.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 23:57:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] lpg i wtrysk mechaniczny do znawcow
PostNapisane: 01.lip.2009 00:07:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
witam

mam silnik 5 cylindrowy na mechanicznym wtrysku i instalke lovato 2 generacji z mikserem. Takie mam pytanko: co jest rozlaczane w trysku benzyny podczas przelaczenia na gaz? PS. nie widze zadego u siebie przekaznika jak przy wtrysku elektronicznym odcinajacym wtryskiwacze.

Mialem kilka aut na gazniku i elektronicznym wtrysku z gazem (instalacje lpg mialem w jednym palcu), ale na mechanicznym wogole tego nie czaje

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 05:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 14:50:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Pompa paliwa :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 05:50:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Przy wtrysku mechanicznym jedynym sposobem jest wyłączanie pompy paliwa, co w konsekwencji lubi powodować przyspieszone starzenie się przewodów paliwowych ponieważ nie są chłodzone paliwem od wewnątrz. Jak ktoś po długim czasie jeżdżenia tylko na gazie zapragnie wypróbować jak auto chodzi na benzynie to często ujawniają się przecieki i pożar pod maską.

Z drugiej strony polecam modyfikację układu biegu jałowego. Zwykle w 5-cio cylindrówkach jest zewnętrzny zaworek "omijający" przepustnicę i przez niego płynie większość ładunku na wolnych obrotach. Problem w tym że wylot jest zaraz za przepustnicą co powoduje zbyt bogatą mieszankę przy najbliższym cylindrze i zbyt ubogą na drugim końcu kolektora (normalnie kolektorem płynie tylko powietrze a paliwo jest dodawane nad zawór).
Modernizacja polega na dorobieniu rurki (może być miedziana instalacyjna) i podłączeniu wylotu zaworu wolnych obrotów na drugim końcu kolektora (w stosunku do przepustnicy) zwykle bywa tam podłączone podciśnienie do wspomagania hamulców, a wspomaganie podłączamy w miejsce gdzie był podłączony oryginalnie zaworek wolnych...

Po takiej modyfikacji praca na biegu jałowym zdecydowanie się poprawia.

Pozdrawiam Tomek

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 11:28:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
A możesz ta modyfikację przedstawić obrazkowo na jakimś zdjęciu - co gdzie podłączyć...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 15:13:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Ciężko rysować ale ogólnie połączenie zaworu biegu jałowego (od strony kolektora dolotowego) podłączasz tam gdzie jest podłączone servo (o ile serwo jest przyłączone na drugim końcu kolektora w stosunku do przepustnicy) a servo tam gdzie był zawór.
W efekcie część mieszanki gazowej napływa przez przepustnicę, a część na drugi koniec kolektora dolotowego.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 16:54:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Tomek, jak sadzisz, czy jak bede odpalal codzinnie rano na benzynce i autko popracuje te 3 minuty i przelacze na gaz to ukald paliwowy wytrzyma dluzej czy robic obieg jak sugerujesz?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 17:21:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
panowie, niebede otwieral nowego tematu,

mam pytanie odnosnie sekwensji (-cji? jak sie pisze.. ;) ) w aucie na pelnej szprycy powinno byc tak, ze silnik odpalany jest na benzynie i po osiagnieciu temp. przelacza sie automatycznie na gaz, wtedy wtryski od benzyny niepracuja? pompa paliwa tak samo?

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 20:00:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zwykle wyłącza się tylko wtryskiwacze, natomiast pompa paliwa pracuje nadal utrzymując ciśnienie paliwa. Zapobiega to powstawaniu bąbli odparowanego paliwa w listwie zasilającej (o ile wyposażona jest ona w regulator przelewowy) i zapewnia szybkie przełączenie na benzynę (w niektórych wersjach tartarini jeżeli wtryskiwacze gazowe się "nie wyrabiają" - za duży czas wtrysku w stosunku do obrotów - sterownik przełącza natychmiast na benzynę, co zmniejsza zagrożenie szczególnie podczas wyprzedzania).
Oczywiście fachowcy mogą podłączyć dodatkowy przekaźnik do pompy paliwa (co zapobiega jej uszkodzeniu gdy jeździmy ze zbyt małą ilością paliwa w baku) ale zwykle zasłaniają się odpowiedzialnością gwarancyjną producenta i względami bezpieczeństwa - teoretycznie nie wolno im wprowadzać żadnych modyfikacji do "atestowanego" układu zasilania gazem.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 20:06:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
lx2005 napisał(a):
Tomek, jak sadzisz, czy jak bede odpalal codzinnie rano na benzynce i autko popracuje te 3 minuty i przelacze na gaz to ukald paliwowy wytrzyma dluzej czy robic obieg jak sugerujesz?


Tak jeżeli zawsze masz paliwo w baku i odpalenia w większości realizujesz na benzynie nie powinno być większych problemów (zapewniasz chłodzenie przewodów choćby paliwem które w nich stoi). Nie uważam za konieczne dłuższej pracy na benzynie, gdyż niczego ona nie zmieni w ochronie przewodów.
Najgorszy przypadek to ciągła praca na gazie gdyż paliwo odparuje i przewody łatwiej się przegrzewają, a co za tym idzie szybciej podlegają "starzeniu"

Niestety w komorze silnika przewody są mocno rozgrzewane będą się nieco szybciej degradować w stosunku do ciągłego chłodzenia paliwem od wewnątrz (szczególnie na długich trasach przy sporej prędkości w lecie).

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: