.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 17:17:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2,5 tdi Bau] temp prawie 100 oC na postoju -Rozwiazanie
PostNapisane: 06.lip.2009 20:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Witam.
Mam taki problem czasami podczas postoju w upalne dni, tzn około 30 C -
temp cieczy chlodzacej osiaga prawie 100 stopni jak rusze to wszystko wraca do normy po kilku minutach jazdy.
Zastanawia mnie dzialanie wisko.
Tzn przy temp silnika 90 stopni moge zatrzymac je rekoma i jak puszcze nie nabiera od razy predkosci obrotowej silnika tylko powoli sie rozpedza, jakby mialo poslizg.
Czy to normalne dzialanie wisko??
Jak mozna sprawdzic poprawnosc dzialania tego urządzenia??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Ostatnio edytowano 14.lip.2009 13:05:52 przez Krysti, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2009 21:24:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Bezpośrednio nie sprawdzić tego wisko, ale przy 90*C powinno obracać się prawie "na sztywno"
A wentylator elektryczny włącza się poprawnie (około 95*C)?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2009 23:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
wisko padlo jak wisko jest zapiete to slychac swist powietrza jak sie dodaje gazu wtedy to chodzi jak helikopter

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 19:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
juzek v8 napisał(a):
wisko padlo jak wisko jest zapiete to slychac swist powietrza jak sie dodaje gazu wtedy to chodzi jak helikopter

Dzisiaj dzwonilem do gosca co sprzedaje chlodnice itp i przedstawialem mu systuacje powiedzial ze wisko raczej dobre mam.
Kurde sam juz nie wiem jak to sprawdzic.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 20:16:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
a może pomogło by czyszczenie układu tak jak to zrobił Marcin ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 21:48:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Gustav napisał(a):
a może pomogło by czyszczenie układu tak jak to zrobił Marcin ;)


Dzisiaj czyscilem chlodnice z zewnatrz troche syfu bylo

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 22:16:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
mowa o czyszczeniu układu wewnątrz ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 08:24:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Marcin - czyli ja - jakiś czas temu zlał płyn chłodzący, zalał układ wodnym roztworem płynu Radiator flush z InterCarsu, nagrzał machinę, poczekał 20 minut na pracującym silniku, zlał z układu DUUUŻO SYFU, 2x przepłukał układ wodą, po czym zalał płyn chłodzący. Efekt - temp. niższa o jakieś 3-5*C.
Ale ja nadal obstawiam problem z wiskozą.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 09:51:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
cygaro-avant napisał(a):
Marcin - czyli ja - jakiś czas temu zlał płyn chłodzący, zalał układ wodnym roztworem płynu Radiator flush z InterCarsu, nagrzał machinę, poczekał 20 minut na pracującym silniku, zlał z układu DUUUŻO SYFU, 2x przepłukał układ wodą, po czym zalał płyn chłodzący. Efekt - temp. niższa o jakieś 3-5*C.
Ale ja nadal obstawiam problem z wiskozą.....

Tez mi sie wydaje ze wisko, ale chcialbym sie upewnic czy na 100 % jest do wymiany. Juz nawet znalazlem nowy za 300 Behra gdzie serwis chce 880. Tylko nie chce niepotrzebnie kasy wydac. Jak to zdiagnozowac ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 09:57:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Krysti napisał(a):
Jak to zdiagnozowac ??

po osiągnięciu temperatury 100*C wyłącz silnik i zobacz z jakim oporem obraca się śmigło na wizkozie. Powinno stawiać duży opór, czyli podczas pracy silnika obracać się kraktycznie na sztywno. Z kolei na zimnym silniku śmigło chodzi baaaardzo lekko.....Nic więcej nie sprawdzisz

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 12:12:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
tak się do tego wisco przyczepiliście ale kolega nie powienien mieć 100 stopni
przy takich temperaturach na dworze i to jeszcze w dieslu. chyba że to tropiki i korki uliczne.
Albo kolega goni swojego BAU bardzo mocno. Temperatura duża to brudny układ chłodzący, może termostat się wiesza.
A gdy włączysz klimę aby uruchomił się wiatrak elektryczny to spada temperatura silnika?
Przecież wiatrak od klimy to też wiatrak do chłodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 12:35:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pytanie zasadnicze: czy 100*C to temperatura z G2 czy G62?
[temperatura ze wskaźnika zegarów czy z ECU 007 odczytana VC/VAG/VAS/VCDS/łotewa]

najlepiej byłoby zalogować na tak rozgrzanym silniku:
- 01: grupę 007.4;
- 17: grupę 003.1.

wówczas można by pokusić się o dalsze pitu-pitu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 20:34:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Krysti - ja się nie znam ale jeśli rękoma zatrzymujesz wiatrak i nadal masz wszystkie palce to może być wiskoza - sprawdź tak jak pisał
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2009 20:41:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Miu napisał(a):
tak się do tego wisco przyczepiliście ale kolega nie powienien mieć 100 stopni
przy takich temperaturach na dworze i to jeszcze w dieslu. chyba że to tropiki i korki uliczne.
Albo kolega goni swojego BAU bardzo mocno. Temperatura duża to brudny układ chłodzący, może termostat się wiesza.
A gdy włączysz klimę aby uruchomił się wiatrak elektryczny to spada temperatura silnika?
Przecież wiatrak od klimy to też wiatrak do chłodzenia.

Oj zdziwiłbyś się ...
Mój kolega ujeżdza AFN`ka w automacie bez wiskozy. Po założeniu mojego kompa z wirusem motor zaczął dużo szybciej się nagrzewać i przegrzewać. Bez problemu na postoju łapał 97-98 st C.
Wisko jest jednak ważne w upalne dni.
Tutaj rozmawiamy o V6 TDI, które jednak oddaje ciut więcej mocy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 10:17:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Narazie upałów nie ma wiec temp jest ok. Auto łapie taka temp jak na dworze jest ok 30 oC podczas jazdy temp spada.
Sprawdzalem wczoraj uznajomego w silniku avf i wisko moge tak samo zatrzymac rekoma jak u siebie - czy obaj mamy padniete wiska??
U niego nie ma problemow z grzaniem bo ma walniety termostat.
Jak beda upały to Vaga podłacze
Meszrum - temp z wskaznika zegarów
Miu - nie gonie swojego BAU moze czasami ale jak gonie to wlasnie jest oki, tylko na postoju to sie dzieje.
Ando - mam wszystkie palce
Baskecior - temp spada podczas normalnej jazdy.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 11:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
A przy przygazówce też spada?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 17:35:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
mroova81 napisał(a):
A przy przygazówce też spada?

Tego nie sprawdzalem akurat

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 18:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Ja tam na dieslach to się wogóle nie znam, ale jeżeli spada, to pompa wody chyba nie?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 20:40:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krysti napisał(a):
Narazie upałów nie ma wiec temp jest ok. Auto łapie taka temp jak na dworze jest ok 30 oC podczas jazdy temp spada.
Sprawdzalem wczoraj uznajomego w silniku avf i wisko moge tak samo zatrzymac rekoma jak u siebie - czy obaj mamy padniete wiska??
U niego nie ma problemow z grzaniem bo ma walniety termostat.
Jak beda upały to Vaga podłacze
Meszrum - temp z wskaznika zegarów
Miu - nie gonie swojego BAU moze czasami ale jak gonie to wlasnie jest oki, tylko na postoju to sie dzieje.
Ando - mam wszystkie palce
Baskecior - temp spada podczas normalnej jazdy.



koniecznie zatem zaloguj 007 z silnika [01] oraz 003 z zegarów [17].
skoro na zegarze jest 100*C, to w rzeczywistości znacznie więcej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 13:13:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Dzisiaj odebrałem od mechanieka auto po wymianie sprzęgła wiskotycznego. Stare okazalo sie uszkodzone - nie sprzegało przy temp 90 stopni. Nowe sprzega tak jak powinno, slyszalny jest tzw ryk odrzutowca przy ok 2000 obrotow, kilma troche lepiej chlodzi.
Koszto operacji:
Wisko 300 pln firma Behr ( takie samo w aso kosztuje 880 tej samej firmy ),
robocizna u mechanika 150 pln,

Chcialem samemu to odrecic ale sruba bardzo mocno trzymala, mechanik musial odsunac pas przedni zeby ja odkreci.
Z mojej strony polecam wszystkim sprawdzenie wiskozy na ciepłym silniku. UWAGA na palce !!!

Tutaj strona Behr Service Polska http://www.behrgroup.pl/
Katalog produktów firmy Behr http://www.behrhellaservice.de/Channels ... atalog.jsp

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: