Witam,
Nie wiem czy mam się martwic czy nie.
Mam A3 z 07r, 1.6 100KM, 6-bieg tiptronic.
Otóż kiedy ustawie samochód na wzniesieniu - skrzynia ustawiona w pozycji N - i delikatnie popuszczam hamulec, tak żeby autko toczyło się nie więcej niż 1-5 km/h, to umiarkowanie głośno zgrzytają i szorują mi hamulce, jeśli teraz „gwałtownie’ zahamuje to też zgrzytnie i zatrzeszczy – (zakładam że to normalny objaw bo hamulce w automatach są jakby sporo mniej „delikatnie”)
Ale kiedy ustawie skrzynię na D i podobnie powolutku puszczam hamulec i/lub gwałtowniej zahamuje (cały czas mowa o prędkościach typu 1-5 km/h) te zgrzyty, szorowania są już wyraźnie głośniejsze,
Mam pytanie, czy hamulce w automatach powinny w ogóle zgrzytać (i nie mówię tu o dźwięku piszczeniu zużytego klocka po tarczy)
No i drugie najważniejsze pytanie czy w pozycji „D” hamulce „maja prawo” znacznie głośniej sobie zazgrzytać i czy to przypadkiem nie skrzynia tak zgrzyta
Sorry za ten „profesjonalny” opis.
Będę wdzięczny za wskazówki bo w Szczecinie nie znam fachowego serwisu, a pod ASO to nawet nie chce podjeżdżać, bo już poznałem tych fachowców. Nie dość że mała wiedza to jeszcze lepkie rączki.
|