.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 22:52:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 16:49:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
nie zmienilem sond bo ponownie zczytalem z vaga ale tym razem nie na jalowym tylko podczas przyspieszania , drugi bieg 1500 obrotow i gaz do 5500 potem trojka i gaz i wykres napiecia z obu sond wyszedl prawidlowy, miedzy 0,8 i 0,9v, z tego co patrzylem na tabele konwersji na afr to afr jest 13,5 a potem spada do 13 ze wzrostem obrotow czy jakos tak, sondy pokazaly te same wykresy przy przyspieszaniu wiec obie wygladaja na sprawne.
Tylko w jednym przypadku sonda musialaby byc uszkodzona, mianowicie gdyby zanizala afr tzn. ze zamiast faktycznego 14,5 pokazywalaby 13 ale nie sadze zeby tak bylo, ecu nie zglasza zadnych bledow z zadnych czujnikow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 17:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Na jałowym też sondy pracują poprawnie :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 20:29:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
Pokaz jakies logi tych sond.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 21:10:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
wstawilem logi z sond na adres:
http://www.fothost.pl/show.php/2084269_sondy.JPG.html

dzisiaj zamienilem tez wtryski miedzy glowicami , ale to nie pomoglo, caly czas stukowe na tej samej glowicy

co myslicie o tych sondach?[/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 09:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
Mysle ze sa ok.
Podmieniales stronami same czujniki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 20:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
sond nie podmienialem, za to zamienilem czujniki stukowe, ten ktory byl na lewej gloicy przykrecilem na prawa i odwrotnie i sie okazalo ze vag pokazuje stuki na tej samej glowicy a powinien na drugiej, wyglada na nadwrazliwy czujnik, kupie nowy w aso bo ten co mam obecnie to uzywka z allego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2009 13:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
kupilem czujnik w aso , ja mialem zielony a oni mi powiedzieli ze mam miec 2 niebieskie, bo tak jest w etce, zdziwilo mnie to bo mam zielony i gniazdo w ktore wpina sie wtyczke czujnika tez jest zielone. zapytalem o dlugosc tych niebieskich i powiedzieli ze 510mm, to bylby za krotki bo zielony ma okolo 700mm. Wziolem wiec zielony i nadal ecu wykrywa stukowe na drugiej glowicy, juz przy 2000 slychac cos na silniku , kable do ecu sprawdzilem zwarcia nie ma, ecu podstawilem drugi, nie mozna z niego czytac blokow ale na ucho sluchajac silnik podczas jazdy widac ze nic sie nie zmienia, strzela w wydech po zdjeciu nogi z gazu a to oznaka ze cofa zaplon. skonczyly mi sie pomysly.
moment zaplonu ustalany jest chyba na podstawie impulsow z czujnika obrotu walu korbowego, moze to trzeba wymienic?
bo jak nie to to chyba trzeba bedzi eglowice sciagnac i w nia popatrzec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 09:52:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Stukowe-czyli za wczesny zapłon albo zbyt uboga mieszanka? A czy czujniki przykręcałeś kluczem dynamometrycznym? To b. istotne.
Sonda pokazuje Ci 0V na jałowych, a w jeździe działa? Czyli uboga mieszanka na jałowych, a nie padnięta?
Zielony na jedną głowicę, niebieski na drugą. Żeby nie pomylić i stąd rożna długość.
Cewki mierzyłeś? Miedzy zaciskami WN na każdej ok 13kOhm. Czujnik położenia wału powinien mieć ok. 900 Ohm.
I wtryskiwacze zamieniałeś...paliwo pewne? Na 98 czy 95?
To mi tyko do głowy przychodzi, może na coś wpadniesz...a czy wykres z przepływki jest poprawny? Temperatura silnika poprawna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 17:41:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
wykres z przeplywomierza pokazuje na 3 biegu przy 140km/h i obrotach 5900obr/min że silnik bierze 125g/s powietrza przy wcisnietym pedale gazu na max przy przyspieszaniu . To ewidentnie za malo ale skoro koni jest mniej to i powietrza mniej ssie. Czy sie myle? Czas otwarcia wtryskiwaczy to 15ms, taka to sie padlina zrobila. ewidentnie slychac przy lekko wcisnietym pedle gazu i przy wolnym przyspieszaniu stuki w silniku przy obrotach pomiedzy 2500-4000, potem juz silnik za glosny i ciezko uslyszec.
Pomierze te cewki i czujnik polozenia walu i napisze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 12:40:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
i jak tam kolego Twój problem? rozwiązał się bo ja u siebie w AAH też mam podobny problem co prawda nie wyskakuje mi błąd i spalaniu stukowym ale kiedy mocno depnę ja jedynce i zmieniam na dwójke to mam wrażenia jakby mi ecu cofał zapłon albo silnik za mało paliwa dostawał bo przez chwilę go muli dopiero po kliku sekundach zaczyna jechać i jak zmieniam z 2 na 3 to wtedy idzie już ok posprawdzałem już wszystko i wymieniłem co się wymienia i nadal to samo dlatego pomyślałem że to może od tego że ECU cofa zapłon.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 13:00:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
1. Powyżej 4000 powinieneś czuć takiego lekkiego "kopa" jeżeli działa poprawnie system doładowania dynamicznego, jeżeli nie to rozruszaj i przepustnic i ew. wymień siłownik podciśnieniowy (czasem pada tylko zaworek na zasilaniu podciśnieniem puszki zasobnika)
2. Jeżeli sonda nie działa poprawnie na wolnych (lub nie zawsze ) to najczęściej ma padnięty obwód elektrycznego podgrzewania i będzie rozregulowywać jeden rząd cylindrów jak przestygnie ...
3. Z tego co pamiętam to w AAH moment był podawany o dwóch różnych wartościach jeden dla paliwa 95 a drugi większy dla 98.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: