.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 10:58:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKN] Nie kreci rozrusznik
PostNapisane: 02.lip.2009 09:10:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Sytuacja wyglada dosc prosto :) Przekrecenie kluczyka nie powoduje krecenia rozrusznikiem.
Pytania:
1. Gdzie jest zlokalizowany rozrusznik (i skad lepiej sie do niego dostac gora/dol)?
2. Czy automat rozrusznika idzie przez przekaznik (jesli tak, gdzie jest zlokalizowy)?
3. Czy automat rozrusznika idzie przez bezpiecznik (jesli tak to ktory)?
4. VAG nie pokazuje bledow.
5. W zwiazku z tym, ze ktos sugerowal stacyjke, jak sie do niej dostac? A precyzyjnie, jakim kluczem odkrecic oslone kolumny kierownicy?
6. Wasze sugestie usuniecia usterki :) ?

informacje dodatkowe:
1. Na desce rozdzielczej swieca sie wszystkie lampki jak podczas prawidlowego rozruchu. Pojawia sie "OK".
2. Przy probie zapalenia auta, przy celowo zapalonych swiatlach, swiatla zostaja wylaczone - tak jak przy prawidlowym rozruchu.
3. Przy probie zapalenia auta, napiecie ani drgnie (jest na poziomie 12,2V - mierzone miernikiem).
4. "Gibanie" kluczykiem w stacyjce nie powoduje zadnych zmian.

z gory dziekuje za pomoc,
pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 12:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aym

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M-_CQ-tYcHw[/youtube]

;)

czy tak właśnie?
jeżeli tak, na 90% straciłeś masę.

w moim przypadku samochód uruchomił następnego dnia [przytrzymałem kluczyk ok. 2s i rozrusznik ożył].

nie mniej jednak, po roku [od pierwszego zdarzenia] sytuacja pojawiła się ponownie - wówczas samochód uruchomiłem, bez jakiejkolwiek naprawy, w ten sposób, że po włączeniu zapłonu [kontrolki ON] przekręciłem kluczyk [jak przy rozruchu] i przytrzymalem tak długo, aż rozrusznik zaczął pracować [ok. 30-40s].

po skutecznym rozruchu problem nie powrócił, a zatem...
...temat pozostawiłem samemu sobie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 12:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Czy dobrze rozumiem, ze nawet nie czysciles przewodu masy?

Mam watpliwosc, czym automat nie powinien zadzialac mimo braku masy? On chyba dostaje i plus i minus? A nie slychac pracy automatu.

Masz moze wieksze zdjecie lokalizacji rozrusznika? To z linku nie powieksza sie :/

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 13:46:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nie zadziała bez masy, u mnie tak było.
Objawy podobne a przyczyna jak opisano powyżej - brak masy.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 09:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Przytrzymanie kluczyka kilkanascie sekund spowodowalo, ze rozrusznik zakrecil i auto odpalilo. Po zatrzymaniu pod sklepem, aby odpalic, rowniez musialem przytrzymac kluczyk. Zweryfikuje polaczenie masy i dam znac jak wyglada sytuacja.

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 10:53:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hoobi napisał(a):
Przytrzymanie kluczyka kilkanascie sekund spowodowalo, ze rozrusznik zakrecil i auto odpalilo. Po zatrzymaniu pod sklepem, aby odpalic, rowniez musialem przytrzymac kluczyk. Zweryfikuje polaczenie masy i dam znac jak wyglada sytuacja.

pozdrawiam,
hubert



miejscem Twojego zainteresowania jest lewa łapa silnika - pod puszką z filtrem powietrza.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2009 00:47:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Oczyscilem przewod masowy od strony silnika - choc wygladal dobrze. Od strony karoserii nie udalo mi sie odkrecic, ale wyglada jak nowy. Przeczyscilem jeszcze wsuwke idaca do startera.

Auto odpalilo bardzo ladnie, zobaze co bedzie jutro :)

Dziekuje za dotychczasowa pomoc.

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2009 10:19:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Oczyszczenie stykow pomoglo poki co. Za kazdym razem pali jak trzeba :) Nie dotykam wiecej rozrusznika skoro dziala :)

dzieki za pomoc.

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2009 07:09:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sty.2008 18:23:33
Posty: 18
Przyłączę się do tematu bo mam podobny problem. U mnie jak rano odpalam to jest najpierw jedno zachechłanie po czym gaśnie wszystko (rozładowanie aku) - ale trzymam dalej kluczyk przekręcony i tu nagle po kilku sekundach rozrusznik zaczyna ożywać (bardzo powoli ale kręci coraz szybciej), tak kręci jeszcze kilka razy po czym zupełnie cichnie. Jednocześnie wraca prąd. Przy cofnięciu i ponownym przekręceniu kluczyka prąd już jest ale rozrusznik milczy. Dziś wyczyściłem klemy i podłączyłem prąd z drugiego auta (plus do plusa, minus do masy, na silniku). W ten sposób prąd był ale rozrusznik milczał. Odpalił dopiero "z pychu". Dzieje mi się już tak któryś raz. Dodam, że jak chwilę pojeżdżę to rozgrzane auto już opdala bez problemu. Czy ktoś miał podobny przypadek?

(auto to A6 C5 2.0 ALT 2002r. manual)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: