Witam,
Ja też rzadko się udzielam na forum ale ... śledzę codziennie

taka praca.
Co do silnika 2.0E ABK - to posiadam taki w swoim autku. Mam na liczniku nakręcone oryginalnie na ten moment 139tyś, auto jest z 94r. A6 (tak i to nie jest pomyłka auto ma na pewno taki przebieg - od początku znam historię i od kilku lat w rodzinie).
Gaz założony II gen. od 2 lat i od tamtej pory zrobiłem około 20tyś km - drugie auto w domu (na co dzień Golf V 1.9TDi).
Moje spostrzeżenia:
- słaby jak na A6 (bardzo słaby) - w B4 pewnie jest dużo lepiej
- silnik suchutki - zero wycieków
- skrzynia biegów - "poci się" - olej wymieniony, nic więcej nie robione
- koszty eksploatacji - taniocha
- awaryjność - nie dotyczy - wymieniłem zawieszenie (tuleje w wahaczach i amortyzatory przód/tył), rozrząd, olej co 10 tyś, termostat, filtry i ostatnio hamulce z tyłu (tarcze, klocki). W tym aucie się nic nie psuje - tylko eksploatacja jak w każdym aucie zresztą

.
Spalanie gazu:
- koszmar - w mieście: na emeryta 13l, normalna jazda 15-16l, a jak się postaram to i 19l. W trasie (rzadko) ale około 10l. W B4 pewnie lepiej - inna waga.
Co do gazu - ważne jest kto i jaki założył. Ja nie ma problemów.
Pozdrawiam.