.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 13:00:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2,5 TDI AAT] spadek mocy przy włączaniu klimy (spory)
PostNapisane: 18.lip.2009 16:59:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
Problem polega na znacznym spadku mocy silnika w chwili załączenia się sprężarki. Podczas jazdy bez włączonej sprężarki klimatyzacji silnik zachwuje się normalnie, przyzwoicie przyspiesza, ma moc, da radę dobić do 205-210 km/h na zegarach. Z włączoną klimatyzacją prędkość max 160km/h, zero przyspieszenia do 2200obr/min, później auto ledwo się rozpędza.
Mam pierwszą wersję sterownika z ubogą diagnostyką i tylko grupą 000, więc nie mogę zamieścić logów.
Na czwartej pozycji w grupie 000 w BS mam wartość dawki wtrysku ustawioną na 12 (tak ustawiłem, fabrycznie ustawione było na "5"), po włączeniu sprężarki na wolnych obrotach wartość skacze na 22-23, więc mieszanka bardzo się zubaża. Jak ustawiam na pompie 5 jednostek, to problem nie występuje, za to bez włączonej klimy auto dość mocno kopci na czarno powyżej 3000obr.
Mam prośbę do posiadaczy AAT lub AEL, żeby sprawdzili co dzieje się z pozycją 4 w grupie 000 BS podczas włączenia klimy. Wg mnie wartość powinna pozostać bez zmian.
Prośba również o wyjaśnienie tego stanu rzeczy. Co może być nie tak?

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2009 19:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
przesle ci na pw. link do sciagniecia vag 311
pozd.

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2009 23:10:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
VAGa 3.11 mam, ale nie zrobię logów, bo mam ubogi w diagnostykę sterownik tylko z grupą 000.
Wartośc injection quantity jest obecnie ustawiona na 12 jednostek, w necie znalazłem informację, że powinno być ustawione 7 jednostek dla pojazdów z klimą. problem jest jednak taki, że wtedy bez włączonej klimy silnik ma zbyt bogatą mieszankę.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 09:30:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Mieszankę masz dobrą (właściwie to dziwne stwierdzenie w przypadku Diesla powinno się mówić o nadmiarze powietrza ew. o współczynniku nadmiaru powietrza - Lambda), problem prawdopodobnie polega na tym że żywot wtryskiwaczy dobiega końca... wszystko się zużywa, dlatego kopci jak masz standardowe ustawienia dawkowania. Prawdopodobnie dla nowych końcówek mógłbyś ustawić nawet 5 i dym byłby akceptowalny.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 10:04:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
A mam takie pytanie, czym jest smarowana sprężarka klimy lub co tam może się zużyć? Moja jak się załącza to silnik 2.2 nagle zaczyna chodzić jak by był V10, straszne topornie chodzi silnik klimy. Wymontować sprężarke ? Co ewentualnie posprawdzać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 10:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
Malutky napisał(a):
A mam takie pytanie, czym jest smarowana sprężarka klimy lub co tam może się zużyć? Moja jak się załącza to silnik 2.2 nagle zaczyna chodzić jak by był V10, straszne topornie chodzi silnik klimy. Wymontować sprężarke ? Co ewentualnie posprawdzać?

sprezarka klimy jest smarowana olejem ktory jest dozowany podczas napelniania ukladu klimy.
a delikatne klekotanie sprezarki jest normalne.
pozd.

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 10:49:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Własnie chodzi o to że to nie jest delikatne klekotanie, czuć że się auto zaczyna mocno trząść i ma naprawdę bardzo duży opór. Jak auto nie trzyma danych obrotów tzn mniej niż 2000 tysiące obrotów przez jakiś dłuższy czas (dopóki się nie rozrusza) to się sprężarka wyłącza i błąd wyskakuje ze sprzęgłem klimy, jak by nie dawało rady. Autko ma 230 koników i taka sprężarka to powinien być pikuś a traci naprawdę dużo mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 13:29:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
z końcówkami wtryskiwaczy to może być prawda.

mam trzy pytania:
1. z czego ewentualnie mogę włożyć wtryski, żeby silniczek fajnie pracował?
2. czy w AAT wtryski są jedno czy dwu sprężynowe? w okolicach 2000obr pojawia się grzechotanie spod maski, czy to może być od wtrysków?
3. jaką dawkę paliwa ustawić? czy jeśli ustawię "5" autko nie będzie dużo więcej paliło?

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 12:00:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
Witam

Koledzy mam taki sam problem tylko ,ze ja mam a6 C5 2.5TDI AFB. Po włączeniu klimy aby chłodziła ,auto traci z 50 koni i cieżko sie rusza tzn trzeba operowac odpowiednio gazem (delikatnie) zeby nie zgasł. Panowie co to moze być w poprzedniej A6 C5 miałem to samo i nie mam pojęcia na czym to polega.

Pozdrawiam

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 12:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Też borykałem się z problemem dużej utraty mocy po załączeniu klimy.
Proponuję sprawdzić ciśnienie po stronie wysokiej... powinno być 15 przy rozruchu i spaść do około 13. U mnie było około 20 i okazało się że zatkany był filtr na dyszy dławnej (rozprężnej jak ktoś woli).
Po wymianie wszystko wróciło do normy.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 21:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
jak samemu wymienić ten filtr? mam ciśnienie 18 i nie spada, po przygazówce rośnie nawet do 30 !
btw klima mi strasznie kiepsko schładza...

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 23:58:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
k44761 napisał(a):
jak samemu wymienić ten filtr? mam ciśnienie 18 i nie spada, po przygazówce rośnie nawet do 30 !
btw klima mi strasznie kiepsko schładza...

Sprawdź przy okazji czy czujnik temperatury wnętrza nie jest "walnięty". Jeżeli (w C5 to jest V42 i chyba w C4 też, ale nie jestem pewien) nie hula to do klimatronika podawana będzie inna temp. niż jest w rzeczywistości i nawet jak klima jest sprawna na 100 % to nic więcej z niej nie wykrzesasz. Jedyna możliwość to podłączenie VAG-a i sprawdzenie czy nie masz błędu czujnika (Interior temperature sensor).
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 09:30:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
Witam

Ja zuwazylem ze po wlaczeniu zaplonu klimatronik miga wszystkimi podswietleniami tak przez minute ,a pozniej przestaje. Jak bylem na napelnianiu klimy to okazalo sie ze jakis blad byl zapisany jakiegos czujnika (moze to byl ten wewnetrzny) ale przez takie cos az tak by oslabilo auto??? Tak czy inaczej gosciu wykasowal ten blad ,ale przy nastepnym odpaleniu znowu sie pojawil.

Koledzy powiedzcie o co chodzi z tym cisnieniem jak to sprawdzic w C5?

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 11:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
k44761 napisał(a):
jak samemu wymienić ten filtr? mam ciśnienie 18 i nie spada, po przygazówce rośnie nawet do 30 !
btw klima mi strasznie kiepsko schładza...


Sam możesz wymienić ale kosztem czynnika.
Proponuję zaopatrzyć się w dyszę lub zapytać w zakładzie gdzie będziesz uzupełniał klimę czy mają taką (ja kupiłem helli ale potocznie nazywają ją żółtą)

Dysza znajduje się w złączu na parowniku w podszybiu po stronie wysokiej oczywiście (cienka rurka). Trzeba odciągnąć czynnik, wymienić dyszę i ponownie uzupełnić.

U mnie nie wiadomo czemu filtr był zawalony okrutnie. Podejżewam że niemcy przy wymianie osuszacza dwa lata temu zapomnieli o dyszy.

Teraz jest cacy... powodzenia

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 11:05:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Witajcie znowu.
od przedwczoraj mam nowe autko (C4 sedan AEL) ale problem jest niemal identyczny. klima słabo chłodzi (o ile w ogóle chłodzi), sprężarka daje około 25-28bar. błędów na klimatroniku nie ma.
spuściliśmy r134a (było pełno, 750g), wyjeliśmy dyszę rozprężną, cała była zawalona syfem. poskładaliśmy, napełniliśmy i... klima działała idealnie (5stopni z wylotów) przez... 10 minut. później to samo - ciśnienie po stronie wysokiej 30bar, więc spuściliśmy czynnik, dysza znów zawalona. robiliśmy tak 4 razy, za każdym razem lipa.
podejrzewam że trzeba wyczyścić układ (w tym syfie nie ma opiłków aluminium, więc to raczej nie ze sprężarki), dzwoniłem do kilku warsztatów, ale nikt nie płuka układu klimatyzacji.
w jednym (bosch) zaproponowali wymianę chłodnicy, przepłukanie węży, wymianę sprężarki i skraplacza za bagatela 3500 pln :/

mam pomysł jak wyczyścić układ, ale muszę działanie uprzedzić pytaniem - czy w skraplaczu (osuszaczu jak zwał tak zwał) jest jakiś filtr? Bo planuję wyjąć dyszę, nabić układ, włączyć klimę, żeby syf przeleciał i zatrzymał się w skraplaczu.
czy to dobry pomysł?

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 19:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
mam pomysł jak wyczyścić układ, ale muszę działanie uprzedzić pytaniem - czy w skraplaczu (osuszaczu jak zwał tak zwał) jest jakiś filtr? Bo planuję wyjąć dyszę, nabić układ, włączyć klimę, żeby syf przeleciał i zatrzymał się w skraplaczu.
czy to dobry pomysł?


Osuszacz na ogół wymieniamy. Jest w nim oczywiście filtr...
Jeżeli nie zależy Ci na oryginale to koszt osuszacza balansuje w granicach 100 zł i powinno się go wymieniać o ile się nie mylę raz na 3 lata, większość jednak bagatelizuje ten element i stąd pojawiają się problemy.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 17:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
u mnie jet podobnie tylko że ja mam a4 2.5v6 tdi i zrobiło się tak po wymianie przepływomieża


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 23:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
No to i ja wiem co i jak. Trzeba będzie uprzejmego pana zmęczyć co nieco w klimatycznym warsztacie;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: