.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 10:34:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 1.8 T - za i przeciw
PostNapisane: 12.sie.2009 07:30:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
Witam, za kilka miesiecy ( mam nadzieje ) bede nosił sie z zamiarem kupienia a6 c5 z silnikiem 1.8 T, dizle nie wchodzą w gre ( pompy wtryski blee ), silniki v6 to drogie opłaty z zagranicy ( ok 4 kpln ) i prawdopodobnie dorozsze utrzymanie. W samochodze na pewno pojawi sie instalacja gazowa ale to po okresie próbnym. Kilka pytań zwiezłych do uzytkowników takich cacek :P :

1. Automat + tiptronic czy manual ( utrzymanie i spalanie bo z katalogu widze ze osiągi takie same ??
2. Jaki przebieg dla tego auta jest juz niebezpieczny ( siada turbo itp, silnik wysilony ), itak bede szukał do max 150-170 tys km ??
3. Czy ważny jest trocznik czy przebieg ( raczej odpuszcze sobie wersje po LIFT-cie ;] ) ??
4. Chiptuning - ile mozna wyciagnać z 150tki zeby pozniej dobrze chodziła na gazie ?? 180tke znaleść w dobrym stanie graniczy z cudem, albo kazdy pisze na allegro standardowo ze ma 150 km
5. Ogólne koszty utrzymania auta ( przykladowo: rozrząd, hamulce, zawias z przodu to wiem ;] , a tył ? )
6. quattro ?
7. a moze buda a4/b5 ?

jakby ktos wałkował juz temat proszę o kontakt na gadu ewentualnie:2148319

Panie moderatorze prawdopodobnie taki temat juz był, ale pewnie po drodze wyjdzie sporo pytan na ktore chcialbym znać odpowiedz, wiec prosze troche przymknac oko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 07:43:35 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
1. Osiągi są inne, tiptronik jest droższy w serwisowaniu
2. Nie wierz w przebieg, patrz na stan. jak stan ok to przebieg nawet 400 tyś km jest OK
3. Ani jedno ani drugie dla mnie nie jest ważne, ważny jest stan
4. Wycisnąc można duuuużo, to pancerne silniki. Nie wiem ile mozna z gazem.... mozna robic program POD gaz z tego co wiem
5. Nie będe zmyslał cen, ale ogólnie tragedii nie ma
6. TYLKO i WYŁĄCZNIE, bez quattro bym nie kupił audi
7. Ja bym wolał A6 ale kwestia gustu

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 07:56:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
takiej odpowiedzi wlasnie oczekiwalem, brat ma a4 i miejsca troche mniej, ale i mniej waży co przeklada sie na osiagi i spalanie

czyli slilnik ogolnie jest godny polecenia ... teraz mam b4 quattro i fajnie sie zimą jezdzi, a auto mam zamiar kupic na dluzszy czas i doinwestowac, zeby ladnie wygladalo, bo bmw 5 ani okular raczej nie wchodzi w gre , a innego auta niz niemieckie nie chce ;] kij, innego niz audi ;-)

co do przebiegu to mniej wiecej jestem w stanie sprawdzic ile moze miec poprez kumpla z serwisu audi , z tym ze tu, a nie za granica, ale tam znow cena o 2-3 tys moze byc tansza.

1. Na co zwracać uwagę przy kupnie ?? co mam sprawdzic ?? jak sprawdzic turbine, hamulce ?? co moge sprawdzic sam ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 08:35:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Zacznijmy od tego ile chcesz przeznaczyc na zakup.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 10:51:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
25-27 tys...
na http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9528211 to troche mnie nie stać ale ludzie roznie cenią auta, i za "niezbajerowana wersje" (tylko nie quattro) mozna kupic za 20 tys do opłat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 14:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2007 07:21:36
Posty: 66
Lokalizacja: Strzegom/ Berlin
Siema,
od okolo 4 miesiecy jezdze C5 z silnikiem ANB, 1.8T 150KM i powiem ci, ze jestem bardzo zadowolony i mogo go jedynie polecic. Niestety nie mam Q i chce podniesc moc, co moze sie wiazac z utrata przyczepnosci od czasu do czasu podczas ruszania :D wiec polecalbym ci Q. Poza tym o kosztach utrzymania niestety nie moge ci za wiele powiedziec, bo od kiedy go kupilem, to jeszcze nic nie robilem, tylko sprzeglo, ale to podejrzewam, ze byla wina kobiety, ktora jezdzila nim od nowosci i tylko robila co musiala, bo np. przy ostatniej wymianie olejow i filtrow okazalo sie, ze filtr paliwa ma nabity rok produkcji auta :D ale wiadomo, ze jak sie kupi auto to jakies pierdoly trzeba porobic, poza tym zadnych prblemow. Lac i jezdzic...oleju przez te kilka miesiecy nie wzial wcale.

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 150KM----->SPRZEDANE
A6 C5 1.8T 150KM----->JEST :D


http://img44.imageshack.us/gal.php?g=p1030084i.jpg - moj furacz :)

http://www.erento.co.uk/hire/ - hire it all online


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 15:44:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Kolego remczar a możesz cos powiedziec o odczuciach pomiedzy 2,5 TDI a 1.8 T ? Bo miales TDI wiec porównanie masz - chodzi mi tylko o jazdę, bez zadnych technicznych spraw bo to wiem :)

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 15:50:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
2.5TDI 150KM odczuwalnie lepiej się odpycha,aniżeli 1.8T 150KM.Ale się nie zastanawiaj i bierz 1.8T.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 16:31:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
jeśli mozna wiedzieć kolego ramczar jaki koszt sprzęgła z wymianą ?

co do diesli one zawsze wgniataja w fotel a nie jadą ;] (bez urazy ale nie jestem prekonany po prostu)

co do zrywania przyczepności po czipie to pewnie tylko na jedynce

Pytanko:

Jak jest z kontrolą trakcji ? da sie jakoś wyłaczyć np. w takim turbo ? bo pewnie jest w serii


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 18:57:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
witam,
jezeli masz dobre opony to nie ma zadnych problemow z trakcja,
(na suchym)
mam oske 1.8T 180KM seryjnie i moge go rowniez polecic,
z zadnym 2.5TDi 150KM nie ma co porownywac,
diesle to muly jak nic.

Kontrole trakcji mozna odlaczyc jednym guziczkiem :diabel:
(ja nie mam wogole tego spowalniacza)

PZDR///


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 20:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
BartG60 napisał(a):
witam,
jezeli masz dobre opony to nie ma zadnych problemow z trakcja,
(na suchym)
mam oske 1.8T 180KM seryjnie i moge go rowniez polecic,
z zadnym 2.5TDi 150KM nie ma co porownywac,
diesle to muly jak nic.

Kontrole trakcji mozna odlaczyc jednym guziczkiem :diabel:
(ja nie mam wogole tego spowalniacza)

PZDR///


Znowu takie muly te Diesele to nie sa :)

2.0TDI 170ps chodzi juz bardzo dobrze jesli porownywac osiagi i pojemnosc. Napisze tez o AVF i AWX a po Chipie miod :)

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 21:42:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
to ja powiem tak przez trochę ponad 2 lata naleciało mi ponad 60 tys (oczywiście na gazie) z powazniejszych napraw robiłem tylko sprzęgło (koszt części niecałe 100f ze zniżką w salonie) no i oczywiście rozrząd ale to normalna sprawa, do tego przegób, dwa wachacze, termostat i naprawa licznika...
i w sumie to by było na tyle, jak na 60tys bardzo dobry wynik moim zdaniem
jeśli będziesz szukał quattro to kontroli trakcji nie bedzie (bo i po co)
ogólnie bardzo przyjemne auto, tylko znależć w miarę dbany egzemplarz
:peace:

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 12:15:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
no to raczej pozostane przy tym ... oczywiście ciemna limuzyna, kombi to juz nie to samo, zapomnialem o jednej waznej rzeczy:

1. Spalanie ?? ile średnio , trasa przy mocy 150 i 180+ koni ??

teraz mam 2.6 b4 q abc, i pali z 15 litrow :D a wcale rewelki w jezdzie nie ma ( juz, na poczatku po przesiadnieciu z coupe 2.0 3a była )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 12:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Witam! Mialem A6 1.8T ośke przez dwa lata, zrobielem nia okolo 40tys. km na seryjnej mocy i okolo 20tys. po chipie na 174KM i 265nm. Spalanie, na trasie (autostrada) przy 150-160 8,5litra, 120km/h - 7litrow, miasto 12-13. Teraz mam A4 B6 1.9 AWX na 170 koni i 370nm. Spalanie trasa 160 - 6 litrow, 120 - 4,4 litra, miasto 6,2 litra. Oba auta przed chipem i po chipie jezdzily bardzo porownywalnie, z lekka przewaga dla a4 po chipie. Moja A6 wciagalem 2.4 i dwunasto zaworowe 2.8, ale v6 ma wyzsza kulture pracy. Moja ex legitymowala sie przebiegiem przy kupnie 180tys. km, z rzeczy, ktore musialem robic to: Sprzeglo, przeguby!!!, zawiesznie przod!!, przeplywomierz. Pod koniec slychac juz bylo lancuszek pomiedzy walkami rozrzadu, ale poza tym super auto. Mialem silnik aeb i ten tez ci polecam bo ma te same graty co AJL (180KM w serii), a po chipie osiagi lepsze. Oczywiscie AJL tez mozna podkrecic, ale dorwac w dobrym stanie to ciezka sprawa a po wirusie i tak jezdza podobnie. Pozdrawiam

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 13:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
a jeśli chodzi o instalacje gazową do takiego auta ?? musza byc jakies dwa reduktory ? i w ogole z czym sie to je ?? :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 15:47:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2007 07:21:36
Posty: 66
Lokalizacja: Strzegom/ Berlin
Jesli chodzi o porownanie z 2.5TDI 150KM, ktorego mialem wczesniej, to powiem ci, ze nie ma co porownywac - 1.8T dostarcza duzo lepszych wrazen z jazdy i wg mnie lepiej sie odpycha, ale to moze dlatego, ze w TDI mialem Tipa, a w 1.8T mam manual (co mnie bardzo cieszy) :)
Jesli chodzi o wymiane sprzegla, to robilem tylko tarcze i zaciski, bo kola nie bylo sensu, wiec wynioslo mnie to 700 zeta z robota. Moge z czystym sumieniem polecic benzynke 1.8T jesli sie zastanawiasz miedzy dieslem a tym wlasnie. Jesli chodzi o spalanie, to niestety mam chyba ciezka noge troche, chociaz na prawde sie staram, ale kazde auto, ktorym jade, pali wiecej niz wlascicielowi :D Moj ANB pali ok 9-9.5l na trasie, tzn autobahn i cal czas predkosc 160-170km/h, a zdaza sie pocisnac szybciej. W miescie jest to cos w okolicach 13-14l, ale to jest w Berlinie, gdzie jest w ch...swiatel i duzy ruch z ranca jak sie jedzie do pracy i niestety pracuje w centrum, wiec obwodnica odpada. Nie robie duzo kilometrow wiec w sumie spalanie mi wisi, a gazu nie zamierzam montowac. Wydaje mi sie mimo wszystko, ze spalanie na takim poziomie nie jest jakies straszne.

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 150KM----->SPRZEDANE
A6 C5 1.8T 150KM----->JEST :D


http://img44.imageshack.us/gal.php?g=p1030084i.jpg - moj furacz :)

http://www.erento.co.uk/hire/ - hire it all online


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 18:42:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
no to teraz zostaje tylko pytanie co z quattro w limuzynie ... jeszcze ani jednej chyba takiej w turbo nie widzialem, w 2,4 2,8 2,5 tdi sa ... a w 1.8 t tylko w avancie :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 20:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
Simo22 napisał(a):
Znowu takie muly te Diesele to nie sa :)

2.0TDI 170ps chodzi juz bardzo dobrze jesli porownywac osiagi i pojemnosc. Napisze tez o AVF i AWX a po Chipie miod :)


mam alergie na diesla i gaz :peace:
nie wiem jak 170KM w 2.0 ale 140 to ledwo dycha (w A6)


PZDR///


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 20:27:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Simo22 napisał(a):
Znowu takie muly te Diesele to nie sa :)

2.0TDI 170ps chodzi juz bardzo dobrze jesli porownywac osiagi i pojemnosc.


Mowa o aucie za:

maciek33w napisał(a):
25-27 tys...


:):

Więc wspomniany przez Ciebie diesel to nie ta liga. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 21:49:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
maciek33w napisał(a):
no to teraz zostaje tylko pytanie co z quattro w limuzynie ... jeszcze ani jednej chyba takiej w turbo nie widzialem, w 2,4 2,8 2,5 tdi sa ... a w 1.8 t tylko w avancie :|

taką właśnie posiadam :peace:

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: