.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 17:53:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C6 BMK] Partikelfilter
PostNapisane: 20.lip.2009 05:56:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Witam, mam problem cojakis czas na FIS pokazuje mi sie ostrzezenie o partikelfilter zaswieca sie kontrolka od swiec zarowych i samochod niechce jechac. Wiecie o co chodzi ?

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 06:58:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
chodzi o filtr cząstek stałych

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c6 BMK partikelfilter
PostNapisane: 20.lip.2009 08:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
maly1987 napisał(a):
Witam, mam problem cojakis czas na FIS pokazuje mi sie ostrzezenie o partikelfilter zaswieca sie kontrolka od swiec zarowych i samochod niechce jechac. Wiecie o co chodzi ?

Pozdrawiam
Piotr


radze przeprowadzic procedure wypalania DPF-a ....

co i jak bylo na forum ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 05:00:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Widzicie nic nie znalazlem a jazda ze stala predkoscia nie pomaga :( czy sa jakies konsekwencje z ignorowania tego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 17:28:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Tak.
Całkowite zapchanie filtra i wtedy konieczność jego wymiany.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 17:43:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Tak dla przypomnienia:

Kod:
1.4l/1.9l/2.0l R4 & 2.5l R5 PD/PPD-TDI

Prerequisites (General):


Ignition ON
Engine ON (Idle)
Coolant Temperature above 50 °C (see MVB 002.4)
Particle Filter Load below Specification (see MVB 075.3, VAG-COM should give the specified value)
If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
Conditions (Driving Cycle):


Vehicle Speed between 30-60 km/h (18-37 MPH)
Engine Speed between 1500-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
Duration approx. 15-20 Minutes
Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 700 °C
Drive the car based on the above conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.

[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Enable Regeneration by Entering 21295.
[Do It!]


[Meas. Blocks - 08]
Select both Groups at once 070 and 075.
[Go!]
MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 075.3: Particle Filter Load
MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter


Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).


[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]



3.0l V6 TDI (BKS/BMK/BUN)


Coding-II
10016 = Particle Filter Emergency Regeneration



Adaptation
Basic Setting
Special Functions
Injector Quantity Adjustment (IMA) and Injector Voltage Adjustment (ISA)
These values represent the behavior of an injection valve (Piezo Injector). Caused by manufacturing tolerances the injectors have a unique behavior and get divided into separate classes. In combination with the automatically determined learning values of the engine control module the pre- and post-injections are being calculated individually for each valve. The behavior of an injection valve is also mileage dependent, so a valve with e.g. 10000 km has a different behavior then one with 70000 km. The control module determines these automatically while driving so the learning values change against the mileage. When altering one of the following values the learning values are being reset because the ECU thinks you are adjusting a new valve.

The IMA-ISA values need to be adapted when:


One or more injection valves have been replaced. Make sure not to adjust the valves which have not been changed!
The engine control module has been replaced.
Do NOT adapt these values when you did not replace one of the above parts, also not for training or demonstration purposes.
The adjustment code can be found on the injector itself, it is a 7-digit value and does only use the following chars: 1,2,3,4,5,6,7,8,A,B,C,D,E,F,G,H,K,L,M,N,O,P,R,S,T,U,V,W,X,Y,Z. A value of AAAAAAA is also not valid.

Prerequisites:


Ignition ON
Engine OFF
[Select]
[01 - Engine]


[Adaptation - 10]
Channel 071: IMA-ISA Value for Cylinder 1
Channel 072: IMA-ISA Value for Cylinder 2
Channel 073: IMA-ISA Value for Cylinder 3
Channel 074: IMA-ISA Value for Cylinder 4
Channel 075: IMA-ISA Value for Cylinder 5
Channel 076: IMA-ISA Value for Cylinder 6
[Test]
[Save]
[Done, Go Back]


Switch Ignition OFF, wait 10 seconds and switch Ignition ON again. The values should be saved now, please verify them by double checking the adaptation values.



Particle Filter Emergency Regeneration
Prerequisites:


Ignition ON
Engine ON (Idle)
Oil Temperature above 70 °C (see MVB 007.2)
Particle Filter Load below 68g (see MVB 104.3)
If the Particle Filter Load is above 68g the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
Engine Hood CLOSED
Parking Brake ENGAGED
Transmission in (P)ARK
Temperatures at the Exhaust System may rise up to 300 °C!!!
No Fault Codes Stored
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
The Regeneration may take up to 40 minutes, the engine speed automatically increases to about 1500 RPM.

[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]


[Meas. Blocks - 08]
Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102
[Go!]
MVB 100.1: Engine Speed
MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized)
MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down)
MVB 102.1: Temperature before Catalyst
MVB 102.2: Temperature before Particle Filter
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: