.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 07:57:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2,3L AAR] Parownik/reduktor.. czy dobrze dobrany?
PostNapisane: 26.cze.2009 09:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam..

Ostatnio gdzieś czytałem, że parownik/reduktor powinien mieć 20-30% więcej naddatku mocy niż ma autko. Czy to jest prawda?

Pytam ponieważ ostatnio spisywałem sobie części jakie mam pod klapą odnośnie gazu i mam reduktor firmy Tartarini o oznaczeniach G/79SE czyli na 100KW (134KM/136KM). A moja Niunia Setunia ma 133KM! Czy to dobry reduktor?

Mam do setki 15-16sek wiec o jakies 5-6sek za dużo. Wina może leżeć po stronie reduktora?

Pozdrawiam.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2,3L AAR] Parownik/reduktor.. czy dobrze dobrany
PostNapisane: 26.cze.2009 11:47:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
DaCoPL napisał(a):

Mam do setki 15-16sek wiec o jakies 5-6sek za dużo. Wina może leżeć po stronie reduktora?

Pozdrawiam.

To nie jest wina reduktora, tylko miksera ( zwęzki ) przez krorą zasysany jest gaz do silnika.
Im wydajniejszy reduktor tym lepiej, ale jeśli nie eksploatujesz auta na max mocy, to ten redukror wystarczy.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 12:10:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Moim skromnym zdaniem reduktor jest za mały.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 16:15:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Co to znaczy nie eksploatuje na max mocy? Chce czasem szybko zniknac ze skrzyzowania, czy po prostu depnac sobie ale czuje ze to nie jest to co powinno byc :/

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 16:34:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
kolego twoim problem nie jest reduktor a zwężka, wstawiaj blosa i nawet przy tym reduktorze bedzie to prawodlowo chodzic, moze zabraknie na samym koncu zakresu obrotów ok 5000 r.p.m ale zobserwojesz to tylko na anallizatorze a nie podczas normalnej jazdy :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 17:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Za mały reduktor, powinien obsługiwać silniki przynajmniej 15% mocniejsze...

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 21:27:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
WRS>C4 napisał(a):
Za mały reduktor, powinien obsługiwać silniki przynajmniej 15% mocniejsze...

chyba słabsze miałeś na myśli ?
szewek napisał(a):
kolego twoim problem nie jest reduktor a zwężka, wstawiaj blosa i nawet przy tym reduktorze bedzie to prawodlowo chodzic, moze zabraknie na samym koncu zakresu obrotów ok 5000 r.p.m ale zobserwojesz to tylko na anallizatorze a nie podczas normalnej jazdy :peace:

To, że nie poczuje na dupohamowni zubożenia mieszanki na górze to znaczy, że będzie dobrze?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 16:38:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Wnioskuje ze powinienem zalozyc wiekszy reduktor i najlepiej jak bede mial blosa tak? Tak zrobie tylko teraz domek remontuje i musze miec kaske na materialy budowlane :/ Powiedzcie mi.. ile kosztuje analiza mocy itp na hamowni?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 10:28:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Bobo napisał(a):
To, że nie poczuje na dupohamowni zubożenia mieszanki na górze to znaczy, że będzie dobrze?


Moge sie załozyc ze jeżdzac teraz "dynamicznie" jak wnioskuje z wypowiedzi kolegi na zwykłym mieszalniku ma o wiele bardziej uboższa niz by miał na blosie przy tym samym reduktorze.

Sam jezdziłem troche na mieszalniku i silnik sie nie wkrecał wiecej jak na 4tys rpm :!:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Ostatnio edytowano 28.cze.2009 11:02:26 przez szewek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 10:31:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
DaCoPL napisał(a):
Co to znaczy nie eksploatuje na max mocy? Chce czasem szybko zniknac ze skrzyzowania, czy po prostu depnac sobie ale czuje ze to nie jest to co powinno byc :/
Nie jest i nie będzie, bo przez mikser twoje auto ma "zakneblowany pysk" - ograniczony dostęp powietrza do silnika o 2/3 i nawet gdybyś teraz dał reduktor 1000 KW, to nie poprawi Ci to osiągow auta, bo jak juz pisałem, to nie reduktor jest problemem braku mocy, tylko zwęzony dolot - mikser !
Gdy wstawisz Blosa, ktory nie zwęza dolotu, to musisz zmienić reduktor na mocniejszy, bo wtedy pow. 4000 obr zbyt słaby reduktor będzie podawał za mało gazu.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 19:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Bobo miałem na myśli dobór reduktora obsługującego silniki z większą mocą...

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2,3L AAR] Parownik/reduktor.. czy dobrze dobrany
PostNapisane: 21.lip.2009 08:13:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
DaCoPL napisał(a):
Witam..

Ostatnio gdzieś czytałem, że parownik/reduktor powinien mieć 20-30% więcej naddatku mocy niż ma autko. Czy to jest prawda?

Pytam ponieważ ostatnio spisywałem sobie części jakie mam pod klapą odnośnie gazu i mam reduktor firmy Tartarini o oznaczeniach G/79SE czyli na 100KW (134KM/136KM). A moja Niunia Setunia ma 133KM! Czy to dobry reduktor?

Mam do setki 15-16sek wiec o jakies 5-6sek za dużo. Wina może leżeć po stronie reduktora?

Pozdrawiam.



Za słaby ten reduktor. Ja mam u siebie od 4 lat REDUKTOR TOMASETTO Z KRÓĆCEM KOMPENSACJI 140HP. Auto zapier... nigdy nie był przerabiany dolot, nie gaśnie na skrzyżowaniach, max obroty do jakich go mogę wyciągnąć na gazie to 6 tys., na autostradzie idzie licznikowe 200km/h. Nigdy nie bawiłem się w blosa gdyż jestem zadowolony, nie odczuwam różnicy pomiędzy Pb a LPG w mocy, jedynie w dźwięku silnika. Auto ma nalatane na gazie 140kkm, a od nowości 340kkm. Regularnie wymieniany olej i świece co 10tys. Reduktor wymieniałem już dwa razy co 60kkm, nic się w nim nie zepsuło tylko co tyle się wymienia ze względu na zanieczyszczenia. Bak 52l, wchodzi 47, wystarcza na 360-400km.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: