.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 08:06:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c5 2.4 v6 98r] samoczynnie przełącza z gazu na benzyne
PostNapisane: 20.lip.2009 21:27:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Witam, mam problem , dziwny objaw otóż czasami podczas jazdy na gazie w pewnym momecnie zaczyna pulsowac zielona dioda gazu i włącza sie kontrolka beznyny czyli przełącza sie na paliwo(wraz z przełączeniem słychac przerywany dzwiek - podobny do dzwieku sygnalizującego brak gazu). Po wyłączeniu pojazdy i ponownym jego uruchomieniu wszystko wraca do normu - czasami przejade 100m i znowu sie "to robi" a czasami przejade 500 km i nic sie nie dzieje. Prosze o porady co to moze byc. Instalacja jest na gwarancji - oststnoi byłem u gaziarzy ale niestety - takie objawy wtedy nie wystąpiły , przejechałem z 300km i znowu to samo. Posiadam instalacje ELPIGAZ -sekwencje.


Ostatnio edytowano 23.lip.2009 21:50:10 przez jaro2124, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 21:39:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Ma moze ktos jakis pomysł co to moze by? - bo mnie juz rece opadają


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 21:44:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Obstawiam spadek cisnienia gazu np przez reduktor ..... ale najlepiej zapytaj kolege z forum "SebastianS" wie wiele o LPG natomiast mój miszcz od LPG "Kornel" uderza ostanio w Amory :): wiec moze byc nie obecny :diabel:

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 07:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
Wg mnie ewidentnie brakuje gazu wtryskiwaczom, (kiedyś miałem podobnie) u mnie pomogła wymiana filtrów gazowych. Ale może też być za słaby (o zbyt małej wydajności) reduktor.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 08:08:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
jaro2124 napisał(a):
Ma moze ktos jakis pomysł co to moze by? - bo mnie juz rece opadają

1. Czy przełączenia na benzynę zdarzają się tylko przy większym obciążeniu silnika?
2. Jaką średnicę rurki zasilającej reduktor ze zbiornika zamontowali fachowcy?
3. Objawy narastają z przebiegiem?

Jeśli 1 i 2 to prawda to proszę o PW... ;-)

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c6 2.4 v6 98r] samoczynnie przełącza z gazu na benzy
PostNapisane: 22.lip.2009 10:21:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
jaro2124 napisał(a):
Witam, mam problem , dziwny objaw otóż czasami podczas jazdy na gazie w pewnym momecnie zaczyna pulsowac zielona dioda gazu i włącza sie kontrolka beznyny czyli przełącza sie na paliwo(wraz z przełączeniem słychac przerywany dzwiek - podobny do dzwieku sygnalizującego brak gazu). Po wyłączeniu pojazdy i ponownym jego uruchomieniu wszystko wraca do normu - czasami przejade 100m i znowu sie "to robi" a czasami przejade 500 km i nic sie nie dzieje. Prosze o porady co to moze byc. Instalacja jest na gwarancji - oststnoi byłem u gaziarzy ale niestety - takie objawy wtedy nie wystąpiły , przejechałem z 300km i znowu to samo. Posiadam instalacje ELPIGAZ -sekwencje.

Takie objawy daje spadek ciśnienia gazu lub uszkodzony czujnik temperatury gazu. W pamięci sterownika powinny być jakieś błędy.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 09:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Zauważyłem że takie objawy następują przy bardzo małym obciązeniu silnika tj. np. przy wolnej jezdzie albo przy dojazdach do skrzyżowań, tak ze jest to dziwne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 12:44:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
jaro2124 napisał(a):
Zauważyłem że takie objawy następują przy bardzo małym obciązeniu silnika tj. np. przy wolnej jezdzie albo przy dojazdach do skrzyżowań, tak ze jest to dziwne.

Prawdopodobnie masz ustawione za niskie ciśnienie gazu na reduktorze i dodatkowo podłączony wężyk korekcyjny ciśnienia w kolektorze dolotowym na biegu jałowym masz spore podciśnienie więc ciśnienie gazu spada i czujnik ciśnienia gazu stwierdza że "gaz się skończył" i przełącza na benzynkę. Spróbuj zwiększyć ciśnienie gazu ( a następnie niech dobiorą ponownie mapę wtrysku -może dali za duże dysze w wtryskach i musieli obniżyć ciśnienie "za bardzo").

Może też być uszkodzony czujnik ciśnienia gazu lub jego zasilanie/wiązka.
Można też spróbować o ile "soft" dopuszcza taką możliwość obniżyć próg ciśnienia przy którym przełącza się na benzynę.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 18:18:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jaki masz reduktor? (silver?)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 19:22:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mauzer napisał(a):
jaki masz reduktor? (silver?)


Dokładnie jak masz silverka albo Golda to poleruj trzpień pod taką dużą mosiężną nakrętką.

Takie cyrki może powodować również świrujący map sensor albo któryś elektrozawór- mniej prawdopodobne. Albo masz zaśniedziałe złącza na elektrozaworach.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 20:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Reduktor - VEGA-i, dziwne bo gdy nastapia te objawy to musze sie zatrzymac wyłączyc silnik i właczyc ponownie- sama próba przełczania centralki nie gaszac silnika nic nie daje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 20:45:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2007 20:59:45
Posty: 71
Lokalizacja: lubelskie
Jaro, a co to za A6C6 z 98r :< :< :<

_________________
A6 C6 2TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 21:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Pomyłka , oczywiscie c5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 23:50:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Możesz spróbować zrobić tak, jak samochód przełączy się na PB i bedziesz pewny, że masz jeszcze LPG w zbiorniku, oraz nie będzie chciał powrócić na LPG. Wtedy stuknij jakimś kluczem w reduktor spróbuj przełączyć, oczywiście nie gasząc silnika. Jeżeli dalej nie pomoże to spróbuj stuknąć delikatnie w map sensor.

Nie ukrywam, że przydał by się podłączony komp w tym momencie i odczyt ciśnienia w układzie.

Jeżeli pokaże bliskie zeru to warto ściągnąć przewód z listwy bądź też z filtra fazy lotnej i upewnić się, że nie ma gazu. Jeżeli usłyszysz dosyć głośne psyt przez chwilę, a ciśnienie się nie zmieni to masz coś nie tak z map sensorem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 18:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w momencie usterki (przelączenia na pb) zerknij czy przewod główny do wtryskiwaczy jest miękki jak flak czy twardy. W vega-i były problemy z jakąs gumką w srodku (szczególów nie znam).

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 15:54:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Sprawdziłem - podczas samoczynnej zmiany z gazu na benzyne przewody do wtryskiwaczy sa raczej twarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 18:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jaro2124 napisał(a):
Sprawdziłem - podczas samoczynnej zmiany z gazu na benzyne przewody do wtryskiwaczy sa raczej twarde

W tym momencie wyeliminował bym reduktor jako sprawce całego zamieszania.

Jeszcze może być przerwa w obwodzie plusa (+) do sterownika gazu, także sprawdz podłączenie sygnału obrotów pod sterownik.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 19:30:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mauzer napisał(a):
jaro2124 napisał(a):
Sprawdziłem - podczas samoczynnej zmiany z gazu na benzyne przewody do wtryskiwaczy sa raczej twarde

W tym momencie wyeliminował bym reduktor jako sprawce całego zamieszania.

Jeszcze może być przerwa w obwodzie plusa (+) do sterownika gazu, także sprawdz podłączenie sygnału obrotów pod sterownik.


Plusa po stacyjce.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 22:02:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
A czy moze miec wpływ na w/w objawy to że są zagiete wtyczki idące do reduktora, dwa miesiace temu byłem na wymianie rozrzadu- wczesniej te wtyczki były zagiete w dół pod przewodem teraz zauwazyłem ze mechanik który wymieniał rozrzad przegioł je nad przewodem,

Kornel napisał(a):
Mauzer napisał(a):
jaro2124 napisał(a):
Sprawdziłem - podczas samoczynnej zmiany z gazu na benzyne przewody do wtryskiwaczy sa raczej twarde

W tym momencie wyeliminował bym reduktor jako sprawce całego zamieszania.

Jeszcze może być przerwa w obwodzie plusa (+) do sterownika gazu, także sprawdz podłączenie sygnału obrotów pod sterownik.


Plusa po stacyjce.



A jak to mniej wiecej sprawdzic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2009 07:50:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Schemat sterownika i jazda, sprawdź, sygnał obrotów, zasilanie, masę i plusa po stacyjce skąd są wzięte.

Zasilanie ma być cały czas, plus po stacyjce po jej przekręceniu w pozycję on ma się pojawiać a po jej wyłączeniu ma od razu ginąć.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: