.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 16:03:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 2,0 3A] Odczyty z sondy lambda na LPG
PostNapisane: 21.lip.2009 10:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2004 20:27:53
Posty: 19
Witam. Jakie powinny być odczyty sondy lambda podczas pracy jałowej na LPG. Sprawdzałem na mierniku napięcie jest w ok 0 V, natomiast po przełączeniu na Pb jest ok 0,8 V, trudno powiedzieć czy oscyluję, gdyż sprawdzałem na prostym mierniku. Czy przy instalacji I generacji (bez komputera) jest sens stosowania emulatora sondy lambda ?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 22:12:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Napięcie generowane przez sprawną sonde, na wolnych obrotach ( i nie tylko ) powinno oscylować w zakresie 0,2 - 0,8 V, czyli naprzemiennie wskazywać ubogą ( 0,2 V ) i bogatą ( 0,8 V ) mieszankę.
Emulator sondy jest zawsze potrzebny, jesli silnik wyposarzony jest w sterownik ECU, bez emulatora, ECU wygeneruje błąd a silnik będzie pracować w trybie awaryjnym.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 07:43:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2004 20:27:53
Posty: 19
Czy uszkodzonie sondy lambda może mieć wpływ na regulację kąta zapłonu, od jakiegoś czasu pojawiły się objawy takie: zaczął więcej palić na LPG i nie przyśpiesza tak płynnie powyżej 3000 obr. Zastanawiam się nad wsadzeniem emulatora sondy (ew. wymianą sondy) , ale specjaliści od LPG odradzali mi, twierdząc że emulator nie będzie dawał żadnego wpływu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 07:54:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Najważniejsze to pomiar musi być na kabelkach podpiętych do instalacji. Jeżeli odłączysz od ECU to nie zareaguje na zmiany napięcia.
Oczywiście dla poprawnej pracy ECU jest konieczny emulator sondy (bo inaczej mapy korekcyjne benzyny zgłupieją i wystrzelą w kosmos) dodatkowo tak jak już wspomniano po osiągnięciu granicznych zakresów regulacji przejdzie w tryb awaryjny i ograniczy wszystko co może żebyś nie zniszczył silnika/katalizatora i wreszcie odwiedził serwis.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: