Witam wszystkich.
Od razu powiem, że to samo pytanie poruszyłem na forum audi A6.
Ale że opinii nigdy nie jest za mało postanowiłem poradzić się też tutaj.
Aktualnie myślę o zmianie obecnej fury (audi B4 tdi) i liczę, że znawcy tematu rozwieją moje wątpliwości.
Rozważam 3 opcje (same TDI) i do wydania jakieś 15-18tyś:
1. Audi A6 C4 AEL – tylko sedan (avant jakoś mi się niepodobna wizualnie a i jego bagażnika też nie wykorzystam)
2. Audi A4 B5 1.9 110km (AFN) - tu avant może być
3. Passat B5 (silnik jak wyżej) – tylko sedan.
Interesuję mnie tylko TDI, tylko manualne skrzynie.
Odnośnie wypasu to mam takie małe zboczenie które dyskwalifikuje większość aut – czyli chcę mieć komputer pokładowy, klimatronik, fajne by były grzane dupcie ale niekoniecznie.
Przebiegi robię niewielkie. Ok. 1000km/miesiąc i 80% tego to dojazdy (co drugi tydzień moim autkiem) do pracy (trasa ok. 35km w jedna stronę)
Teraz wnioski jakie wyciągnęliśmy (ja i moja 2ga połowa) z analizy forum i zasłyszanych opinii.
A6
+ największa
+najlepszy komfort resorowania (dla mnie to ma znaczenie gdyż moje B4 jest raczej twarde)
+najlepsze wyciszenie
+najtrwalsze zawieszenie
+najmocniejszy silnik
+skrzynia 6
+dobry wypas
+bezpieczeństwo (zarówno prowadzenie jak i w przypadku ”tfu tfu” wypadku)
+- wygląd. Tu mamy odmienne zdania. Dla mnie tylko sedan, małżonka natomiast mówi że o ile „pyszczek” tej A6 jest ładny to „dupcia” już nie, już bardziej podoba się jej avant co z kolei mi nie pasuje.
-najstarszy
-teoretycznie bardziej „styrany”
-najwięcej pali (ile ? Myślę że ok. 1-2L)
-największe opłaty
-najdroższe części
-gorsze nagrzewanie i schładzanie wnętrza. – tu nie jestem pewien ale taką opinie usłyszałem, że 2,5TDI sie dłużej nagrzewa niż 4 cylindrowy, a duża buda dłużej się studzi w upalne dni
-bardzo mało ładnych egzemplarzy (otomoto, allegro)
A4
+wygląd, świeższy
+będzie młodszy
+ekonomiczniejszy
+niższe opłaty
+tańsze części
+sporo ogłoszeń
-mniejszy
-mniejsza kultura silnika
-słabiej wykonany
-delikatniejsze zawieszenie
Passat
Właściwie tak jak A4 z tym że jest tego jeszcze więcej na ulicach i w ogłoszeniach, ma więcej miejsca i o dziwo częściej widzę dobrze wyposażone wersje (ten nieszczęsny komputer) niż w A4.
Liczę na obiektywne podpowiedzi w temacie (może jakieś propozycje, linki). Myślę , żeby to samo pytanie rzucić na forum paska i a4 co dało by bardziej obiektywny obraz, ale jeszcze się nie zdecydowałem, zobaczę jakie odpowiedzi pojawią się tutaj .
Cenne będą informacje od tych, którzy mieli możliwość jeździć ww. autkami.
Pozdrawiam.
Rafał
***********
Zakładając opcję, że mam pecha do samochodów i na pewno coś trzeba będzie droższego zrobić (niema co ukrywać, 99% TDI maj dużo nalatane) np. pompa, wtryski, przepływka, turbo etc.
To zarówno w A6 jaki A4 czy pasku te rzeczy mogą polecieć i po wyłożeniu np.
15 tyś na auto
3 tyś na poprawki (nie zakładam żeby wszystko trzeba było wymieniać na raz)
będę miał zdrowe auta za ok 18 tyś.
Z tym że będą się różniły wyposażeniem (ja kto było wspomniane wcześniej - łatwiej o A6 z dobrym wypasem, potem pasek, a dopiero później A4, które jak wynika za aukcji są gorzej wyposażone w tych granicach cenowych)
Ot takie właśnie przemyślenia zaczęły kłębić mi się po głowie w tym temacie.
Czy mam rację ? Proszę wyprowadźcie mnie z błędu jeśli źle do tego podchodzę.
Ps. Strasznie kiepsko w moim województwie (warmińsko-mazurskie) o A6 C4, i A4, zdecydowanie łatwiej o paska.
Nawet łatwiej o C5 z tym ze nawet gdybym wyłożył jeszcze z 3tyś (do 21tyś) to nie znajde takiego z silnikiem 1.9

A podoba mi się strasznie.
Odnośnie wyglądu. Pokazałem małżonce autko
http://www.akp.toms001.superhost.pl/AEL/
i spodobało się bardzo. No ale z tego co się orientuje jest sprzedane

.Takiego z miejsca bym brał.