nie tak naprawia się samochody. Dawka rozruchowa zwiększona na maxa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 08:25:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
stan aq ? zimą przy odpalaniu ważną rolę odgrywają świece żarowe ...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 08:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 16:55:04
Posty: 80
Lokalizacja: Ełk
Świece i aku odgrywają bardzo ważną rolę - zimą tak, ale teraz?
Rozrusznik zdaje się kręcić żwawo, czasami auto załapie po kilkunastu obrotach (tak od razu), a czasami silnik tak wkręca się na obroty (łapie, łapie i po jakimś czasie załapie w końcu).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 08:32:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
ciekawe co powie odczyt z czujnik temp przy zimnym silniku

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: