.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 17:00:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 A6 2.5TDI AAT/AEL] Zmiana komp w AAT na AEL zapala i ...
PostNapisane: 08.lip.2009 16:48:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Witam! W niedawnym czasie zmieniłem w moim AAT pompe na odpowiednik z AELa u dobrego mechanika Daneckiego z Piekar Śląskich. Wszystko cacy malinka. Wcześniej zmieniałem wtryski również na AELowskie i postanowiłem wsadzić komp od AELa.
Zakupiłem wsadzam auto zapala fajnie mruczy i zaraz gaśnie:) Identyczny objaw mam jak odpalam auto kluczykami bez immob zapala 2 sekundy i gaśnie???
Co to może być?? Trzeba coś pod vagiem pozmieniać??
Z góry dzięki Panowie :peace:

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 08:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
A immobilizer jest rozłączony, albo kluczyk przekodowany??

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 17:01:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
No trzeba by licznik zakodować do kompa ;) tak mi sie wydaje

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 20:14:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Vag i adaptacja na kanale 00 pomoze.

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 22:58:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Nie trzeba przypadkiem komputera silnika dopasować do immobilizera?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 23:22:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Witam! Kluczyka ani immo nie kodowałem więc może jakieś wskazówki ewentualnie jak odłączyć immo?

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 23:24:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
igendek napisał(a):
Vag i adaptacja na kanale 00 pomoze.

Dodaj że w sterowniku immobilizera ;)
Pomoże - sprawdzone :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 05:56:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Witam!

Adaptacja na kanale 00 w module immo pomoże (normalne po zmianie kompa).

Uwaga! tylko weź pod uwagę że moc spadnie po tej wymianie!!
W AAT pompa jest identyczna, wtryskiwacze mają mniejsze otworki więc program w kompie to kompensuje i daje większe "dawkowanie".
Po założeniu kompa z AEL będzie słabszy, ale komputer pokładowy będzie pokazywał bliżej prawdy (poprzednio musiał Ci zaniżać wskazania).
Ogólnie nie ma sensu dawać kompa od AEL'a (to ten sam model "hardware" - różnice są tylko w sofcie), znacznie lepiej wgrać soft AEL lub dobry tuningowy, podnoszący moc, radość z jazdy i zmniejszający zużycie przy rozsądnym użytkowaniu.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 06:16:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
To_JA_! napisał(a):
Witam!

Ogólnie nie ma sensu dawać kompa od AEL'a (to ten sam model "hardware" - różnice są tylko w sofcie),


To chyba nie do końca jest prawda. Coś na elektrodzie czytałem, że jest inny rozmiar pamięci rom i chyba interfejs szeregowy w aat jest wolniejszy, czy może sam komputer.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 06:49:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Funkcjonalnie nie zauważyłem żadnych różnic, a jeżeli "diagnostyka" działa wolniej - no cóż, mała to strata. Być może trafiłem na komp AAT z końca produkcji i niczym się nie różnił, ale nie wykluczam że były inne.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 18:11:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Witam. Dziś podłączyłem vaga pod autko jednak jeszcze nie jestem strasznie dobrze obcykany w temacie i tak:

Na początek błędy:
Obrazek

dalej adaptacja

Obrazek

dalej...

Obrazek

dalej...

Obrazek

później
Obrazek

i klops!

Obrazek

Nie mogę się połączyć z basic setings
Obrazek

Jak to rozwiązać moi drodzy :peace: Mam w week troche czasu i chciałem to zrobić. Pozdrawiam

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 20:19:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
po pierwsze musisz mieć odblokowanego VAG-COM'a
Po drugie musisz wejść do centralki immobilizer a nie do silnika!!
później adaptacja kanał 00 i wpisujesz 00
powinno zadziałać

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2009 15:35:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Poszukaj w necie jest vag com3.11 z generatorkiem kodow. Bedziesz mial pelna wersje to zrobisz adaptacje.

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2009 16:35:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Tak na poboczu..
Co musiałeś zrobic aby wejśc do silnika przez Vaga..
Ja już dłuższy czas różnymi sposobami próbuje i za chiny nie umiem wejśc do silnika... :/ :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 22:08:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Dziś wsadziłem same kostki z AEL do mojego kompa AAT odpalam i słysze miękką prace motorowni :peace: Jazda próbna spadku mocy nie ma za to silnik nie pracuje tak metalicznie, kopcenia brak więc rewelacja. Już myślałem że metaliczna praca silnika to wina głowicy a tu proszę taka niespodzianka :diabel:

Pozdrawiam i polecam zabawy softami tylko wszystko z głową :!!:

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: