.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:53:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 21:46:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Niestety Kolego Wolibi - jednak "nie wypchamy się" tanim wyczyszczeniem EGRa (co nie znaczy, że mozna go pominąć).
Zmienna geometria łopatek turbiny (lub ich sterowanie) "leży i kwiczy" ... .
Przykra sprawa ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 11:17:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wykluczam czujnik. Sterowanie turbiną (wężyki, N75) nie działa lub kierownice spalin stoją dęba.
Osobiście obstawiam (niestety) opcję nr. 2

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 12:29:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kierownice stoja deba ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 12:48:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
jescze raz wysyłam link z logami gdzie mozna zrobic dodatkowo wykres ,wielkie dzieki za wszelką pomoc jesli to łopatki turbiny to co musze zrobic by autko chodziło jak nalezy??
http://vw-passat.pl/vaglog/61

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 13:30:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
sprawdzałem N75 na postoju niby słychac i czuc jak pstryka,czyli co mam robic z tym turbo dac do czyszczenia czy do regeneracji????

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 13:41:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Spróbuj poruszać sztanga przy wyłączonym silniku .. stawia duży opór ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 16:35:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wolibi napisał(a):
sprawdzałem N75 na postoju niby słychac i czuc jak pstryka,czyli co mam robic z tym turbo dac do czyszczenia czy do regeneracji????

Wykonaj test - włącz w 011 Basic Settings. Na moim filmie pokazałem jak powinna poruszać się sztanga kierownic spalin. Jeśli u Ciebie nie porusza się , wiesz co robić ;)

Poza tym - zdejmij kierownicę powietrza , tą która idzie do filtra powietrza. Po zmianie pozycji sztangi wysterowanej w 011 BS musisz słyszeć wyraźną zmianę szemeru powietrza - ilość zasysanego powietrza zmienia się bardzo intensywnie. Jesli nic się nie zmienia - stoją żaluzje.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 16:49:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Gustav napisał(a):
Spróbuj poruszać sztanga przy wyłączonym silniku .. stawia duży opór ?



By taka próba była miarodajna to sztangę trzeba zdjąć z dźwigienki. Dla kogoś kto robi to pierwszy raz, a nawet dla kogoś bardziej doświadczonego, opór dawany przez sprężynę w gruszce podciśnieniowej jest na tyle duży, że ciężko ocenić czy to kierownice stoją czy tak powinno być. Dodając do tego utrudniony dostęp do sztangi w sporej ilości aut słabo się sprawdza ruszanie nie zdjętą sztangą z dźwigienki.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 18:36:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
Beskecior
mógłbys mi wysłac link do tego twojego filmiku jak sie ma poruszac sztanga ??bo niemoge go znalezc??dzieki,pozdrawiam.

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 18:41:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Sztanga turbosprężarki ma wykonywać pełny ruch - maksymalnie wychodzić do góry i do dołu [-/+ 4-5cm ]

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 19:53:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
czyli jak sztanga bedzie chodzic to znaczy ze łopatki nie sa zapieczone???
a jest mozliwosc ze czujnik N75 na postoju bedzie chodził(pstrykał )a w wyzszych obrotach w trakcie jazdy moze sie zacinac??

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 19:56:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
wolibi napisał(a):
czyli jak sztanga bedzie chodzic to znaczy ze łopatki nie sa zapieczone???


Jeżeli podczas testu nastaw podstawowych [Vag - 01 engine - 011 basic settings] sztanga bedzie swobodnie i szybko zmieniać położenie to być może że obejdzie się bez czyszczenia.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 22:16:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wolibi napisał(a):
Beskecior
mógłbys mi wysłac link do tego twojego filmiku jak sie ma poruszac sztanga ??bo niemoge go znalezc??dzieki,pozdrawiam.

Słabo szukałeś ...
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92020

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 07:54:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
wolibi napisał(a):
jescze raz wysyłam link z logami gdzie mozna zrobic dodatkowo wykres ,wielkie dzieki za wszelką pomoc jesli to łopatki turbiny to co musze zrobic by autko chodziło jak nalezy??
http://vw-passat.pl/vaglog/61


Poki nie zrobisz tego:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=88710

auto bedzie "kulawe".

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 21:19:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
sprawdzałem dzis sztange turbiny na vagu i sztanga ładnie chodzi wysuwa sie i chowa jakies 2cm w odstepach czsowych jakies 6-7sekund i słychac w turbo jak ładnie wchodzi na obroty oto zdjecia z vaga http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fd ... a568e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d6 ... 2c77e.html
próbowałem zamienic czyjniki n75 na n18 ale sa inne wtyczki a niechciałem spinac ich na krótko,robiłem jeszcze logi troche cienkie bo zapózno sie nagrały ale moze cos na nie powiecie,oto stronka trzeba w niej wejsc na dokumenty,
http://chomikuj.pl/pkombi

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 08:49:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bez czyszczenia sprezarki chyba sie nie obejdzie... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 09:04:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Zanim wyjmiesz ta turbine, to zdejmij rure dolotowa do wirnika i zbadaj luz wzdluzny, czyli przod-tyl. Ma byc praktycznie nie wyczuwalny! Jezeli bedzie luz to szukaj turbiny, albo regeneruj. Zajmie ci to 10 minut, a bedziesz wiedzial o co biega. Pozdrawiam

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 10:49:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Logi 011 w nastawach podstawowych są jak najbardziej prawidłowe ale to nic odkrywczego ani żaden dowód sprawności (bądź awarii) turbiny.

Moją uwagę najbardziej przyciąga fakt, że pomimo tak niebotycznego wzrostu ciśnienia doładowania - ECU zachowuje się jakby tego zupełnie nie widziało - twrado utrzymując impulsację N75 na poziomie > 90%.
Jest coprawda faktem, że pomimo ciągłego wysterowania N75 > 90% ciśnienie doładowania jak szybko narasta - tak szybko potem opada na długo przed osiągnięciem 4 tyś. obr./min. ... ale i tak ów pik wysokiego ciśnienia trwa (IMHO) wystarczająco długo żeby ECU podjęło działanie, którego tutaj tak bardzo brakuje... .
Niestety nie mam jednoznacznej koncepcji na wytłumaczenie tej sytuacji ... .

Pomimo wszystlo - gdyby było to mozliwe - chętnie spojrzałbym na statyczne logowanie EGRa (003) ale jeszcze chętniej na odczyty jego nastaw podstawowych (tzw. 003 BS) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 08:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
ostatnio wziąłem sie do czyszczenia turbiny ,po rozkreceniu turbo kierownice ciezko chodziły mogły sie gdzies zacinac,zauwazyłem jedna niepokojącą rzecz natomiast,kierownice od strony te z tym łebkiem które przesuwa pierscien sterujący,niektóte łebki które wchodzą w pierscien były przytarte miały ubytek,po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich elementów turbina została zamontowana,po zamontowaniu zrobiłem próbe auto chodzi super jakby miało lepszego buta,nie wchodzi w tryb awaryjny,cisnienie na logu przekracza minimalnie norme 2630, ale po kilku próbach znów wrócił 1 raz do poprzedniej usterki i wszedł w tryb awaryjny a cisnienie wywaliło na logu 2980,po czym znów wszystko wróciło do norm,
czyli jak myslicie przyczyną było turbo i te kierownice??
czyli trzeba regenerowac turbo!!dzieki za wszelką pomoc otrzymana od Was!!!

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 08:36:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Przegoń porządnie auto i zaloguj 011 dynamicznie - zobaczymy efekt twojej pracy ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: