.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 12:38:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.5 TDI 2004 BDH silnik klapy kolektora ssacego
PostNapisane: 29.lip.2009 19:07:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2006 21:31:26
Posty: 86
Lokalizacja: łódz
Witam wszystkich . W audi mojego brata w takim jak w temacie komputer pokazał błąd nr 19559 silnik klapy kolektora ssącego .Problem jest tego typu czy ktoś wie jak to się inaczej nazywać bo nigdzie na allegro nie moge znaleźć tej czesci a w serwisie koszta chore .Moze ktoś wie jak tego szukać ?

_________________
A8 4.2 1999 AQF V8 40V quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2009 19:53:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Być może ktoś nazywa ów element (błędnie, po staremu) klapą gaszącą. W Etce ta część jest określana jako ... przepustnica gaźnika :) .
Przede wszystkim sprawdźcie czy wtyczka siedzi dobrze w swoim gnieździe, a w następnej kolejności spróbujcie "to" oczyścić. Jeżeli silnik ma typową wadę BDG/BDH, to w kolekterach może być bardzo dużo syfu utrudniającego ruch tejże klapy ... .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 10:17:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2006 21:31:26
Posty: 86
Lokalizacja: łódz
Wyczyszczone wydmuchne przetarte problem jest nadal. pewnie mnie czeka zakup nowego za 1000 zł

_________________
A8 4.2 1999 AQF V8 40V quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 10:42:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pomimo wszystko polecam test elementów wykonawczych, kiedy to wybór V157 powinien spowodować zgaśnięcie silnika (podczas testów ECU wysterowuje klapę na max-a całkowicie odcinając dopływ powietrza) .

Wciąż zmierzam do tego, że pojawienie się błędu 19559 w określonych okolicznościach może pochodzić np. od wadliwego EGRa (choć pozornie takiej zależności nie widać) i dlatego przed wydaniem klocka warto upewnić się w 101%, czy rzeczywiście istnieje taka potrzeba ... .

PS: Kilka tych silników już naprawiałem (z zapisanym 19559 też) ale jeszcze ani razu nie było potrzeby zakupu nowej przepustnicy ... .
Choć wiadomo - zawsze jest "ten pierwszy raz" i być może akurat w Twoim przypadku kod błędu wskazuje wprost na przyczynę ... ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: