.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 22:48:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AFN] Brak regulacji kąta wtrysku - rozwiązanie
PostNapisane: 09.lip.2009 21:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sytuacja jest następująca:
Czy nagle z bliżej nieokreślonych przyczyn może paść regulator kąta wtrysku na tyle, że przy prawidłowo ustawionym rozrządzie (na znaki na skrzyni, wałek ustawiony - zablokowany, pompa zablokowana na trzpieniu - sprawdzone po stokroć) nagle kąt wtrysku ustawia się na 163 jednostki w 000 poz 2?
Nie wiem czy padł regulator - czy może po prostu ot tak się podwiesić/popsuć/zabrudzić ... ?

Chcę zasięgnąć najpierw waszej opinii zanim komuś urwę to czego nie chciałby aby mu urwano ...
:<

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 13.lip.2009 23:32:09 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 22:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
A jeśli ściągniesz wtyczkę z G80?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 23:22:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
A jeśli ściągniesz wtyczkę z G80?

Pojawił się raz błąd czujnika wzniosu iglicy ale nie wrócił ... czyżby wtrysk sterujący przypadkiem skończył żywot ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 23:42:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Baskecior napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
A jeśli ściągniesz wtyczkę z G80?

Pojawił się raz błąd czujnika wzniosu iglicy ale nie wrócił ... czyżby wtrysk sterujący przypadkiem skończył żywot ?


Nie wiem. Ja bym ściągnął wtyczkę i sprawdził kąt wtrysku, który jest sterowany właśnie z G80 i czujnika położenia wału. Jeśli bez zmian to może faktycznie coś się przycięło w hydraulice. Przynajmniej będziesz wiedział, że problem nie jest natury elektrycznej.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 23:44:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
Baskecior napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
A jeśli ściągniesz wtyczkę z G80?

Pojawił się raz błąd czujnika wzniosu iglicy ale nie wrócił ... czyżby wtrysk sterujący przypadkiem skończył żywot ?


Nie wiem. Ja bym ściągnął wtyczkę i sprawdził kąt wtrysku, który jest sterowany właśnie z G80 i czujnika położenia wału. Jeśli bez zmian to może faktycznie coś się przycięło w hydraulice. Przynajmniej będziesz wiedział, że problem nie jest natury elektrycznej.

Dzięki za sugestię ... Sprawdzę połączenia elektryczne na wtrysku sterującym.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 09:03:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przemo....

Te 163 to sie pojawia w BS czy w Normal ...?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 09:20:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Przemo....

Te 163 to sie pojawia w BS czy w Normal ...?

W trybie normalnym. BS nic nie zmienia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 09:25:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A co sie wtedy dzieje w 004 BS... i w 004.3 normal... ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 09:52:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
A co sie wtedy dzieje w 004 BS... i w 004.3 normal... ?

Dam znak jak zaczniemy ponownie ...
Dzięki. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI VP37] Regulator kąta wtrysku
PostNapisane: 10.lip.2009 12:55:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Nie wiem czy padł regulator - czy może po prostu ot tak się podwiesić/popsuć/zabrudzić ... ?
Można rzucić okiem, czy nie ma syfu na sprężynie w mechaniźmie wyprzedzenia.
kluczem torx odkręcasz dwie śruby trzymające pokrywkę (wygląda jak duży tranzystor mocy :) ) wymujesz pokrywkę, podkładkę, i grubaśną sprężynę.
Wszystko musi być czyste.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 13:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
o identyczny przypadek mialem tylko na VP44 i niestety pojechala do bosha...

Nie widzialem fizycznie "rozebranej" VP37, gdzie sie rózni na ile. Dlatego nie bede tu gdybal jak nie wiem...

edit;
Basket i jak tam prace? Co tam? :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2009 17:09:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Basket, to!
Obrazek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2009 17:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tak, tak Marcinie dzięki ;)
Jutro zabieram się za robotę , w weekend już mi się nie chciało ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2009 21:36:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Miałem parę przypadków "padania" tych zaworków, wymiana na inny załatwiała sprawę. Ostatni to klient, który zatankował sobie werwę i wyruszył w trasę (autostrada) i w ten sposób "załatwił sobie regulację kata wtrysku".

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2009 23:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wszyscy mieli rację, ale tylko do pewnego momentu , bo to co zobaczyłem przeraziło mnie ... :|
Komentarz jest chyba zbyteczny:
http://www.planetsecurity.pl/zdjecia/n108/

Efekt: 000/poz 2 - non stop 255 jak i również w trybie dynamicznym ... użycie kija od łopaty pozwalało na redukcję kąta dynamicznego do 166 jednostek, ale to złudna próba wyprostowania tego co się zatarło ...

Uprzedzając pytania - nie jest to moja VP37 z przebiegiem 324 kkm , ale pompa , która miała wylądować w moim AFN`ku ... wylądowała i popracowała całe ... 60 sekund. :(
Na razie będę ją reklamował i informował na bieżąco jaki jest status całego zamieszania.
Piotruś - dzięki za pomoc - oczywiście twoja diagnoza była trafna :peace:
Bartkowi, który pomagał mi wybebeszyć i składać do kupy pół silnika należą się wielkie dzięki :peace:

W tej chwili włożyłem moją starą VP37 i nawet nie ustawiając kąta wróciłem do domu ... mimo ze w 01/000/ poz. 2 BS stoi sobie 255 to dynamicznie reguluje jak ta lala ... może odpalanie jest nieco upierdliwe, ale jednak widać że nowa pompa po prostu rzuciła robotę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 08:30:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ło matko ...

Czy to jest ta pompa o ktorej rozmawialismy przez telefon i miala byc taka ladna .... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 08:45:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
ło matko ...

Czy to jest ta pompa o ktorej rozmawialismy przez telefon i miala byc taka ladna .... :?:

Tak, i powiem szczerze że była ładna, ale się zes....ła :D

Do rzeczy. Pan oczywiście przeprosił i powiedział że naprawi ją najszybciej jak się da - czyli podszedł do sprawy jak należy. Brawo.

Przy okazji dostałem kolejny wykład o działaniu VP37 (a właściwie tłoka w VP37 odpowiadającego za kąt wtrysku) i ... okazuje się że takie przypadki nie należą do rzadkości, ponieważ materiał z jakiego wykonany jest sam tłok czasami nie wytrzymuje ciśnień rzędu 12-13 barów występujących w tymże miejscu.
Nie jestem w stanie powtórzyć całego wykładu , ale warto było się pomęczyć, aby zdobyć nowe doświadczenie.
Przy okazji - absolutnie wykluczono możliwość zniszczenia tłoka w wyniku działania zanieczyszczeń - gdyby tak było po prostu zatarłby się , ale nie wykruszył w ten sposób. To co widać na zdjęciach zostało zrujnowanie dzięki ciśnieniu tam panującemu i wadzie materiałowej tłoka w regulatorze kąta wtrysku.

Jeszcze raz powtórzę że objawami takiej usterki są:
- statyczny i dynamiczny kąt wtrysku ustalający się na identycznej wysokiej wartości, którą zmienia w niewielkim stopniu mechaniczny ruch pompą (u mnie wartość ta wynosiła ok 150-163 jednostki w 01/000 poz 2
- klekot i jazgot od strony silnika (kąt leży po całości, więc klawiatura gra Metallicę :D )
- silne kopcenie na niebiesko i czarno + dym wypalający gałki oczne
- spadek dawki wtryskiwanego paliwa do ok 24 mg/skok (fabrycznie uzyskujemy nawet do 3,8 mg/skok) - mierzone w 01/008
- fatalnie ciężki rozruch

Czekam na powrót pompy. Po złożeniu i wizycie na hamowni mam nadzieję podzielić się z Wami radością doprowadzonego do "serii" :D autka

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 10:53:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
- klekot i jazgot od strony silnika (kąt leży po całości, więc klawiatura gra Metallicę :D )

tego akapitu nie bałdzo rozumiem; mógłbyś Waćpan, jaśniej..... :?:

A na zdjęciach wygląda to na typowa wadę materiałową.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 11:19:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
- klekot i jazgot od strony silnika (kąt leży po całości, więc klawiatura gra Metallicę :D )

tego akapitu nie bałdzo rozumiem; mógłbyś Waćpan, jaśniej..... :?:

A na zdjęciach wygląda to na typowa wadę materiałową.....



klekocze /rzęzi, kąt lezy, czyli zapewne rozjechany w kosmos co daję pracę hydrauliki i przypomina cos w postaci dla ucha piosenki Metallica :) czyli hardkore metaliczny...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 13:21:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
...bo ja nie bardzo widzę związek między kątem wtrysku i pracą jakielkolwiek hydrauliki w silniku, ale co tam.......

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: