.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 16:55:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5TDI AKE] Nietypowy przypadek - przepływpmierz
PostNapisane: 11.lip.2009 19:15:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Witam wszystkich :peace:

Mam strasznie ciężki temat z autem mianowicie coś się rozwaliło i nie wiadomo co.

Ogólnie auto sie zamula tzn raz jest dobrze a raz źle. Podczas jedego przyśpieszania (0-100km/h) potrafi ze trzy razy sie zamulić i odmulić. Ogólnie dziwna sprawa.

Popodmieniałęm już N75 i N18 sprawdziłem szczelność podciśnień włącznie ze zbiorniczkiem podciśnienia. Sprawdzony cały układ wylotowy czyli od turbo do IC oraz przewód za IC oraz sam IC wyjęty i sprawdzony pod ciśnieniem. Wszystko sprawne i szczelne a niestety wyskakuje błąd 575 i podczas dodawania gazu przewody praktycznie nie puchną.
EGR zaślepiałem i bez zmian. Wywaliłem katalizator za namową chłopaków z diagtronika i też to samo.

Zregenerowałem więc turbine i nic cały czas to samo.

Praktycznie został do sprawdzenia przepływomierz (IMM wyczyszczone) oraz czujnik wysokiego ciśnienia który znajduje sie za IC.

Nie chce juz nic kupować wolał bym podmienić więc jeżli ktoś ma taki silnik jak ja i zanalazł by chwilke to był bym bardzo wdzięczny.

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Ostatnio edytowano 16.lip.2009 14:18:41 przez ravros, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2009 19:17:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Może logi coś więcej by powiedziały ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2009 19:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Gustav napisał(a):
Może logi coś więcej by powiedziały ;)


Prosze bardzo :peace:

BASIC:

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24d ... 4296c.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a3 ... 1c9ff.html

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3eb ... 1190f.html

DYNAMICZNE:

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55b ... ece06.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99d ... 663e6.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a0 ... b4c47.html

008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3df ... af26a.html

010 - tutaj auto sie zamuliło i nie chciało wkręcić na wyższe obroty przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu. Nie wiedziałem czy powtórzyć aż w końcu zostawiłem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38b ... 17e37.html

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c23 ... 180cd.html

STATYCZNE:

001-003-004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bcd ... f488a.html

007-011-013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87a ... 72404.html

014-018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b62 ... 2da4c.html

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2009 19:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Gustav napisał(a):
Może logi coś więcej by powiedziały ;)


logi powiedziały już co się dzieje.
problem w tym, że zostało sprawdzone wszystko [a nawet więcej niż potrzeba w tym zakresie] za wyjątkiem:
- podmiany lmm;
- podmiany czujnika ciśnienia doładowania;
- VP44.

00575 dotyczy oczywiście nieosiągnięcia ciśnienia. samochód zachowuje się tak, jak gdyby nagle zaczynało brakować powietrza/paliwa. zostały jeszcze trzy możliwości, które należy sprawdzić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 14:17:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Okazało sie w końcu że przepływomierz padł ale jak sami widzicie dość nietypowe objawy jak na przepływomierz.

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 14:35:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
ravros napisał(a):
Okazało sie w końcu że przepływomierz padł ale jak sami widzicie dość nietypowe objawy jak na przepływomierz.


ravros mam pytanie, a jak ze sapalaniem bylo na zamułce tymczasowej... ?

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 17:05:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
grejf napisał(a):
ravros napisał(a):
Okazało sie w końcu że przepływomierz padł ale jak sami widzicie dość nietypowe objawy jak na przepływomierz.


A czy komp nie pokazywał błędu przepływomierza? Może u mnie (2,8 ACK ) też przepływomierz daje ciała.. Auto jest mulaste dosyć - przynajmniej do 3 tys obr. A na piątym biegu od 2 tys to praktycznie nie jedzie.

Jak zgiadnozować, sprawdzić przepływomierz?

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 19:34:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
zrob logi statyczne end dynamiczne, jesli nie masz mozliwosci dzialaj na zasadzie podmiany, a takze sprawdzenia dolotu.[czy rura nie wisi] ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 19:38:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Ale czy w benzynie - da się zrobić logi - jeśli tak, to jak?
To silnik 2.8 V6 ACK

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 21:08:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
grejf napisał(a):
ravros napisał(a):
Okazało sie w końcu że przepływomierz padł ale jak sami widzicie dość nietypowe objawy jak na przepływomierz.


ravros mam pytanie, a jak ze sapalaniem bylo na zamułce tymczasowej... ?


Spalanie nie wzrosło ponieważ praktycznie można było jechać trzymając go na optymalnym momencie obrotowym. Kiedy go gniotłem mocno gdy sie zamulił to już w ogóle nie jechał.

Ogólnie czasami była pełna moc a czasami miałem około 20ps

Komp nie pokazywał żadnych błędów prócz 00575 - nieosiągnięcie ciśnienia.

Naprawde sporo nerwów mnie kosztowała ta usterka. Zastanawiam sie czy takie dziwne objawy nie były spowodowane czipsem w silniku - jak myślicie

:?:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: