.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 14:51:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.8T] silnik, turbo?
PostNapisane: 28.cze.2009 01:10:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 19:26:05
Posty: 36
Lokalizacja: Suwałki
Witam wszystkich, jestem użytkownikiem biernym tego forum od bardzo dawna ale nadszedł czas by poprosić was o pomoc. Zaznaczam, że użyłem opcji szukaj przed napisaniem tego tematu. Jestem użytkownikiem od 3 dni A4 1.8T 96r i mam problem z silnikiem. Coś z Turbo jest nie tak. Jak wchodzi na obroty słychać taki dźwięk jakby z dziurawego kolektora wylotowego lub coś podobnego. Auto nie przyspiesza tak jak powinno. Na moje oko działa jak 100-110 koni. Jak by coś go hamowało. Moment obrotowy przy niskich obrotach jest wysoki ale powyżej ok 3,5 tysiąca to nie ma sensu wkręcać bo gorzej przyspiesza niż bym zmienił bieg na wyższy. Na trasie lepiej wyprzedać na 5 niż coś redukować. Ogólnie silnik na moje oko i mechaników jest w bdb stanie(Ci mechanicy nie mają dużego doświadczenia z silnikami z Turbo) 0 wycieków równa praca oprócz tego dźwięku kolektorowego i tej małej mocy. Dodam że silnik jest na gazie sekwencyjnym od roku. Wdzięczny byłbym gdybyście mnie pokierowali jak zacząć walczyć z tym silnikiem i od czego zacząć ? Odnośnie tego problemu mam pytanie, Czy w moim aucie jest kontrolka cheeck engine czy błąd wyświetlić powinien się na wyświetlaczu między zegarami. Będę bardzo wdzięczny z każdą pomoc.

_________________
AUDI A4 96r 1.8T AEB 150km 250000km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 03:12:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
No ja tam z 1.8T nie miałem nigdy do... ale... zanim padnie magiczna (i całkiem słuszna) sentencja Podepnij Vaga
wymień wszystkie gumowe wężyki z/do/od turbiny, n75, egr

Przez jeden taki "wężyczek" wracając z sezonu 2008 z południa Francji rozwijałem niebagatelną prędkość 120 km/h (na 1630km/1450km autostrad :(: ) mieszając biegami w dolnym zakresie obrotów, ponieważ powyzej był stan awaryjny i auto jechało max 90

Ps. To auto jeździ tak od chwili zakupu??

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 08:12:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 19:26:05
Posty: 36
Lokalizacja: Suwałki
Auto mam 3 dni i od początku tak jest.

_________________
AUDI A4 96r 1.8T AEB 150km 250000km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 09:34:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Nie masz u siebie check engine i nie ma trybu awaryjnego. Jezdzi tak na gazie i Pb?? Tak jak pisal kolega wyzej sprawdz wszystkie wezyki, polaczenia i rozne pierdy. Te silniki 1.8T przed 2000 rokiem mialy biedna diagnostyke vagiem, wiec np. logow doladowanie turbo nie zrobisz, musial bys zalozyc wskaznik. A teraz magiczne zdanie! Podepnij vaga i zczytaj co tam jest:) Pozdrawiam

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 10:29:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jeśli jeszcze masz katalizator, to popuść śruby mocujące i wtedy spróbuj się przejechać. Jeśli będą efekty pozytywne, to wiesz co masz zrobić.
Ten silnik EGR nie posiada. Tryb awaryjny jak najbardziej może się zdarzyć.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 12:46:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 19:26:05
Posty: 36
Lokalizacja: Suwałki
Na gazie i na benzynie jeździ tak samo, wstępnie wężyki przejrzałem od turbiny - wszystko wygląda dobrze - spróbuję tak jak radzicie - poluzuje śruby od katalizatora sprawdzę czy jest zmiana w przyspieszeniu, jak nie będzie zmiany to podjadę do kogoś na komputer. Oczywiście czekam na dalsze porady i pomysły z waszej strony.

_________________
AUDI A4 96r 1.8T AEB 150km 250000km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 16:27:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zostaw katalizator i zajmij się komputerem. Czasy diagnostyki od doopy strony już minęły i dzisiaj mamy erę komputerów.

Podpinasz i w 99% przypadków wiesz o co chodzi.

Zczytaj błędy!

P.S. Gratuluję zakupu popsutego samochodu z turbo napędzanego w dodatku LPG :diabel: :diabel: :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 16:54:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
DeS napisał(a):
Gratuluję zakupu popsutego samochodu z turbo napędzanego w dodatku LPG


Moze kolega dal jakies grosze... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 23:38:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 19:26:05
Posty: 36
Lokalizacja: Suwałki
Panowie dziś trochę autem przejechałem. Sprawa wygląda w ten sposób że turbo włącza się ale muszę delikatnie wprowadzić na obroty ok2,5- 3tyś i wtedy podłoga i ciągnie tak jak trzeba do końca obrotomierza, a jak od razu wciskam gaz w podłogę to muli. Po kilku takich depnięciach turbo robi się czerwone. Apropo kupna uszkodzonego auta zrobiłbym to jeszcze raz. A więc co o tym sądzicie.

_________________
AUDI A4 96r 1.8T AEB 150km 250000km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 08:46:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Sadze ze bez logowania dynamicznego VAG iem sie nie obejdzie...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 09:04:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
blędy błędy jeszcze raz błędy zczytać!
logowanie też.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 12:09:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
zVAGuj tak jak koledzy pisza lecz ten silnik nie jest na tyle fajny że wystarczy to zrobić i już wszystko wiadomo. U mnie wyskakiwał błąd N75 a okazało się że mam poprostu urwany "grzybek" WG i zamiast ładować 0.55 to ładował 0.2 przy 6000rpm. Sprawdź najpierw też czy turbo ładuje tyle ile powinno.

btw. Turbo się nie włącza i nie wyłącza ono chodzi cały czas :peace:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: