.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 14:11:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 16:08:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Koledzy powracam do tematu, coś mnie zaskoczyło :(
Zabierałem się do odkręcenia kolektora , ale postanowiłem sprawdzić co jest w środku połatanej rury. Na załączonych fotkach widać syf i to chyba świeży syf. Odpuściłem robotę aż do kupna nowej rury , aby 2x tego samego nie robić i nie czyścić starej. Mam pytanka.
1 Czy tłuszcz może tam być czy oznacza początek kłopotów z turbawką?Ciągnie cacy.
2. Jeśli jest syf w tej rurze to czy w IC też jest?
3 Czy dostał się do niej jakimś innym łączem między IC a kolektorem ssącym? Nie znam drogi obiegu zwrotnego.
4 Czy muszę w takim razie czyścić IC,jeśli tak to proszę o poradę popartą doświadczeniem.

Dzięki, pozdrawiam.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf3 ... 5cbed.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 1a945.html
[/img]

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 18:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pozostałości oleju to nic złego i w sumie jak nie ma na zewnątrz widocznych wyciekow (poci się) to nie trzeba się niczym martwić bo to normalne w takich silnikach przy zamkniętym obiegu recyrkulacji spalin i odpowietzenia skrzyni korbowej .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2009 21:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Troszkę mnie uspokoiłeś, ale w dalszym ciągu nie wiem czy to oznacza że intercooler jest też zabrudzony i do mycia? Jesli tak to jak go bezboleśnie umyc? :|

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2009 08:01:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Umyc nie zaszkodzi... mozna go wymoczyc w ropce... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2009 17:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
Dla druciarzy :) (sam też tak zrobiłem) podpasowała mi rura bodajrze kawałek przewodu paliwowego od dostawczego Lublina. Generalnie w sklepie z częściami do ciężarówek jest zwykle duży wybór takich rur o dużych przekrojach...

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2009 06:08:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Panowie po wczorajszych oględzinach coś nowego...Zdjąłem tę rurę do "drutowania". Nic już nie kumam.
1- rura łącząca IC z kolektorem ssącym od góry była tłusta w oleju > fotka

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/033 ... 285a6.html

od dołu natomiast sucha jak pieprz.

2- kolektor ssący na wejściu usyfiony, ale też suchutki

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e6 ... 45e7f.html

3- I teraz INTERCOOLER - zagadka - od góry suchy, w środku czyste żeberka, ale na dole już leży olej .

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/794 ... 05258.html
Na tej fotce widoczny jest przewodzik dochodzący do wypustu na rurę - wcisnąłem ciut palucha i wyjąłem ubrudzonego w oleju. Jestem przekonany że z niego tracę olej sączący się do INTERCOOLERA.

Pytanko i prośba do doświadczonych - czy tak jest , jeśli tak, to jak się ratować?! Gdzie ten przewodzik się zaczyna i co ten olej przepuszcza? Acha podczas przgazowania przy 4tyś obrotów poleciało trochę niebieskiego jak z zajechanego benzyniaka.

PS. Przebieg sprawdzony 261tkm, kompresja na cylindrach : 33.1 35.1 33.9 33.5 35.3. autko zapier... bezbłędnie . Stan oleju między wymianami był zawsze bez zmian, nagle jakieś 2 tygodnie temu musiałem dolać ok 100ml / 2000km

ratunku...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: