Witam!
Pewnie już niektórzy wiedzą, że sprzedałem swoje A4. W związku z czym za około miesiąc rozpoczynam cykl wycieczek krajoznawczych w poszukiwaniu samochodu. Kręcą mnie: C5 avant, D2, C5 limo (w tej kolejności). Silniki to głownie 4.2 +ewentualnie LPG lub 2.7bit w C5. Zdecydowana większość tych samochodów wyposażona jest w automat, do którego zawsze odnosiłem się dość sceptycznie, lecz ku któremu niechybnie zmierzam. A więc:
1 Czy naciśnięcie hamulca i gazu jednocześnie =natychmiastowy crash skrzyni? Ostatnio dyskutowałem na ten temat ze znajomymi, którzy to twierdzą, że nie jest to prawdą, iż niby automaty posiadają jakieś tam zabezpieczenia idioto-odporne. Jak to z tym jest? Chodzi o duszenie obu pedałów zarówno podczas postoju, jak i jazdy.
2 Czy podczas jazdy można przełączać między D-4-3-2-? Jeśli tak, to co się stanie, jak przełączę przy >100km/h na "2"? Silnik wyskoczy przez wlew benzyny?
3 Co się stanie, gdy omyłkowo podczas jazdy włączę "N" lub nawet "P"?
4 Czy tam się da "strzelić ze sprzęgła"? Tzn czy można z "N" na "D" przy rpm >1000?
5 Czy każdy tip ma sprzegło hydrokinetyczne? Czytałem, że samo sprzegło po napotkaniu dużych oporów na kołach zaczyna działać trochę jak reduktor (można bez problemu startować z 4ki), i czy sprzegło to jest elementem eksploatacyjnym tak jak zwykłe? Jak to jest zbudowane dokładnie? Przeniesienie mocy/momentu regulujemy ciśnieniem oliwy wewnątrz, czy odległością tych tarcz/turbin....
6 w przypadku tipa, jadąc na 5tym biegu gdy hamuję nawet awaryjnie, nie zadusze silnika? Czy zrzuci biegi w dół i tak pomimo ustawionego TIP? No i co się stanie, jak nie zrzuci, a będę próbował z powrotem ruszyć z miejsca na tej 4ce, czy 5ce?
7 ASB tip i hamowanie silnikiem: co pokazuje chwilowe spalanie, podczas jazdy 100km/h i puszczeniu gazu?
8 czy tip w położeniu "D" ma tryby pracy sport, normal, etc....?
9 przy przełączaniu biegów recznie np w kierownicy należy odpuszczać gaz, czy tylko pstryknąć?
10 czy tip w 2.8 i 2.7 i 4.2 to ta sama skrzynia, czy co silnik to inna skrzynia, tylko tego samego typu? No i jak jest w końcu z jej awaryjnością? Czy w połączeniu z 300PS i 400Nm znajduje się w grupie podwyższonego ry(d)zyka? Oraz czy zmiana bierzni po FL (położenie opcji tip), to także zmiany w samej skrzyni?
11 podczas zakupu patrzeć tylko na płynną zmianę biegów i brak szarpnięć, czy coś jeszcze?
OK, myślę, że narazie 11 starczy
z góry dzięki za odpowiedzi