.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 21:28:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 17:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Panowie oto logi dynamiczne.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f32 ... 5bdda.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdf ... 38495.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/350 ... 819e2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10f ... 348dd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/070 ... c3e3c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/152 ... a92d8.html


Ogólnie dałem dziś auto kumplowi i jechałem za nim. Auto przy przyspieszaniu dymi na siwo - popielato. Totalna załama. Nie wiem już co robić. Ewidentnie czuć nie spalonym olejem napędowym. Tyle kasy wpakowane w autko a tu dalej coś nie tak. Panowie jak ktoś ma jakiś pomysł proszę o odpowiedz

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 18:22:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przepływomierz jest w stanie fatalnym.
stąd może się brać poddymianie na biegu jałowym oraz przy niskich prędkościach.


zanim kupisz nowy, wyczyść go zgodnie z instrukcją: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084 .
nie żałuj specyfiku, czyść pędzielkiem delikatnie - duża ilość rozpuści zabrudzenia i wystarczy delikatne operowanie pędzielkiem.
wyczyść trzykrotnie w odstępach 20 minutowych.

po czyszczeniu zrób log 010dN oraz 008dN [oddzielnie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 19:36:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

No niestety już tak robiłem ale widać że to nic nie dało. Ale mam pytanie... Czy ten nieszczęsny przepływomierz ma naprawdę taki wpływ na dymienie na siwo-popielato. Kurde nie ogarniam tego autka panowie. Tak fajnie się nim jezdzi tylko siara tak jeździć dymiącym żukiem. :(:

PS: czy można podmienić przepływkę od 2.5 TDI AKE 180km. Bardzo proszę o odpowiedz.

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 20:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Twój samochód ma obecnie 2/3 mocy [jak nie mniej]. nie wierzę, że fajnie się nim jeździ, gdyż on w ogóle nie ma prawa jechać.

niezależnie od wszystkiego, przepływomierz jest do wymiany.
lmm od AKE nie będzie pasować.

jakie masz oznaczenie kodowe silnika i z którego roku/miesiąca jest ten samochód?

nagraj aparatem fotograficznym/komórką dym i zamieść na youtube.com.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 22:46:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam


Rok 99 motor AFB bodajże lipiec. Panowie a czy logów wynika że pompa jest ok. Czy nie da się tego stwierdzić...

Pozdrawiam
Dido

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 23:56:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zatem do Twojego silnika pasuje:

nowy: VAG 059 906 461 E / Bosch 0 281 002 429
regenerowany: VAG 059 906 461 EX / Bosch 0 986 284 005


polecam ten: Bosch 0 281 002 429.
cena ok. 600 PLN [jak masz kontakty to kupisz za 400 PLN]. regenerowane wytrzymują 3 miesiące - nieważne czy z ASO, czy z Bosch'a.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 08:11:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Logi dynamiczne masz, dorzuc do tego 003S i 003BS
wlacz 003BS i zobacz (znajdz sobie dla porownania logi innego/ale sprawnego:) AFB) czy przeplyw w 003 reaguje zwawo na otwieranie sie i zamykanie EGR'a
zanizanie przeplywu powietrza (i ciecie dawek) powinno skutkowac mniejszym dymieniem przy bucie. Mozliwe (moze), ze EGR zdechl w pozycji otwartej
A olej Ci nie znika przypadkiem w silniku ( moze ten dym to olej z turbiny wchodzacy w dolot )?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 08:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Logi st mam - robiłem kilka dni wcześniej
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2c ... 46f16.html
03 bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e8 ... 68531.html

Olej z silnika nie znika. Turbo wymienione jakieś 2 miesiące temu. Wcześniej fakt waliło olejem w dolot ale wszystko zostało wyczyszczone.
Pozdrawiam
Dido

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 09:16:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teraz zatem czas na podmianę lmm. zrób tak, jak napisałem Ci na PW [poproś o możliwość zrobienia próby zanim zdecdujesz się na 100%].

EGR reaguje, choć można byłoby go przeczyścić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 11:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
mam jakies strasznie stare swoje logi (wtedy mialem podwyzszone wolne obroty do 766 ale to raczej wiele nie zmienia, nie wiem jaka temp byla na zewnatrz, jak silnik rozgrzany itp)
moje 003 byly
290,4 290,4 42,6
290,4 290,4 43
290,4 294,4 42,6

Interpretuje to tak: oczekiwana ilosc powietrza przez ECU to 290.4, faktyczna bylaby byc wieksza wiec ECU wysterowuje tak zawor EGR (dlatego nie 95.5 ale np 43) tak by "zbic" ilosc powietrza do wartosci oczekiwanej czyli 290 i mu sie to udaje

u Ciebie to jest (losowy wiersz z 003S)
496 452 95.5

Interpretuje to tak: ilosc powietrza oczekiwana to 496, ilosc powietrza zasysanego (tyle widzi "przeplywka") to 452 wiec EGR jest zamkniety - czyli "nie mieszaja" sie spaliny na wolnych obrotach (troche dziwne...)

"Oczekiwana" ilosc powietrza jest zalezna od ilosci obrotow i ilosci paliwa (przynajmniej przy normalnej jezdzie - moze dla wolnych obrotow to inaczej zorganizowali)
W 001 masz inna dawke dla wolnych obrotow wiec moze dlatego masz tez inna (tak bardzo) oczekiwana ilosc powietrza w 003S
Tak czy siak nie jest naturalnym (raczej), ze EGR na wolnych obrotach jest wylaczony - napewno jezeli masz mozliwosc wlozenia innej (sprawnej) przeplywki to warto to wykonac
Moze cos w adatacjach ECU masz namieszane? (moje podwyzszone wolne obr z tego wynikaly)
Logicznego uzasadnienia (i to w wypadku gdy ilosc paliwa jest tak mocno cieta przez przeplywomierz) dla nadmiernego (a sprawdzales to w innym 2,5tdi jadac za nim? - wiesz... stare klekoty kopca przy bucie...) nie widze

Sterownikow do AFB jest n odmian wiec nie wszystko (nawet parametry oczekiwane) musza pasowac 1:1 (to tak jakbys sam szukal porownania w logach z innymi 2.5)
Twoje auto ma pewnie ze 130-135koni teraz wiec problem warto podrazyc
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 11:13:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemku,


może był nierozgrzany?
...albo stał kilka minut na jałowym.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 12:08:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Przemku i Mesz

Tak autko stało na wolnych obrotach około 5-6 minut zanim zacząłem robić logi. Temperatura była > 90 stopni.

Pozdrawiam
Dido

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 12:24:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro stało dłużej niż 2 minuty, to EGR zamknął dostęp spalin do silnika.
to normalne, jest zapisane w mapach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 22:19:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Panowie dziś założyłem przepływomierz nowy. Dostałem do od kumpla do jutra do południa. Przyznam szczerze że jest dość wyraźna różnica jeśli chodzi o osiągi. POniżej log 03 dyn,

Obrazek

W kwestii dymienia niestety się nic nie zmieniło.

PS: Przepływomierza nie oddam :P :peace:

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 08:22:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Merszum
Cytuj:
mechanicy-indolenci wymieniają rozrząd, do wymiany którego nie stosują blokad. wówczas nastawy rozrządu rozjeżdżają się, czego skutkiem jest niemożność ustawienia kąta wtrysku tak, by na 2*w 004BS było zbieżnie w 004sN i jednocześnie poniżej 100% [a czasami nawet nie można w ogóle ustawić kąta, bądź nawet po jego ustawieniu samochód dymi, pracuje twardo i ma kłopot z rozruchem na ciepłym silniku]. jeżeli jednak wymiana zostanie przeprowadzona zgodnie ze sztuką, to korekcja ustawienia kąta wtrysku jest zupełnie zbyteczna - ma jedynie walor kontrolny.


:peace:

Dido

I nagraj filmik jak pali na cieplym jak na zimnym + te przydymianie to wazne. Bo kolor ma tu znaczenie jak i czas trwania.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 09:16:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam.


A więc Panowie wygląda to tak. Auto na zimnym pali od strzała a na ciepłym niestety już nie. Trzeba zakręcić i to dość długo. Mam zmienione dawki w ECU w bloku 05 na 33200 z 32768 Wtedy autko pali dość dobrze. Chodź moim zdaniem powinno lepiej palić. (tak jak np. kuzyna 1,9 sdi - cud malina z zapalaniem :D )
Filmik postaram się niebawem zapodać

Pozdrawiam
Dido

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 09:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
tak pogladowo zupelnie mozesz zamiescic 13 i 14 statyczne - to dymienie to tez jakos z ogolnego stanu silnika wynikac moze (a nie "bo popsul sie jeden czujniczek")
Co do palenia to mozezsz zrobic maly experimentos:
wyciagnij czujnik temp "gcostak" (jest tylko wcisniety, od gory, poleci naprawde malo plynu), zatkaj czyms (np innym czujnikiem np pd tego "kolegi od przeplywomierza") i sprawdz wtedy jak pali na cieplym (by ECU myslalo ze jest zimniej) - jezeli pomoze to taki workaround Ci moge podsunac - kazdy tuner niemalowany moze zmienic tak mape paliwa od rozruchu, ze bryka bedzie Ci palila lepiej: jest tak "seryjnie", ze paliwo na cieplym silniku podawane jest dopiero od pewnej predkosci obrotowej i na dodatek mniej
Pisales na prv ze pompa i wtryki po regeneracji - regeneracja to generalnie slowo wytrych - (nie wiem czy 001 robiles przd czy po grzebaniu w adaptacjach)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 10:38:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Przemek juz wcześniej tak robiłem, silnik rzeczywiście odpala lepiej. Alewtedy nie pokazuje mi temp. na liczniku. Dlatego zrobiłem korektę w 05. Stan silnika mówisz. Ale co masz na myśli.
PS: Silnik nie bierze oleju.

Pozdra.

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 07:12:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dido - napisz (proszę) dokładnie co w Twoim przypadku oznacza "regeneracja wtrysków" oraz kto i na jakich przsłankach podjął decyzję o wykonaniu tej "naprawy" ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 07:31:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Regeneracja przeprowadzona przez PKS Oława - serwis Bosch. Kiero z tamtego oddziału mówił na początku że starczy tylko regulacja ale później zadzwonił i stwierdził że nie ma możliwości tego wyregulować i że wtryskiwacze leją. Byłem u nich koło maszyny jak je już ustawiali po wymianie końcówek. Faktycznie ten jeden który widziałem na stanowisku u tego pracownika super rozpylał paliwo. Robił lekką mgiełkę. Nic nie lał. Ale pewnie zostają jeszcze ciśnienia otwarcia wtrysku. :(

Pozdrawiam

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: