.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 07:14:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 15:04:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Za tą kase szukałbym e36 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 17:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Witam kolegów, nikt nie wspomniał o tym, że instalacja gazowa ma sens w silnikach o pojemności powyżej 2l. Uważam, że gaz opłaca się przy dużych pojemnościach silników. Przeliczałem ostatnio na przykładzie moich aut. I tak na gazie 22zł/100km (spalanie ok. 13l/100km), diesel 35zł/100km (spalanie ok. 9l/100km). Do kosztów jazdy dieslem zbliżam się dopiero w okolicach 240km/h.

Jeżeli auto ma służyć tylko na dojazdy do pracy to moim zdaniem tylko jakiś mały diesel, 1,9 albo coś takiego. Tani w eksploatacji, części tanie, paliwa dużo nie wciąga. :peace:

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 19:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
adrian_a8 napisał(a):
Witam kolegów, nikt nie wspomniał o tym, że instalacja gazowa ma sens w silnikach o pojemności powyżej 2l. Uważam, że gaz opłaca się przy dużych pojemnościach silników. Przeliczałem ostatnio na przykładzie moich aut. I tak na gazie 22zł/100km (spalanie ok. 13l/100km), diesel 35zł/100km (spalanie ok. 9l/100km). Do kosztów jazdy dieslem zbliżam się dopiero w okolicach 240km/h.

Jeżeli auto ma służyć tylko na dojazdy do pracy to moim zdaniem tylko jakiś mały diesel, 1,9 albo coś takiego. Tani w eksploatacji, części tanie, paliwa dużo nie wciąga. :peace:

Rozpędziłeś się.
Przy zakładanej mocy ok 90-110 KM musisz przyjąć że:
Spalanie gazu wyniesie ok 12l/100
Spalanie ON wyniesie ok 6,5-7l/100.
Dodatkowo benzyniakowi trzeba benzyny na rozruch, wiec trzeba doliczyć parę groszy ...
Nie wspominam ze 100-120 konne benzyniaki to muły bagienne, wyjce księżycowe i żeby jako tako jeździć trzeba celować w V6 > 150 KM ...
Benzyniak wyjdzie ciut taniej i mocno upierdliwiej, po prostu to kwestia zapatrywań.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 21:29:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Baskecior napisał(a):
adrian_a8 napisał(a):
Witam kolegów, nikt nie wspomniał o tym, że instalacja gazowa ma sens w silnikach o pojemności powyżej 2l. Uważam, że gaz opłaca się przy dużych pojemnościach silników. Przeliczałem ostatnio na przykładzie moich aut. I tak na gazie 22zł/100km (spalanie ok. 13l/100km), diesel 35zł/100km (spalanie ok. 9l/100km). Do kosztów jazdy dieslem zbliżam się dopiero w okolicach 240km/h.

Jeżeli auto ma służyć tylko na dojazdy do pracy to moim zdaniem tylko jakiś mały diesel, 1,9 albo coś takiego. Tani w eksploatacji, części tanie, paliwa dużo nie wciąga. :peace:

Rozpędziłeś się.
Przy zakładanej mocy ok 90-110 KM musisz przyjąć że:
Spalanie gazu wyniesie ok 12l/100
Spalanie ON wyniesie ok 6,5-7l/100.
Dodatkowo benzyniakowi trzeba benzyny na rozruch, wiec trzeba doliczyć parę groszy ...
Nie wspominam ze 100-120 konne benzyniaki to muły bagienne, wyjce księżycowe i żeby jako tako jeździć trzeba celować w V6 > 150 KM ...
Benzyniak wyjdzie ciut taniej i mocno upierdliwiej, po prostu to kwestia zapatrywań.

muły bagienne, wyjce księżycowe - tego nie znałem, dobre :peace:
Dlatego zgadzam się co do tego że mały diesel będzie na dojazdy do pracy ok. A gazior do dużych, prawdziwych samochodów gdzie jest to ekonomicznie uzasadnione.
Pozdrawiam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 08:21:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
adrian_a8 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
adrian_a8 napisał(a):
Witam kolegów, nikt nie wspomniał o tym, że instalacja gazowa ma sens w silnikach o pojemności powyżej 2l. Uważam, że gaz opłaca się przy dużych pojemnościach silników. Przeliczałem ostatnio na przykładzie moich aut. I tak na gazie 22zł/100km (spalanie ok. 13l/100km), diesel 35zł/100km (spalanie ok. 9l/100km). Do kosztów jazdy dieslem zbliżam się dopiero w okolicach 240km/h.

Jeżeli auto ma służyć tylko na dojazdy do pracy to moim zdaniem tylko jakiś mały diesel, 1,9 albo coś takiego. Tani w eksploatacji, części tanie, paliwa dużo nie wciąga. :peace:

Rozpędziłeś się.
Przy zakładanej mocy ok 90-110 KM musisz przyjąć że:
Spalanie gazu wyniesie ok 12l/100
Spalanie ON wyniesie ok 6,5-7l/100.
Dodatkowo benzyniakowi trzeba benzyny na rozruch, wiec trzeba doliczyć parę groszy ...
Nie wspominam ze 100-120 konne benzyniaki to muły bagienne, wyjce księżycowe i żeby jako tako jeździć trzeba celować w V6 > 150 KM ...
Benzyniak wyjdzie ciut taniej i mocno upierdliwiej, po prostu to kwestia zapatrywań.

muły bagienne, wyjce księżycowe - tego nie znałem, dobre :peace:
Dlatego zgadzam się co do tego że mały diesel będzie na dojazdy do pracy ok. A gazior do dużych, prawdziwych samochodów gdzie jest to ekonomicznie uzasadnione.
Pozdrawiam.

Ot co. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 12:56:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Adrian diesla tylko "zagaruje" czyt. zapcha, zasyfi na takich odcinkach po kilkanaście km. Do pracy.
Cena exploatacji wyższa. ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 15:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
grejf napisał(a):
Adrian diesla tylko "zagaruje" czyt. zapcha, zasyfi na takich odcinkach po kilkanaście km. Do pracy.
Cena exploatacji wyższa. ;)

Nie każdy TDI ma zaimplementowaną turbosprężarkę vnt/vtg ;)
Wystarczy poszukać 1Z/AHU/AGR`a/cokolwiek 90-konnego bez vnt/vtg ... :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 22:54:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Wystarczy poszukać 1Z/AHU...


... i spokoj w kuchni... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2009 11:09:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
No faktycznie jezeli jedenzeta wychwyci w dobrym stanie, lub go odmlodzi technicznie. Ma spokoj.

Choc ja wychodze z takiego zalozenia, ze kazdy dbany TDI & TDi daje spokoj.
Choć wiem, ze nie dbane nie dadzą urlopu ;)

Ból jest taki, ze 80% uzytkownikow szarych diesli kazdej masci nie zaglada do ASO," chyba jak sie glowica rozpadnie". Zalezy to takze wiadome od ASO.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2009 11:40:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
grejf napisał(a):
Ból jest taki, ze 80% uzytkownikow szarych diesli kazdej masci nie zaglada do ASO," chyba jak sie glowica rozpadnie".


Wydaje mi się, że wręcz zaniżyłeś liczebność tej grupy. ;) Większość ze znanych mi osób kupujących diesle wybiera ON, bo mało pali. Padający osprzęt ich nie przeraża. Jedyne co robią w swoich autach to rozrząd (z reguły niekompletny) i raz na jakiś czas najtańsze klocki lub chiński wahacz.

Koniec OT. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2009 16:56:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Moj AFN... odkąd go mam nie widzial ASO i nie zobaczy...
Nie sadze jednak ze jest zajezdzonym szrotem... chcecie sie przekonac... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2009 17:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja zaglądałem do ASO tylko jak miałem gawarancje. Wiedza ludzi tam pracujących jest żenująca.... NIe mam zamiaru tam wroócić na jakie kolwiek naprawy. Mam "swojego" mechanika, który jest jednym z lepszych w Łodzi (moja opinia).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2009 20:56:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sebolec napisał(a):
grejf napisał(a):
Ból jest taki, ze 80% uzytkownikow szarych diesli kazdej masci nie zaglada do ASO," chyba jak sie glowica rozpadnie".


Wydaje mi się, że wręcz zaniżyłeś liczebność tej grupy. ;) Większość ze znanych mi osób kupujących diesle wybiera ON, bo mało pali. Padający osprzęt ich nie przeraża. Jedyne co robią w swoich autach to rozrząd (z reguły niekompletny) i raz na jakiś czas najtańsze klocki lub chiński wahacz.

Koniec OT. ;)

Kto powiedział ze TDI mało pali ? :): Czy 6-9 l. / 100 t mało ?
Dziwna to wytyczna ... ja znam wielu , którzy wybrali diesla bo ... mają święty spokój a do kotła z gnojem zaglądają dosyć rzadko ;)
Sam należę do tej grupy ... :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2009 10:54:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ja swoje ASO b.polecam grubo ponad 200tkm i zawsze ASO od poczatku do końca.
Powsin R8- Audi. Jezeli ktoś chcę się przejechać. Polecam, a dla wtajemniczonych i znajacych Dreda to już w ogóle. ;)

Nie to zebym reklamowal, nawiazalem do sk.serwisowej i ASO. :)
Allroad z pelna ks.serwisowa z przelotem 255tkm to raczej rzadkość ...w PL.
Swiety spokoj takze. 2.5TDi "EMTEEM"
Jak i ciekawoska, nie wymieniane wałki :diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2009 15:24:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
Kto powiedział ze TDI mało pali ? :): Czy 6-9 l. / 100 t mało ?


Pisałem przecież, że koniec OT. :):

Poza tym Ty masz jakiegoś popsutego tego diesla, normalnie przecież one palą maksymalnie 5 l/100km po mieście. :peace: Zresztą co ja tu będę pisał - Ty Baskecior idealnie wpisujesz się do tych 10-15% pozytywnych dieslowców, którzy wiedzą co im pod maską gra.

Koniec OT po raz drugi. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 13:21:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
;) 5 po miescie hmm.. to chyba, ze patrzymy z perspektywy jakie miasto :)

6 srednie to rozumiem.

Cytuj:
Poza tym Ty masz jakiegoś popsutego tego diesla

:517: haha

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 19:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2008 20:40:31
Posty: 63
Lokalizacja: Bialystok
sebolec napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Kto powiedział ze TDI mało pali ? :): Czy 6-9 l. / 100 t mało ?


Pisałem przecież, że koniec OT. :):

Poza tym Ty masz jakiegoś popsutego tego diesla, normalnie przecież one palą maksymalnie 5 l/100km po mieście. :peace: Zresztą co ja tu będę pisał - Ty Baskecior idealnie wpisujesz się do tych 10-15% pozytywnych dieslowców, którzy wiedzą co im pod maską gra.

Koniec OT po raz drugi. ;)


5l w miescie to nierealne na trasie tez rzadkosc... mam 2 ahu jedna a4 sedan pali srednio 5.7l na trasie z caly czas wlaczona klima przy predkosciach 140km/h i mam paska z ahu ktory srednio 50% miasto 50% trasa soradycznie klima ponizej 6.5l nie moge zejsc czyli diesel dieslowi nie rozny ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 20:58:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sebolec napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Kto powiedział ze TDI mało pali ? :): Czy 6-9 l. / 100 t mało ?


Pisałem przecież, że koniec OT. :):

Poza tym Ty masz jakiegoś popsutego tego diesla, normalnie przecież one palą maksymalnie 5 l/100km po mieście. :peace: Zresztą co ja tu będę pisał - Ty Baskecior idealnie wpisujesz się do tych 10-15% pozytywnych dieslowców, którzy wiedzą co im pod maską gra.

Koniec OT po raz drugi. ;)

OT: 5/100 palą tylko taksówkarzom :D /OT

:peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 22:17:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.cze.2009 16:20:25
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocek
A więc tak...

KUPIŁEM AUTO :D


Ale co ciekawe, praktycznie wymarzone. Przypadkiem zobaczyłem ofertę i kupiłem.

Wkrótce jakieś fotki powrzucam jeśli jesteście zainteresowani.


A4 kombi, 110 KM diesel w automacie, z niemiec. Minimalnie przerobiony na S-line (kierwonica i zderzak). Bezwypadkowy, z książką serwisową wypełnianą przez ASO AUDI. Wymieniony rozrząd + kilka pierdół.

Wyposażenie - chyba wszystko co możliwe, poza komputerem na desce rozdzielczej (aż dziwne, że go w tym aucie nie ma). Skóra w kolorze rdzawym (świetnie się prezentuje), drewno, podgrzewane fotele, Audio BOSE + zmieniarka CD, szyberdach. O pierdołach jak pełna elektryka czy klima nie wspominam. 5 felg Alu 16" + nowe opony TOYO - niestety nisko profilowe, ale może przeżyję...

Narazie trafiłem na 2 wady - audio, było zmieniane radio z prywatnego na oryginał i nie wiem, czy ktoś źle podłączył, ale nie działa subwoofer, zmieniarka CD oraz wysokie tony od strony pasażera (to ostatnie mnie raczej martwi). Spróbuję to zrobić.
Druga usterka, to regulacja lewego lusterka - działa tylko w pionie, w poziomie zaś silniczek pracuje, a lusterko w miejscu.
Ma ktoś pomysł, co może być nie tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: